Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Vi vill också gå på babysim! det blir nog på Hälsans Hus i Landvetter eller på Åbybadet. Jag läste något om att navelsträngen skulle vara läkt och att bebisen ska väga minst 4 kg. Men vi väntar nog tills den är några månader i alla fall!!

Jag måste logga in på FK hemsida snart. Jag hade tänkt vänta tills jag fått tillbaka papper från FK men de kommer ju aldrig. Dessutom måste jag ringa och ändra min inkomst eftersom jag nyss fick min nya lön. men det kunde man tydligen göra per telefon!!

Hoppas att ni har en mysig fika!! själv sitter jag i en solstol vid havet. Nu blir det lite bad!! härligt!!

• Devotion

Underbart! Jag har haft så ont i ryggen de senaste veckorna men det är som bortblåst nu!! Det verkar som om tre dagar med 1-2 h promenader räckte för att ryggen skulle bli som vanligt igen efter några stillasittande veckor när jag varit sjuk! Är så glad för det! Nu ska det promeneras (lugnt och sansat) så mycket jag orkar fram tills liten tittar ut!

• Devotion

Blondie: håller tummarna för att läkaren säger att du snart får åka hem!!! Tänk att du kommer gå där med barnvagnen medan vi andra fortfarande har stora magar!!! En fråga till dig som både varit på Östra och Mölndal - vilka för och nackdelar ser du med de olika BB:na?!

Cissi: lycka till nu!!!

• Devotion

Myran: åh vad härligt!!

Jag längtar också efter liten nu. Har köpt lite söta kläder idag!!!

Ang. fläkt så har vi det lite lyxigt hemma... Vi värmen upp huset med en luftvärmepump och den fungerar även som AC. Kan inte påstå att det behövs mer än någon gång per år men under varma nätter nu i sommar kommer det nog vara rätt skönt!

Kan ni lyssna på den här utan att börja gråta?! open.spotify.com/track/3wMKg0AWqearz0egrEYZut

Det kan inte jag..

• Devotion

Cissi: usch vad jobbigt. Men det måste ju lösa sig på något sätt!! Försök att inte oroa dig för mycket.

Jen jen: jag köpte två bodies, två byxor och en mössa!! Supersöta! Plus lite småsaker som nagelsax, febertermometer etc.

Jag tycker absolut att ni ska åka in och kolla om bebisen inte rör sig så mycket. Utan att skrämmas finns det en anledning att alla BM säger att man ska känna rörelser varje dag. Det är bättre att åka in en gång för mycket än en gång för lite.

• Devotion

Hej tjejer!

Nu har vi precis varit och hämtat ett stort lass babysaker på Mölndals baby o barn. Vi hade lagt undan nästan allt vi behöver där. Barnvagn, babyskydd, skötbord, skötbädd, balja, bärsele, täcke, kudde, lakan plus en massa småsaker! Så nu börjar vi också bli redo!

Bara lite småsaker kvar!!

• Devotion

Lina: välkommen!!!

Blondie: håller tummarna för att ni får komma hem snart nu!!

Jenjen: vad kul med vaggan!!! Vi har fått min sambos gamla babykorg i vit rotting! Den är också otroligt söt!! Kul när man kan använda gamla personliga saker!!

Fika på onsdag låter inte alls dumt men jag ska nog åka tillbaka till landet imorgon tyvärr så jag missar er denna veckan också! Jag får passa på att vara på sommarstugan lite medan min mamma är där, för jag vill inte sitta ensam på en ö OM något skulle hända! Sambon jobbar ju så han kan bara vara där på helgerna...

Nu har han precis åkt iväg för att jobba och jag ska försöka somna om en stund! Inte fel att vara ledig!!

• Devotion

Alexandra: välkommen du också!!

Blondie: underbara nyheter!!! Är såå glad för er skull!!

Vi var och hälsade på en två veckor gammal bebis härom dan. Man längtar verkligen efter den lill* när man sitter med ett sånt litet knyte i famnen!!

Hoppas att ni har en bra dag i det härliga vädret!! Här blir det lunch på bryggan efter att ha grejat i trädgården hela fm. väldigt varmt o skönt i sjön nu!! Underbart med semester!!!

• Devotion

Kerstin: vart var det ni flyttat nu igen? Tror att du sagt det men jag har minne som en guldfisk!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011