Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Jenjen: jag har känt likadant med att min sambo inte följer med! Han var ju med på allt i början men nu har han så mycket på jobbet så jag fick tjata flera veckor för att han skulle vara med på halva första föräldragruppsträffen. Han tycker att alla har klarat sig utan sånt innan osv, men jag vill gärna känna att han också har lite koll och kan stötta mig på bästa sätt! Fick ett litet utbrott i helgen när han började tycka en massa saker om smärtlindring (ryggbedövning var farligt osv). Tycker att han har förbrukat sin rätt att tycka en massa när han inte ens varit med på infon. Men sen slutade det iaf med att jag skulle bestämma precis hur jag ville ha det o att han skulle stötta det! Men visst hade jag önskat att han hade tid och ork att engagera sig mer! Vet inte hur mycket jag kan kräva när han åker 6.30 på morgonen och kommer hem 21... Denna veckan har jag verkligen känt mig som en ensamstående som får ta hand om allt hemma o ha koll på allt! :(

• Devotion

Hej alla!

Oj vad ni skriver!

Blondie: jag förstår att du har haft en omtumlande vecka. Det har ju verkligen hänt mycket... Men det känns tryggt att de tar hand om dig så väl!! Förstår att det var lyx med en glass i solen!

Jenjen: Kalle bryr ju sig också jättemycket men det blir ju lite stressigt för honom med allt. Och sen att jag inte sovit har väl gjort att jag blivit extra känslig också! Nu har vi iaf fått en avkopplande helg båda två!

Jag är gärna med o fikar men veckan som kommer är min sista jobbvecka och då är det fullt upp!

Jobbigt att många av er har så ont. :( jag har fortfarande inga krämpor att tala om. Man känner sig lite tung och andfådd såklart och nu när vi varit på landet och grejat med båten etc så känner man sig grymt osmidig men annars är det ingen fara.

Just nu sitter jag på en filt i en bergskreva vid havet och har det oförskämt bra. Ligga ner är dock lite plågsamt för ryggen så nästa gång jag åker upp till landet ska jag ta med en go stol!

Ha en bra dag alla och ta hand om maggarna!

• Devotion

Myran: vad härligt att ni får åka hem!!!

Cissi: vilken knäpp apparat! Hoppas att det löser sig...

Räkningarna kanske man borde ta tag i?! men jag är också trött... Nu är det bara fyra dagar kvar på jobbet!! tjiho!!

• Devotion

Cissi: jag förstår dig! Jag hade blivit jättesur!! Och med gravidhormoner dessutom hade de fått passa sig...

• Devotion

Blondie: en liten fråga - hur lång tid tog det för er att få tillbaka pappren efter att ni skickat in hindersprövningen?! Har väntat i några veckor nu...

Cissi: hoppas att det löser sig med banken! Annars får de ett helt gäng gravida efter sig!! Haha!!

Jenjen: vilken idiot ni råkade ut för då!!! Du borde verkligen kontakta chefen. Att det finns såna idioter inom bankvärlden. De verkar inte vara trevliga och service-minded förrän man har tagit lån av dem. Jösses vad de har fjäskat med mig sen jag lånade pengar till huset. (nordea). Det var säkert ett säljknep men jag blev väldigt rörd när min bankman ringde för att beklaga pappas bortgång i vintras.

Lillahumlan: åh vad kul med gekås. Jag har inte varit där på jättelänge men det hade varit kul att åka dit nu innan bebben kommer!!

Jag finns också på FB - Maria wall. Men det finns ganska många så sök på Volvo också så hittar ni rätt!

• Devotion

Capa: usch vad jobbigt... Ska du åka in och kolla upp det?!

Var är det ni gör det där testet?! Om man nu vågar...

• Devotion

Skönt att det är bättre!

Jag ångrar att jag gjorde testet! Haha!

The day you deliver, outside will be sunny. Your baby will arrive in the mid morning. After a labor lasting approximately 25 hours, your child, a boy, will be born. Your baby will weigh about 5 pounds, 8 ounces, and will be 16-1/2 inches long. This child will have dark gray eyes and fluffy red hair.

Rött hår vet jag inte vad den skulle ha fått ifrån... Resten var väl ok förutom 25 h... Men några vänner som fick barn i helgen fick gå med värkar 52 h innan liten tittade ut så man vet ju aldrig...

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011