• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

sjövildabarn skrev 2011-03-07 13:06:57 följande:
    ja det är därför jag kan tänka mig att bli igångsatt så jag är på plats liksom.
    ja om min bm nu går med på det.
    hon tycker jag e löjlig det är ju tredje barnet
    tycker det blir värre och värre liksom
    Men va löjlig hon är, det är väl inte hennes jobb att bedömma om du ska få det eller inte. Byt bm till någon som tar dig på allvar, hade jag gjort, men jag är å andra sidan lite rabiat.
    Första eller femtonde spelar väl ingen roll förutom att du faktiskt nu vet mera vad som händer. Hur snabbt pratar vi?

L86, oh, får se om jag vågar. Gillar inte de programmen riktigt, blir antingen bölig eller rädd. Eller så sover jag vid den tiden.

Nu har äntligen sågandet upphört här hemma. Huga, ska sätta mig framför tvn med lite glass tror jag.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    sjövildabarn skrev 2011-03-07 13:54:59 följande:
    rabiat hade jag behövt vara hahah peppar mig det e bra.
    två timmar 27 min med första från start andra en timma o 20 min från halva livmodertappen tills allt var klart. jag vet inte hur lång tid riktigt var ju på förlossningen utav en annan anleddning var på förlossningsrummet i 14 minuter
    Huga! Tyckte min var snabb. Kom in öppen 10 cm och hon var ute 1 timme och 21 minuter senare. Men 14 minuter måste ju vara något slags rekort!
    Prata med henne eller byt bm, det är ditt välbefinnande vi pratar om så stå på dig. Men det är lättare för mig att säga än att göra det.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Tant Kerstin: lycka till hos läkaren idag.
    Oj vet inte om någon jag känner vait på Aurora samtal, men har en kompis som blev beviljad kejsarsnitt, men det var för att hon sprack härifrån till evigheten vid sin första förlossning.

Nope, ingen rand på magen här inte.

Fika låter jättetrevligt, men gärna efter måndag nästa vecka så jag hinner hem från Barcelona.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-03-08 09:06:40 följande:
    Åååh, ännu ett beklagande.... ställde mig på vågen. Har gått upp nåt fruktansvärt.... 3 kg kvar tills vikten jag vägde som MEST när jag väntade Leonora, herrejisses var ska detta sluta!! Vräker i mig mat nu ju när jag kan äta, kanske dags att tänka sig för..... Rynkar på näsan
    Hur mycket har du gått upp då? (behöver inte svara) Jag menar mest att du kanske inte gick upp så mycket med L. Själv är jag chockad för jag har bara gått upp 3 kilo och jag käkar som en tok!
    Barca ska bli helt underbart! Vill bara bli riktigt frisk innan vi åker, men jag får väl nöja mig med feberfri.
    sjövildabarn skrev 2011-03-08 09:53:12 följande:
    tips var jag kan hitta billiga klänningar till en glitter och fin fest klänning. det är temat alltså.
    typ gala med glitter
    En gravid klänning?? Ska kolla lite, har tråkigt hemma i soffan.
    TantKerstin skrev 2011-03-08 11:33:56 följande:

sjövildabarn: När det gäller LCHF så är jag ju inte världens största fan faktiskt, jag tror mer på att äta en varierad kost enligt tallriksmodellen.  Varför skulle LCHF vara bra just när man är gravid?
    Någor jag iaf vet att man INTE ska äta LCHF kost då man går på tex Waran och liknande.

Capa: Usch, jag håller med, har redan gått upp alldeles för mycket   Men det är inte mycket vätska du samlat på dig då?

Fru R: Åhhh, jäses vad skönt! Ska ni bara ha semester eller göra nåt speciellt?

Läkarbesöket gick bra, bebisen hade växt helt otroligt mycket och moderkakan har återigen lagt sig i framvägg och annars så såg allt bra ut

Måste bara fråga om det finns någon Åsa här inne? Misstänker att det gör det efter ett litet samtal jag hade med min syster

Va bar att allt såg bra ut och att moderkakan ligger rätt. Själv börjar jag bli nojig över att min feber kan skada bebisen, även om jag vet att den inte gör det, men just att febern är pga en infektion som kan skada bebisen.
    SKulle ha lämnat urin imorse, men jag ska kolla med min bm senare om jag kan komma imorogn istället.

Ang LCHF så är jag inget vidare fan. Vet inte varför riktigt, vet några som gått ner bra i vikt med hjälp av den, men jag gillar bröd! Och grönsaker...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Men vikten spelar väl mindre roll om man trivs och/eller ser bra ut i det. Gillar inte att alla ska jämföra vikt hela tiden. Blir så fokuserat vid det.

På festen vi var på i lördags fick jag många kommentarer och frågor ang vikten och jag blev irriterad ett par gånger, sånt ska väl folk ta och skita i. Det udda är också att de flesta som säger något är människor som inte är en jättenära.
    Varför är det så? Obestämd *kilar mig i huvudet*

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Sjövildabarn: Den här är ganska mysig. Men nästan alla är kort korta. Knappt halva låret korta...
    nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/honor-gold-937/ally-maxi-dress-937012-29/

Devotion skrev 2011-03-08 12:52:36 följande:
    Och jag blir nojig för att jag INTE har gått upp så mycket.. Jag vägde 57 innan kanske och 58.5 nu. Men det kanske kommer allt på en gång sen?! Så länge jag äter ordentligt och magen växer så kan det väl inte vara någon fara?!
    Med Alicia gick jag ner 6 kilo de första 15 veckorna och ändå gick jag upp 26 kilo till slut! Så just det behöver du inte oroa dig för. Och i vilket fall som helst så är bebisen en liten parasit, den tar det den behöver och du får resten.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Ska sluta spamma tråden... Men kolla lite på nelly.com för de hade ganska många olika fina och lite olika stilar. Bubbleroom också.

Hmm, ska nog sätta på en tvätt och sova lite.

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011