• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

JenJen: Just det, Grattis till Eric också!! Va skönt att han klarade det och har uppkörning så snart!! Skönt för dig att slippa köra hela tiden även om jag slåss med näbbar och klor för att just få köra. Älskar det!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Inda: vilken härlig bild!! Helt fantastiskt att man får ut så fina bilder faktiskt!

Jelli skrev 2011-04-28 07:48:44 följande:
    Såg att några pratat om bärselar. Jag kan varmt rekommendera ErgoBaby! bebisen sitter i bra "grodposition", den är bekväm och enkel och funkar från nyfödd upp till ett par år. Barnet kan sitta på magen, på ryggen och på höften. Jag köpte min på blocket (ny) för 700 kr, i butik ca 1200 kr. =) 
    Ska kika på den!  Det låter ju onekligen lite bättre med grodposition, men å andra sidan vad vet jag?!

Jag har ju några veckor kvar till v26 så jag avvaktar lite till, men kommer nog att köra på en betalförsäkring från början jag också. Minns att jag läste på som en tok och hade tom en försäkrings-mupp hemma inför Alicias födsel.

Idag är jag stendöd redan. Är såååååå trött och hängig så det finns inte. Hmmmm, undrar om lite choklad hade hjälpt!?! :-P
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jenjen: har ingen koll på den bm, de är ju ganska många där men hon är säkert bra. Men vilken tid på dagen att ha föräldrargrupp! Förvånad Är det verkligen någon som kan den tiden?!?

Ja, försäkringar är ju en djungel i sig! Men det blir väl oftast så att man tar det bolag där man redan har sina försäkringar. Myran, ja visst blir det lätt så att pappren blir ligandes! Kommer mina också att bli.

Capa: hoppas huvudvärken har gett med sig och du kom iväg till yogan.

Blondie: du får vara rädd om dig och magen. Inte stressa så mycket, men som så mycket annat så är det lätt att säga och svårt att göra.

Ang fikat så beror det lite på vilken tid på måndag det blir. Har det sagts någon tid?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Blondie: nej men fy va tråkigt med klänningen!! Hur löser ni detta nu då? Hinner de verkligen inte sy den om du bönar och ber?!!?

Namn är jättesvårt. Jelli: det var ett väldigt fint namn din dotter har!
    Vi har också Amanda som förslag på tjejnamn och testar just nu Alexander som pojknamn.
    Annars gillar jag Isabella, men har en kompis som heter det så det är ganska kört.

lawendel: jag har inte köpt så mycket för jag hade lite sedan Alicia och sedan har jag lånat av två kompisar också. De hade båda lånat mina, så det är väldigt smidigt.

Jenjen: Va läskigt med bilarna. Tur att ni ska flytta snart alltså! Men vilken näsa du har då.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-04-30 08:47:10 följande:
    Fann smabbt 3 fel i morse som gjorde allt rätt Flört:
    1. Jonas klocka ringde vid 8 och han skulle ALDRIG ställa klockan en lördag
    2. Han kastade sig snabbt in i duschen, vilket han aldrig gör när han vaknar på helgen för det är våra mysmorgnar!!
    3. Två minuter senare ringer syster och säger att jag skall gå upp och vara klar om en timme (hjälp om en kvart) och hon skulle ALDRIG gå upp innan 11 frivilligt en lördag.
    = Möhippa!!!!
    Va kul!!! Ha så roligt.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Sippann79 skrev 2011-05-01 20:12:31 följande:
    Fan rent ut sagt. Upptäckte en fästing på höften, hade som tur var inte satt sig ännu. Så nu ligger fästingmedlet framme, väntar bara på att katterna ska komma in. Vill verkligen inte ha en massa fästingar på mig nu.

Imorgon ska vi på föräldrakurs. Ska bli intressant, man har ju hört varierande omdömen om dessa kurser. 
    Hann den inte sätta sig så är det väl ingen fara, men fy fan va de är läskiga!! Ryser i hela kroppen när jag tänker på de små krypen! Huga, gå igenom katterna ordentligt nu.

Blondie: Det låter som om du har haft en helt underbar dag!! Och vilken massa choklad!!
    Ang bananerna så fick jag lära mig också att de som besprutar väldigt sällan har tillräcklig med skyddsutrustning för att skydda sig själva och lever ofta inte så länge... Vet ju inte om det stämmer eller inte, men när jag hörde det så gick vi över till krav bananer. Däremot så har jag hört sedan i efterhand att bara för att det är KRAV bananer så innebär det inte att de inte sprutas på samma sätt!

Hoppas ni andra har haft en underbar Valborgshelg! Våran har väl minst sagt varit blandad.. Hade jättemysigt med ett par kompisar hemma hos oss när vårat stora (!) element i vardagsrummet helt plötsligt började spruta ut vatten! Förvånad Det verkligen forsade och det här elementet är STORT!! Innan vi fick stängt av vattnet till det så hade vi vatten på halva vardagsrumsgolvet.... Nu droppar det som tur är bara, men hoppas jag får tag på en rörmokare som kan komma snart!
    Sedan fick jag igår kväll reda på att en kompis lillasyster fått reda på RUL att hennes lilla tjej inte kommer att överleva utanför hennes mage utan måste göra en abort och föda flickan i början på veckan här nu... Paniken var total och jag har nog aldrig hulkat och hållit så hårt om magen som igår kväll.... Har knappt sovit något...
    Summa summarum: ge alla man älskar en extra puss idag!! Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

hej tjejer!
    vill bara meddela att jag lever, men det har varit ett par väldigt jobbiga dagar, så jag ligger lågt lite till... Behöver tid att smälta allt.

kramar

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Blondie: Men oj, vilket svar!! Förvånad Nej, fullständigt idiotiskt svar och att göra någon så upprörd också. Jag trodde ju då i min lilla naiva bubbla att man som bosatt i sverige får vård vart man än befinner sig i sverige...
    Skönt att förlossningen sa något annat. *mutter, mutter* Dumma tant!

Ska försöka läsa kapp allt som hänt, men om jag ska kommentera det så blir det nog lite spam-varnng på mig.

Hoppas alla mår bra!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Blondie: Ja, det där med sjukskrivning och FK är ju ett helt kapitel för sig! Har suttit och skickat papper halva dagen idag. Det blir inte lättare heller när man som jag är sjukskriven deltid och blir sjuk, då tillkommer det en hel drös saker och papper till som man måste ta hand om.
    Hmm, ang krockkudde så vet jag inte säkert, men däremot så har jag skaffat ett gravid bälte till bilen så att om man är tvungen att bromsa hårt, att det inte spänner över magen. Väldigt nöjd!

TK: tack!

Capa: Skönt att dina skenor hjälper!!

Devotion: va skönt att ni beställt vagn! Gillar den vagnen skarpt. Hmm, undrar om jag ska ge mig på lite sabotage mot våran nuvarande vagn så jag också kan köpa en... Drömmer

Ego: nu har jag bokat ny läkartid den 17e. Det är dags att inse att kroppen inte orkar jobba 75% längre. Ska också låna en TENS apparat så jag får lite mer avlastning i ryggen. Ser på något konstigt sätt fram emot att ge mig själv elchocker!! Sjukt!?!? Nääää, bara gravid!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Jenric skrev 2011-05-11 07:37:10 följande:
    Suck, ännu en morgon med kräkningar... när ska det sluta?!
    Nej men fy!! Ska det aldrig ta slut?! Hoppas verkligen det för din skull.

Själv blev jag moster inatt! En liten flicke, söt som en liten docka!! Nalle Vill bara få träffa dem alla så jag får gulla lite med den lilla!

God morgon tjejer!! Känner på mig att den här dagen kommer att bli super!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011