• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

stoltcissi: akta så du inte skadar ryggen bara!

Ayla1983 skrev 2011-05-11 14:33:12 följande:
    Jag är gärna med på ~~♥~~BF-listan~~♥~~
    29/8 Ayla83 (första barnet) (vill inte veta könet)
    Välkommen!!

Ang Niferexen så blev jag inte illamående eller kräktes av den, men jag blev extremt hård i magen. Bytte över till en annan tablett som finns, men jag minns bara inte namnet. Obestämd

Själv fick jag just veta att jag vunnit en BabyBjörn retro bärsele i en tävling på FB. Gud så kul!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Myrangbg skrev 2011-05-11 20:30:42 följande:
    Vi har varit på IKEA och handlat massa grejer till lillen och nu ska jag beställa vagn och babyskydd... Älskar att göra av med pengar och speciellt till lillen
    Oh, vad har ni köpt?!? Vill också åka dit, men jag förstår verkligen inte hur kroppen ska klara av det just nu...

Blondie: Men gisses, det låter verkligen inte kul eller bra... Ska du inte ringa in till förlossningen och höra med dem? Bättre att vara på den säkra sidan!

Stoltcissi: akta ryggen och hela dig! Finns det verkligen ingen du kan be om hjälp?

TantKerstin: Lycka till! Håller tummar och tår. Tycker du ska fira morgondagen med lite mangoraja!

Tack för alla grattis! Stor dag att bli moster på! E jättestolt över syrran  och vill bara snuffsa på lill-tjejen! <3 Ska nog gå på stan och handla lite present till det lilla underverket imorgon!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

myran: nej, de ska ha speciella kuddar som är låga, precis som Capa skriver. Baby affär är det enda jag kan tänka mig. Kul med möbler! Vi har tittat ut vad vi ska ha för möbler, men inte fått tummen ur bara...

Capa: får förresten tacka dig, för det var efter att jag såg att du anmälde dig till BabyBjörn tävlingen som jag gjorde det. Tackar!

JenJen: urk för denna trötthet!! Hoppas den nya tabletten är bättre. Äter du något litet innan du går upp förresten? Det enda bra tipset jag har hört mot illamåendet på morgonen förutom att äta lite men regelbundet.

Blondie: gårtattacker är alltid bra!! Skönt att släppa på spänningarna lite!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    stoltcissi skrev 2011-05-12 10:33:52 följande:
    tjejer ja har en fråga till er
    sen ja försökte släpa ut soffan igår som ni alla läste om.. så har ja haft massa sammandragningar,ont i sidan o i livmodern men ändå känt aktivitet i magen
    men idag när ja gick på toa såg ja att ja hade bruna flytningar o lite rött i trosan.. så när ja torkade mig så var det röda småklumpar o rött när ja torkade mig
    ja hade såna bruna flytningar i början men ej ont o ej klumpar
    va ska ja göra?
    Ring förlossningen nu!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: japp, den har ryggplatta. Har hört blandade saker om den, men jag tänkte att jag testar!
    Akta så du inte tar ut dig!! Det räcker väl med komplikationer i den här tråden nu va!?!?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-05-12 11:01:10 följande:
    Perfa att den har ryggplatta ju!! Men vad har du hört om den för blandade saker?? Blev lite nyfiken nu då jag är på jakt efter en bärsele alt bärsjal, kan inte bestämma mig...... så feed me with information!! Tungan ute
    Egentligen bara att den är bra på kortare sträckor, men blir för jobbigt och tungt när man ska bära lite längre. Fick egentligen tips om en annan sele, en från tyskland som man kan ha på magen, på ryggen och på höften. Ergo något hette den... Ah, minns inte för mig gravid hjärna kan inte hålla inne någon info!!
    Men vet att jag hittade den på amazon.com. Mycket billigare än i affären här.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Jag fikar gärna efter eran yoga nästa vecka! Vilken tid är ni klara?

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Blondie82 skrev 2011-05-12 13:04:39 följande:
    Halv 7 är yogan klar och då befinner vi oss i Linné så kanske ett fik där någonstans?
    Låter som en plan!
    Greta skrev 2011-05-12 13:23:18 följande:
    Jobbigt för er med alla krämpor, låter inget roligt alls. Själv är jag nog lyckligt lottad som knappt har några. Förutom den lilla detaljen att jag inte kan sitta ner utan att få ont i höger sida av ryggen och på en punkt under bröstet där en nerv kommer i kläm. Ju mer jag står och går desto bättre.  
    Va skönt att du mår så bra!

Måste bara visa en den sötaste sak jag sett på länge!!
    www.zara.com/webapp/wcs/stores/servlet/product/se/en/zara-S2011/65502/346007/POLKA%2BDOT%2BDRESS%2BWITH%2BFRILLS
    E kär!! Hjärta
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Devotion: Försök att skita i de människorna. Man ska röra på sig så mycket som man orkar och känner att man klarar av! Härligt med vårruset! Ska försöka springa det nästa år. Ladda liten redan nu hade varit skönt.  Jag hade gärna rört mer på mig, men jag är glad och tacksam över det jag klarar av.

stoltcissi: hur har det gått??

Sippan: jo krampen kommer ibland här också, mest på kvällen och natten. Men på något sätt lyckas jag lösa det utan att vakna helt. Ganska udda.
    Ullared har allt! Vart ska jag börja?!? Nej, men allt beror väl på vad ni redan har.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Sippann79 skrev 2011-05-12 20:20:17 följande:
    Det kommer nog bli lite av allt på Ullared. Vi har inte saty igång med bebissakershoppandet på rikitgt ännu. Att jag kommer hem tomhänt är jag inte rädd för iaf Guld i mun
    Haha, nej inte tomhänt men mer tomt i plånboken!!
    Finns egentligen allt från deo, schampoo, barnkläder, tvättlappar, badolja, barnstolar, leksaker. mm.
    Ha så roligt!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011