• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

TantKerstin: Grattis!! Skål

Devotion: ja, det sunda förnuftet får man hålla fast med näbbar och klor ibland med tanke på att alla har verkigen åsikter om allt (!) man gör som gravid.

Capa: aj då... Gick smärtan över? Mitt bäcken kakar också, men jag vet ju varför...
    Japp, stödstrumpor is da shit!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: personligen hade jag nog ringt till dem i alla fall... Eller, nej jag hade nog suttit på gyn en kvart eftre en blodfläck hade visat sig men det är ju jag det.

Jelli: bra att tjejen (och du ) återhämtat er! Tänderna är ingen fara med, det kommer nya.
    Säg inte så om TENSen, jag har höga förhoppninhar för den. OCh bältet hade jag inte klarat mig utan. Tänk va olika vi är! Hahaha.

Imorgon ska jag få träffa lilla systerdottern!! Wiiii, snuffs för hela slanten!!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Devotion: när vi gick inför Alicia så var de på eftermiddagarna. Jag förstår verkligen inte hur man kan lägga dem så tidigt på dagen. VI hade haft väldigt svårt att gå om våran var den tiden.
    Får nog hålla med Capa att man inte lärde sig något vidare mycket på den, men det var trevligt att träffa andra som skulle ha barn i samma område runt samma tid. Vi har fortfarande lite kontakt med tre av dem, om än dock lite sporadisk.

stoltcissi: Hoppas verkligen det går över eller att du får åkt in snarast och kollat dig!

Myran:  Härligt med röjning!! Alltid skönt att få göra sig av med skräp.

Själv har jag haft en väldigt bra helg!! Igår var jag nästan hela dagen hos min systerdotter. <3 Vilken liten sötnos alltså. Det är inte utan att man blir än mer sugen på att den lilla i magen ska växa till sig och komma ut. Även om jag skulle klara mig utan sömnbristen. Men men ...
    Och idag har vi varit väldigt produktiva. Äntligen(!!) har vi börjat tapetsera hallen. Är verkligen glad över att vi äntligen kommit igång. ;Min rygg är väl inte lika glad men det skiter jag i idag!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Herregud vad det skrivs tjejer!!

Va kul att alla börjar bunkra upp med saker till bebisen! Blir hemskt sugen på att åka ner till Ullared när alla pratar om det, men fogarna är nog inte lika sugna.

Capa: mangoraja dags- självklart! Säg när och var så kommer jag. La mig ner i soffan igår efter allt och reste mig verkligen bara upp för att gå på toa, även om jag gärna hade tagit en kateter just då... Halva hallen är gjord (stor (!) hall) så nu får resten vänta tills på lördag då vi förhoppningsvis ska göra klart den.

Devotion: va synd att ni inte kan gå på föräldrarutbildningen! Det var då fan att de ska lägga dem på morgonen så där.... Grrrrr.

JenJen: härligt med packandet. Va duktig du är. Du verkar verkligen må riktigt bra trots att du jobbar heltid och roddar den här flytten. Hatten av för dig!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jelli: har hört väldigt mycket bra om just ErgoBaby! Nu blev jag väldigt nyfiken på den. Såg att den var mycket billigare när man köper den via amazon.com också. Får se vad jag tycker om BabyBjörnen....

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Liisa: jag har också moderkaka i framvägg men jag känner inte igen det du beskriver. Men som allt annat så är vi ju olika och moderkakan sitter säkert olika på oss även om de sitter i framvägg. Så länge hon hittar bebisen till slut så.

Blondie: Få ut allt! Lika bra, för då släpper det lite i kroppen! Lätta på trycket vet du.
    Jag har inte heller fått något belsut från FK och idag har jag läkar tid igen och ska antagligen sjukskrivas till 50%... Så nästa månadslön blir riktigt fet!

Har förövrigt häcken full på jobbet och mina 75 % räcker inte så långt. Satt och jobbade lördag kväll vilket ju inte var så jätteupphetsande, men va skönt att få gjort lite saker. Undra hur det blir om jag nu ska ner till 50% Obestämd Jaja, inget jag orkar lägga någon energi på just nu.

Blir det någon fika på torsdag?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: huga, vilken tur att du åkte in! Vila nu ordentligt. Själv får jag ha dottern på dagis heltid, även om jag blir sjukskriven på heltid.

Annars var jag hos läkaren idag. Hon ville sjukskriva mig heltid, men jag gick ändå med på 50%. Det var nog dags. Hon skrattade åt situationen för hon sa att oftast får hon övertyga folk att ta en lägre grad sjukskrivning medan mig försökte hon övertala till mer....
    Men vad ska jag göra hemma hela dagarna om jag ändå ska upp för att lämna Alicia? Nej, vill försöka få några veckor med min ersättare som inte kommer än på några veckor.... Framförhållning, nej!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Fika efter yoga torsdag 19e.

lawendel
    Blondie
    Fru R

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Vart är det ni tränar tjejer? Så jag vet vart jag bäst kan parkera.

Visst var det kl 19 yogan slutade?

Sippan: klart du ska fika med oss!
    Skriver mer sen, har utbildning... :-P

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-05-19 12:59:48 följande:
    Hinner inte läsa igenom allt nu, gör det sen I promise!!
    Ville bara meddela att det blir ingen yoga för mig idag (igen!).
    Fick precis ett inte så roligt samtal...... min farmor ligger på sjukhus, misstänker cancer i tarmen och stackars farfar storgrät, aldrig sett/hört honom ledsen förr Gråter 
    Nej fy!! Ska du åka ner? (om de nu bor neråt..) Annars tycker jag nog du ska tänka om ang fika. Kan vara bra att träffa lite folk. Om du orkar dvs! Vet de hur långt framskriden det är? De är ju väldigt duktiva på behandling...
    Kram!

Blondie: Jobbigt att du har sd igen/fortfarande. Vill du så kan jag köra dig hem sedan!

Jenjen: E du punkans drottning? Jag har aldrig fått det... *ta i trä*

lillahumlan: va elaka de verkar på ditt jobb! Där har jag verkligen tur, har en väldigt förstående chef och våran lönehandläggare är super! Hon hade koll på alla papper och skickar allt i tid till FK. Det är en verklig lättnad att slippa tänka på det också, det är tillräckligt med papper...

Devotion: Jobbigt att det kör ihop sig för dig. Är det jobbet eller något roligare? *nyfiken i en strut*

Ska lägga upp fötterna igen!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011