Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Juliaa och Inda: hur går det för er?! Tänker på er...

Vilket oväder det blev här! Vi var nere vid sjön och badade... Hann precis hem och innanför dörren när det brakade loss o himlen öppnade sig! Hua!

I övrigt har vi fixat det sista i tvättstugan idag! känns riktigt bra! Min sambo bara skrattade när vi läste en lista med tecken på att förlossningen närmar sig... Nr 1 var "boandet". Stämmer nog väldigt bra på mig...

• Devotion

Juliaa: vad skönt att de har koll på dig nu... Visst blir man knäckt när man inte hinner med allt man tänkt... Men även om man kommer ha fullt upp när bebben kommer så kommer man väl kunna göra vissa småsaker sen också.. Men det är väl någon gammal instinkt att allt ska vara i ordning inför bebis ankomst så att man kan ha fullt fokus på den lille sen! Imorgon ska vi köra en massa skräp till tippen!

• Devotion

Inda: grattis till tjejen!! Åh vad roligt!!!

Julia: hoppas att det kommer igång snart!!! Lycka till!!!

Cissi: vilken otrevlig BM. Hoppas att du slipper henne framöver...

Jenjen: kul med Ullared!!! Hoppas att ni hittar mycket fint!!

Det hade ju hänt massor här sen jag hann läsa sist! Många bebisar på g nu ju men jag blir nog också en av de som blir kvar till sist tror jag.

Igår var vi ute och åt en massa god mat på em och såg på Roxette på Slottskogsvallen på kvällen!! jättekul men oj vad trött jag var när vi kom hem! Somnade som en stock o sov gott o länge!!! Är fortfarande seg så (än så länge) har jag en riktig slappardag! vill gärna ha lite värme och finare väder igen...

• Devotion

Nerdgirl: jag har Mvc-kontroller varje vecka nu... Min BM har också haft semester men då fick jag träffa en annan istället. Ring och kolla så att de inte har missat något!

• Devotion

Capa o nerdgirl: mina värden var också bra men jag fick alla tider i början av sommaren så det är nog standard i Mölnlycke med kontroller varje vecka från v 36...

• Devotion

Fru R: vad härligt att ni fixat o handlat!

Cissi: skönt att vara hemma!!

Lustigt att det är så olika med hur ofta man går på kontroller hos MVC. Men det var ju tvärtom i början. Då vet jag att ni andra gick jätteofta om man jämför med mig.

Har precis kommit upp ur ett gott arombad. Blev lite inspirerad av allt badsnack här inne härom dan! Det var himla gott efter en promenad!

• Devotion

Jenjen: jag tror också att det kallas sammandragningar när det blir spänt utan att göra ont. Jag får så ibland också men det har aldrig gjort ont...

Vad mysigt med en mysstund!

Vår lille är inte heller döv kan jag säga! man märker väldigt tydliga reaktioner på olika ljud! En dag ringde äggklockan när jag stod precis bredvid och då sprattlade liten till som bara den... Låg väl och sov o blev livrädd stackarn... :( Men man kan även märka reaktioner när man pratar eller lyssnar på musik. Konserten i söndags tex.

Åh vad slapp jag känner mig! Gick och la mig samtidigt som sambon igår (kl 22) och ska gå upp ur sängen först nu! Har ju varit vaken för de obligatoriska toabesöken och när kalle gick upp vid 6 men i övrigt har jag mest sovit! Men man får väl passa på!!!

Undrar vad man ska hitta på idag?!

• Devotion

Myran: åh vad härligt att han växer så bra!!!

Liisan: krya på dig!!!

Sitter och mumsar på en mamma-sushi!! Åh vad gott det är!!!

• Devotion

Blondie: fy vad segt att det inte ger med sig... :( kan ni inte turas om lite på natten så att du får sova lite. Sömnbrist är nog det jag är mest orolig för efter förlossningen. Jag blir så himla grinig o påverkad om jag inte får sova..

Cissi: vad tråkigt att du inte får träffa Jesper på så länge... Men du får passa på att mysa med lille Simon och bekanta dig med honom..

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011