Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Tack tjejer för en trevlig fika igår!! Alltid lika kul att ses och extra roligt att få träffa de små goingarna!

Jag tycker också att det är dags för en liten till i tråden snart!!

Själv har jag precis varit hos BM v 39+0 idag

Blodtryck: 111/66
    Hjärtljud: 136
    SF-mått: 37 (1 cm mer än sist)
    Huvudet neråt men ej fixerat!

Så allt verkar vara som det ska! Liten lever rövare där inne men verkar inte ha några större planer på att komma ut...

• Devotion

Nässpray i förebyggande syfte... Från någon annan! Haha! Det låter som ngt min sambo kunnat göra också! Förstår om det var en otrevlig överraskning men bra om det ledde till massage! :P

Fru R: skönt med fogarna!! Ang. magen så är min lite velig... Ena dan lös så att man hoppas att bebis är på G och nästa hård som attan!

Vilket ruggigt väder det är ute... Ska nog krypa ner under täcket med en bok! Hade ju BM-tid på min bästa sovtid!

• Devotion

Liisan och Capa: hoppas att det är något på G för er båda två!!! Det är verkligen på tiden nu!

• Devotion

Liisan: jag håller tummarna!!! så spännande!!!

Jenjen: lycka till i eftermiddag! Jag vet inte varför jag har lyckats boka så många morgontider.. Det var ju praktiskt när jag jobbade men nu hade det gärna kunnat vara på em...

Skönt iaf att dina höfter känns bättre! Och Ååh vad gott det lät med donuts... Jag som redan varit o handlat... Typiskt!!

• Devotion
    Fru R skrev 2011-08-11 12:53:47 följande:
    capa: gråt för fan!! Du har förtjänat att få en hinnesvepning eller två. Funderar själv på den strategin när jag ska till bm nästa vecka. Och så måste jag komma ihåg att skriva till att jag vill ha sen avnavling på bebisen också. Känner på mig att jag kommer att glömma det.

liisaan: Kom igeeeeen nu!! Ut och gå med dig om du orkar, håller alla tummar och tår jag kan få tag på.

jenjen: Nej men attans!! Jag som är sugen på något sött just nu. Kanska ska tina en muffins från frysen. Hmmmm....

I em ska jag åka till Borås och förhoppningsvis få med mig en gungstol hem. Hoppas, hoppas! När jag, så dum som jag är, berättade att jag skulle åka dit för min svärmor så insisterade (!) hon på att följa med så jag inte börjar föda i bilen själv... Jaja, lite kul kan det ju faktiskt vara att inte åka själv.
    Varför vill du ha sen avnavling på bebisen?!

Grattis till gungstolen!    Tungan ute
  • Devotion

Nerdgirl: vad skönt att ni är överens om namn... Vi har varit överens om pojknamn (Milton) sen i vintras men tjejnamn är svårt. Jag har visserligen många förslag men mina favoriter är inte samma som sambons! :S

L86: GRATTIS igen! Vilken söt liten kille!!

Greta: kul att höra ifrån dig! Vi undrade just hur det var med dig när vi fikade igår
    Jag tror inte heller att man kan motionera igång en förlossning... Jag läste någonstans att man under den första fasen ska vila och sen röra på sig under den aktiva delen av förlossningen! Min BM sa samma sak ang tecken. Hon menade på att förlossningen inte behöver vara längre bort bara för att man inte har några känningar! pratade med en bekant igår också som hade gått o lagt sig som vanligt på kvällen och vaknat två timmar senare av att vattnet gick o värkarna började! Man får trösta sig med det när man önskar att man haft några känningar!!

Liisan: det låter ju lovande med värkarna! Hoppas att det är på G nu!!!

• Devotion

Jenjen: härligt att allt var bra!!! hoppas hoppas att bebisen tittar ut innan den 22a och definitivt innan du behöver åka till östra! kul att hon kunde uppskatta storleken! Det ska jag fråga om nästa vecka! De har inte kollat järn och blodsocker på mig de senaste två veckorna heller! Jag tror att hon sa att det beror på att man ändå inte gör så mycket åt det nu! Järnet kollar de ju säkert om man legat lågt men mitt har ju varit bra på sistone!

Kom igen nu bebisarna! Jag börjar bli otålig!!!

• Devotion

Liisan: de sägs ju att vila kan få det att komma igång igen! Jag håller tummarna!

Fru R: Jag har också tänkt på att V verkar vara en populär bokstav här! Och på min pojknamnslista börjar nästan hälften av namnen på V. Vilhelm, Vilgot, Valdemar, wilton, Vilmer, Valter - finns hur många fina som helst! När det gäller tjejnamn har jag tvingat Kalle att ranka mina favoritnamn nu så vi har begränsat listan lite. Det har blivit ett riktigt stressmoment men kanske ska man helt enkelt vänta och se vad den lilla (om det nu blir en tjej) ser ut som!? Jag tror mer och mer på att det är en liten kille där inne..

Jenjen mfl: vi får helt enkelt prata med BM om avnavling... Jag hade ingen aning om detta innan men har också läst lite nu! Det bästa kanske är att prata med dem på BB?! Man kommer ju antagligen vara där ett tag och de borde väl också kunna ta emot eventuella önskemål?! Om inte annat har man ju mannen som kan föra ens talan som du säger!

Cissi: förstår att det är tufft med två småttingar själv!! De flesta tycker ju att det är jobbigt att vara två om en liten så jag tycker att du är grymt duktig! Kämpa på !!

• Devotion

LillaMy: när hade du BF?!

Capa: jag tycker att Wincent var fint!!

Vilka busungar ni har som luras och håller på... :S

Vi får väl se om vi möts här under nattmatningen sen! jag är lite rädd att det är jag som vänjer bebben att vara vaken på natten när jag går upp för att jag inte kan sova!

Sol idag!!! Jippie!!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011