• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Haha, tur att jag gick in och tittade innan jag åkte iväg! Hade stått där själv och undrar om jag var övergiven. Kanska lika bra att ta det en annan dag då.

Capa: Jättehemskt!! Men se det positivt, om de opererar nu så måste de ju tro att de kan få bort det. Det är väl självklart att du ska åka ner!! Jag kan ångra att jag inte åkte ner till min mormor när hon blev dålig... Lite längre i och för sig men ändå! Det kommer säkert betyda massor för henne och för din farfar om du kommer.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-05-22 08:46:08 följande:
    Tusen tack för allt er stöd!! Det värmer som sagt mer än ni kan ana!! {#emotions_dlg.flower}
    Farmor fick akutopereras men blev såååå glad när vi kom ner, hon ligger fortfarande inlagd men är verkligen på bättringsvägen...... Jag håller tummarna att det fortsätter så nu men hon är allt en liten kämpe farmor Glad

Hoppas ni alla haft/har en toppenhelg!! Solig
    Va skönt att hon verkar bättre!! Det betyder nog väldigt mycket att ni kom. Hon verkar vara en kämpe!!

Jenjen: Va tiden går fort!! Är det redan dags för flytt i helgen alltså!? Gisses va tiden går fort, ett ögonblick till bara så är våra små här också.
    Bra deal att låta honom ta köket!!

Devotion: Kul att hålla igång så! Då blir man verkligen värd en vila och något gott sedan.
    Vi har här hemma fortsatt med tapetsering av hallen. Fy fasen va den är stor och knixig att tapetsera med massor av dörrar och svängar. Men snart så....

Är såååå sugen på något surt idag, men vädret är ju inte direkt inbjudande till att gå ut. Får se om jag skickar Andreas?!?!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Capa: varför sa du inte det innan!?!? Min rygg är helt slut nu för A är ju förkyld = döende så jag har tapetserat själv idag.... *mutter mutter*

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

stoltcissi: Jobbigt med sånna sd! Ta det försiktigt.
    Ang däcken så kanske det räcker att byta slangen. De är inte så dyra för jag fick också byta på vagnen, har också de som man måste pumpa. De kostade kanske 100 kr st istället för 10 000 för en ny vagn. Kan vara en sak att kolla upp i alla fall.

TantKerstin: Blev tyvärr inget surt förutom en omogen mango. Och, hör och häpna, Nutella!
    Det var det jag hittade i skafferiet när jag gjorde en rätt så ordentlig räd.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    emelielj skrev 2011-05-23 14:30:49 följande:
    På TUL i vecka 29 sa hon att min bebis vägde 1705, vilket är 17% över medelvikten för den veckan.
    Lite panik har jag nu för att trycka ut en megabebis!
    Men hur ofta brukar de ha rätt!?! De uppskattade min systers bebis till 3,7kilo och hon föddes 3kilo, så jag har inte något mega förtroende direkt...

Myran: Oj, jag trodde i min enfald att alla barntäcken var standard... En djungel till att sätta sig in i...

Blondie: Men det var väl goda nyheter eller?! Om du känner att du litar på läkaren så får du ta det som ett gott besked, i annat fall be om en andra bedömning. Det har du rätt till. Men personligen tycker jag att det låter jättebra! Och en remiss också, nästan så du borde köpa en triss lott.

Ett tips till er som har barn, Stadium.se har 15% rabatt på juniorskor.
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    lawendel skrev 2011-05-24 13:27:11 följande:
    Då har foglossning börjat för mig med, har kommit smygande men idag har det gjort riktigt ont, ser ju ut som om det hänt en olycka i byxan när jag går... Någon som blivit hjälpt av att gå till sjukgymnasten? Dags för första föräldragruppen idag! Spännande :)
    Garvar så jag får hålla i magen!! Tack snälla för den!!
    Jo, det hjälper med sjukgymnastik! Tycker i alla fall jag. Välkommen förresten till min underbara värld, vi kan trycka upp tröjor!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    stoltcissi skrev 2011-05-26 08:23:57 följande:
    hej tjejer ni mminns ju ja va inlagd på östra?? iaf e de vanligt man får blödningar? nån mer än jag som har fått det? ja fick de sist den 12e o blev inlagd sen den 17e pga sd... men nu e det dags igen..
    haft smärta under natten kring magen o nu när ja vakna gick på toa hade ja blödning o röda klumpar när ja torkade mig.. har smärta kring livmodern o magen... men ändå känt av lillen lite igår o lite idag.. dock ovanligt lite
    ska ja ringa min bm så ja får kolla mig så de sen får skicka mig vidare isf?
    el ska ja ringa östra igen?
    Jag hade blödningar fram till v 20 ungefär, men inga klumpar eller rikliga mängder och ändå var jag varje gång och kollade upp det. Personligen hade jag ringt in och pratat med dem och bett om en koll. Speciellt om du har ont också!

Blondie: va kul med bio! Men jag kan tänka mig att det kanske inte är så himla bekvämt...  Lyx med fotvård också! Måste komma ihåg att jag också ska beställa en tid. Hmmm, ska vi gissa på att jag har glömt av det om si så där fem minuter!?!?

Måste bara få gnälla av mig lite... Hade så fruktansvärt ont igår eftermiddag och kväll. Kunde inte ens vända mig i soffan utan att börja gråta. Börjar bli riktigt tungt vissa dagar...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-05-26 10:25:32 följande:
    Nämen fyyy, är det foglossningen?? Den har jag sluppit tack och lov!!
    Japp, det var mina kära fogar... Får se om det blir bättre idag, ska kompa ut en timme tänkte jag.
    Haha, nej men du har ju haft allt annat! Hur går det med skenorna förresten? Hjälper de?
    Bilderna var jättefina förresten!
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

JenJen: Va kul att han klarade uppkörningen!! Stort grattis och va skönt, för nu slipper du köra in dig själv till förlossningen.

Capa: Bra att skenorna funkar.
    Men stackars lill-tjejen!! Magsjuka är hemskt. Men om du nu får det så gäller det att se saken positivt. Du kan gå ner ett par kilo...

Stoltcissi: Åk in ändå hade jag sagt! Chansa inte.

lillahumlan: Oh, va fort det gått för dig!! Fy fasen alltså. Vad är det för jobb du har egentligen!?! Idioter som tvingar dig stå hela dagen och sen hissen... Bra gjort av din kille!! {#emotions_dlg.djavulsk} Så måste man göra för att komma någonvart.

Själv ville jag inte bli sjukskriven till 100%, hade blivit tokig hemma, men jag tror att det blir nödvändigt om bara några få veckor. Min vikarie börjar den 1 juni och jag får så dåligt samvete om jag inte blir kvar medhenne i några veckor.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

lillahumlan: akta tapeterna när du klättrar!

stoltcissi: Hoppas det lugnat sig och att du känner dig lugn.

Blondie: Va härligt!! Se ibland blir man överraskad även av vården *duckar för all rutten frukt som kommer flygandes mot mig*
    Nej, men allvar, så skönt för dig att slippa stressa över det. Det brukar finnas tillräckligt inför bröllopet att stressa över så det räcker och blir över. Men guuuud va kul ni kommer att ha. *drömmer mig tillbaka*

L86: Redan nersjunken alltså!  Det kanske är tidigt, men den är ju fortfarande ruckbar. Minns inte alls när Alicia sjönk ner... Ska nog gräva blad lite gamla papper ikväll!

Idag fyller mannen år, så det ska bli en choklad/citron tårta! Gott säger jag bara, nu gäller det bara att göra klart den också. Men det är kul tycker jag.

Vackert väder vi har idag.... Obestämd

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011