Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Jenjen: jag önskar att det varit på gång här också men jag börjar tro att liten trivs allt för bra där inne... Jag vill VERKLIGEN inte gå över alltför länge men det är väl lika bra att ställa sig in på att det dröjer... En vecka - 10 dgr är ok men blir det mer än så vet jag inte vad jag gör....

• Devotion

Jenjen: ni ses säkert i natt! jag håller tummarna!

Greta: jag sover också dåligt vissa nätter... Måste gå på toa, svårt att hitta en bekväm ställning och myrkryp i benen. framåt morgonkvisten brukar jag dock sova gott. Det är nog bra att passa på att sova när man kan.

Att åka till Borås kanske inte är någon dum ide. Jag ska också fråga min BM om det på torsdag. Annars får jag väl dra en snyfthistoria om min systers fruktansvärda erfarenheter av att gå över tiden. De förlorade ett barn för att de gick över tiden och moderkakan slutade att fungera. Jag vet ju att den händelsen är orsaken till att jag är så orolig för att gå över... Min andra syster fick åtminstone komma in på extra kontroller när hon hade gått över tiden på grund av sin oro.. Men jag tycker inte att man ska behöva dra en sådan skräckhistoria för att bli lyssnad på... Usch! Hoppas bara att bebben kommer snart!

• Devotion

Blondie: tack för tipset! Jag får väl åka in och parkera mig på Mölndal om det inte händer något!

Jenjen: att din bebis också är en sån där lurbebis! det måste vara jobbigt att gå och ha ont så länge.. försök vila så mycket du kan!

Capa: vad mysigt med fikabesök! Hoppas att ni har trevligt och att systerdottern kan locka lite på sin kusin!

Här är det segt idag! Har tagit en liten promenad men min vanliga runda tar bara längre tid för varje dag som går... Orkar inte göra så mycket annat men har iaf en bra bok som jag har fastnat i. behöver åka och handla lite men bara det känns som ett jätteprojekt! Hehe!

• Devotion

Ni får gärna adda mig på Facebook också! Sök på Maria Wall och Volvo så hittar ni rätt!

• Devotion

Blondie: åh vilken härlig födelsedag du verkar ha haft!

Fru R: jag hade också velat se dig i rutchkanan! Haha! Ibland får man passa sig vad man säger! Men du gjorde det alltså?!

Hoppas hoppas att Jenjen är på förlossningen nu!!! Fy vad segt med värkar så länge!

Jag ska prata med min BM imorgon om att gå över tiden och vad de kan göra. Tack för alla era svar. Först och främst ska jag prata med min sambo för han förstår inte riktigt grunden till min oro. Han tycker bara att jag oroar mig för mycket i största allmänhet och tycker hellre att bebisen kan vänta med att komma för det hade passat bättre för honom med jobbet..

Undrar hur man ska spendera sin BF-dag annars?! Städa lite kanske?!

• Devotion

Grattis Kerstin!!!

Capa: jag läste också den artikeln och blev alldeles rörd!

Jenjen: hoppas att lillan äntligen har kommit nu!!

Jelli: bra initiativ med FB-gruppen!

Jag hade fullt upp igår och här hände massor!! Får läsa mer sen! Nu ska jag försöka sova lite till! Ska upp tiidigt och vara hos BM kl 8. Hua!!

• Devotion

Då har man varit på sitt första BM-besök efter BF.

Sf-måttet låg kvar på 137, troligtvis pga att bebisen sjunkit ner något sen sist. Huvudet är nu ruckbart istället för rörligt. Hjärtljud 144 och blodtryck OK!

Jag bad henne uppskatta bebisen storlek också (som de gjort för JenJen?!) och hon sa att det var svårt men gissade på 3.5-4 kg.

Berättade även om min oro för att gå över tiden och fick en extra tid hos Mvc på måndag plus att de skickar en remiss för en koll på östra i slutet av nästa vecka. Vi har dessutom en ordinarie tid hos Mvc på fredag nästa vecka. Så det känns bra! just nu är bebisen pigg och sprattlig och då oroar man ju sig mindre!

• Devotion

Jag känner också igen det där med flytningarna.. Hua! Men det är väl bara att hålla ut..

Väldigt skönt att jag fick några extrakontroller. Bara tanken på det har gjort mig lugnare och säkert bara därför har bebben rört sig massor idag! Nu har vi gjort upp planer för lördag så nu får gärna bebben vänta tills på söndag... Fast planer är väl bästa sättet att få den att komma nu direkt?!

Jag tycker att det är capas tur nu!!!

• Devotion

Capa: ja den 21 blir en perfekt dag för en träff på BB! Då säger vi så?!

Ojojoj vad jag har sovit i natt. Gick och la mig vid 22-23-tiden och vaknade nyss! Har ju haft mina vanliga toabesök men vissa nätter kan jag ligga och vända o vrida mig i timmar! Vädret gör ju inte direkt att man blir sugen på att gå upp. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på... Städa gjorde jag i onsdags och jag bakade igår... Några tips?!

• Devotion

Jag håller också tummarna för dig!!

Och jag har gjort allt som står i min makt för att göra dig sällskap på BB! Ni har säkert redan sett det på FB men vi slog på stort och gifte oss lite spontant idag!!! :D en liten ceremoni i trädgården med de närmsta. En stor fest och kyrka etc kommer nästa år!!! förutom festligheter, förberedelser osv så blev det räkor (som jag fått tips om att man ska äta för att få igång förlossningen) och givetvis en färdknäpp! Haha! Så nu jäklar!!! ) Är egentligen galet trött efter denna dagen men kan verkligen inte somna än! Så lite vila först och sen hoppas vi på bebis!!

• Devotion

Here we go again! BF 6 jan om allt går bra. hihi. Men det är nästan ingen som vet (bara min mamma och en kompis) så schhhhh. Inte ett knyst på FB, inte ens i vår hemliga lilla grupp!

• Devotion

Och inget på FB om att ni vet vad det är för jag vill inte att någon ska känna sig utanför. haha. Nu har jag nojat färdigt!

• Devotion

Tack!

Det var inte planerat. Men vi visste ju att det kunde hända. Jenric??! Hmm.. Vem??

• Devotion

Sara - V 6+1 eller något sånt. Jag väntade ju min andra mens men trodde att den dröjde eftersom jag fortfarande ammar lite.

När det gått över en vecka började man ju tänka och när det gått mer än 10 dgr över tiden och jag mådde illa på morgonen gjorde jag ett test. :D såklart att jag blev chockad och började tänka på hur man skulle klara av två så små. Men nu är vi bara glada! Min mormor hade en dotter på tre o en på ett år när hon fick tvillingar. Tre blöjbarn med tygblöjor och ingen tvättmaskin plus en ladugård med kor att sköta och en sjuk svärmor. Tror inte att morfar gjorde mycket hushållsarbete. Om hon klarade det ska jag nog klara två. Haha!

Jessica- vi körde oskyddat innan mensen kom tillbaka och sen tänkte vi väl vara lite försiktiga under de mest fertila perioderna men det hjälpe visst inte. jag ville inte börja med piller och vi ville inte planera nr 2 utan det fick bli som det blev - samma som med M och det gick ju också undan.

Nu har ju han varit ett sånt mönsterbarn så vi är ju inte alls avskräckta men man vet ju aldrig vad man får nästa gång! men det blir nog bra! )) jag är bara förväntansfull nu. Ska på inskrivning på Mvc på onsdag. )

Hoppas givetvis på att allt ska gå bra men jag vet ju att mycket kan hända så här tidigt...

Jenny - vi vet ju inte om de andra än?! De kanske också är på G?! Annars tycker jag allt att jag förtjänar en ölkorv eller liknande i pris!!! ) haha!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011