• Fru R

Göteborgare med BF augusti 2011

Greta: nej, jag är det där odrägliga släktet ekonom!! {#emotions_dlg.djavulsk}

Blondie: jag tror inte det är bra att stressa för mycket, men jag tror å andra sidan inte det påverkar barnet speciellt mycket. Se till under vilka omständigheter vi människor har blivit gravida och fött barn i tex krig och annat elände.
    Du får tänka på att du kommer att vara mammaledig inom en snar framtid och sedan kan du söka dig någon annanstans!

Herregud, hela gänget ska till Ullared!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

emelielj: det finns verkligen allt man kan tänka sig till en bebis. Kläder, strumpor, pyjamas, nappar, stolar, gym, bökcer, alla möjliga leksaker, jag kan fortsätta ett bra tag till. Jag tyckte att det viktiga var att kolla på kartan över stället (finns på nätet) och mer eller mindre bestämma vad man ska hoppa över! Sist var jag där inne i nästan 5,5 timmar och var på väg att dö! Ändå sket jag i teknikdelen och vuxenkläder blan annat.
    Har hört att de tom har barnmatsburkar nu för tiden!

Kan tipsa om att jag vet att det finns en blogg där de tar upp nyheter och lite kul som finns inne just nu. Drömmer

Själv var jag på stan idag efter jobbet och köpte en Kånken Mini till dottern och åt på ett kafe med en kompis och jag är helt färdig nu. Skönt att man kan komma hem och sätta sig i soffan med datorn i knät!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Greta: Det blev den rosa. Mannen fick bestämma och han är väldigt inne på rosa just nu. Eftersom jag köper de flesta av hennes kläder och avskyr allt som är könsbestämmt, så kan hon väl få något mer tjejigt då. Jag vill ha tuffa saker!

Capa: Kånken mini är en fjällräven ryggsäck i mini storlek. Jättesöt!
    Lycka till med proverna, går säkert bra och även om du får äta lite Levaxin under graviditeten så är det bättre för då har man koll på det!

TantKerstin: fy fan säger jag bara för blödningar!! Borde förbjudas enligt lag! Men skönt att allt var ok!

Nej men tjejer, ska vi käka sushi på erat favvoställe då? Vad tror ni om nästa vecka? Jag kan alla dagar utom fredag.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Devotion och L86: Välkomna!

Går också in i ny vecka idag! Wiiiii! v14 och det firade jag med att sova en hel natt! Herregud, man är ju som en helt annan människa.

Va avis jag blir på alla som har RUL så snart! Jag får vackert vänta till i början på april.... Inget kul!

Capa: jag är också en sushi fantast! Det är bara lite synd att jag inte har något jättenära jobbet. Det blir liksom ett helt projekt att fixa lunch då.

Blondie: Ja, antingen älskar eller hatar man det. Men många sushiställen har ju faktiskt något annat att välja på föutom sushi också.

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Capa skrev 2011-02-24 10:01:35 följande:
    Idag ska jag prova mammasushi, om dom nu har öppet förstås..... ska tillbaka till bm runt lunchtid och ta nya prover Foten i munnen
    Åh va gott..... *drömmer mig bort*
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

JenJen80: Välkommen!

Isola80: menar du den vid Villervalla butiken?!? De har väldigt god sushi!

Greta: Tycket också det låter som en bra ide, men jag får varna dig, du kommer få en massa idiotfrågor av mig för jag är antipolen till en teknisk nörd! Jag har inte ens en telefon som tar appar, och tur är väl det för jag hade inte fattat vad jag ska göra!!

Fullproppad med mat nu efter lunchen. Det blev tacopaj och ärtsoppa med pannkaka! Såg jag inte gravid ut innan så gör jag det definitiv nu! Note to self-ta inga magkort idag!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R
    Greta skrev 2011-02-24 14:52:33 följande:
    Kan alla som är intresserade av att vara med på en hemsida skicka ett mail till mig här på familjeliv. Jag måste veta hur många vi kan tänkas bli för att hitta rätt typ av sida.
    Ditt konto är låst... Går inte att komma in ...
    ~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Hej alla nya! *vinkar*

Isola: ja, visst är det god sushi där! Det är dit vi åker med jobbet när vi väl får tummen ur...

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

L86: jag tror att jag har kännt något, men är osäker. Det du letar efter är egentligen små buffar eller typ fladder. Det är inget som du kommer att känna utifrån utan bara inne. Men jag vet att många känner ganska sent och har man moderkaka i framvägg så kan det vara riktigt sent.

Håller på att städar hemma, Gguuuuud så tråkigt!

~ Alicia 26/2-08 ~
  • Fru R

Här händer det grejer när man småsover i soffan! Får läsa igen imorgon.

God natt tjejer

~ Alicia 26/2-08 ~
Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011