Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Blondie: vad mysigt med en utflykt!

Usch vad jobbigt många av er andra verkar ha det.. :(

Jag mår fortfarande oförskämt bra så länge jag rör på mig och håller igång. Att slappa i soffan GÅR bara inte även om jag kanske behövt göra det ibland. Kan inte titta på en hel film utan att få sjukt mycket myror i benen.. :( Så jag går runt hemma och smågrejar med hus o trädgård och tar lite lugna promenader. Idag har jag suttit vid sjön och läst. Det var skönt att kunna ta ett bad då och då! Man är ju inte riktigt lika värmetålig som vanligt..

• Devotion

Capa: åh vad spännande! Hoppas hoppas att det blir bebis snart!!!

Det verkar inte som om det blir så många på fikan idag?! Vilka är det kvar som har tänkt gå?? Jag får besök av svärföräldrarna sen så jag kan inte stanna särskilt länge. Det kanske inte är någon ide att stressa in till stan då?! Hmm...

Har vaknat en gång i timman hela natten.. Segt.. Tror att jag kanske har känt en första tendens till förvärkar - en svagt molande smärta som snabbt går över. Men det är inte därför jag har vaknat så det är väldigt väldigt svag värk. Kan säkert lika gärna vara magknip eller nåt annat men man hoppas ju...

• Devotion

Fru R: solskens-graviditet?! Haha!!! Jag vågar ju knappt skriva att jag mår bra eftersom jag tycker synd om alla som har det så jobbigt... Men det är ju skönt om det kan vara peppande istället för knäckande! Sen beror det nog lite på att jag är så jäkla envis också. om jag har fått för mig att jag ska göra en viss sak så ser jag till att det blir så (på gott och ont). Sen får man skumma blickar från grannarna när man som höggravid springer runt med trimmern osv men så länge det känns OK så är det väl bara att köra på! Sovit dåligt har jag dock gjort till och från ganska länge...

Eftersom svärföräldrarna eventuellt kommer ännu tidigare får jag snällt hålla mig o hemmatrakterna idag och missar därför fikan:. :( de ska hjälpa oss en massa så det är väl bara att tacka och ta emot! hoppas att ni får det mysigt!!

• Devotion

Blondie: sötnosen!! Är han redan 4 veckor!?

Capa: åh vad spännande!!! Tänk om det blir en julibebis till?! Nu är det inte många dagar kvar i juli...

Tänk vad tiden går fort ändå! Jag har redan varit ledig i fyra veckor..

• Devotion

Nyss hemkommen från ett besök på Mvc. Bebben växer som den ska och följer kurvan fint (sf 35 nu). Hjärtjud 135 och alla värden bra - skönt! Gjorde även en sammanfattning av graviditeten och hon skrev in önskemål inför förlossningen i journalen. Har ni skrivit ett separat förlossningsbrev utöver det hon skrivit i journalen?

• Devotion

Capa: jag har också undrat!!! Trodde nästan att det var ngt på G... Men men... Han kommer när han kommer...

Kanske är det en kille där inne? Börjar bli sjukt nyfiken.. enligt alla olika skrönor så går det dock inte att utläsa något för ungefär hälften av tecknen tyder på en tjej och hälften på kille...

Ang förlossningsbrev så känns det som om många pratar om att de skriver själva men eftersom BM skrev ner mina önskemål så känns det ju ganska överflödigt! Jag hoppas att både jag o mannen kan prata när vi väl är där också.. Tycket det är svårt att säga hur man vill ha det innan man har någon aning om hur det blir...

• Devotion

De säger ju att man ska kolla om det blir drastiska förändringar hur barnen rör sig.. Bättre att kolla en gång för mycket... Sen har jag dåliga erfarenheter (inom familjen) så jag är supernojig just kring sånt...

• Devotion

Jenjen: spännande med förvärkar!!! det är skönt att känna några tecken på att det närmar sig tycker jag. Men när jag pratade med BM om det igår sa hon att förlossningen ofta startar som en blixt från klar himmel, speciellt för förstföderskor. Så även om man inte känner så mycket kan det hända när som helst..

Jag har också hört att killar ska ha lägre hjärtfrekvens men vår har legat på mellan 125-155.. så det är svårt att säga...

Signekursen har vi skrivit ut och börjat öva på! Den kan nog vara till nytta! Känns lite som samma mindset som yogan!

Klarblå himmel här på landet idag så det får bli en tur på havet!! Ha en härlig dag alla!

• Devotion

Capa: det låter ju som om det är något på gång!! Hoppas hoppas!!

Jag sa ju som sagt till min BM att det känns avlägset med förlossningen eftersom jag inte har några känningar alls men hon kontrade med att det lika gärna kan komma som en blixt från klar himmel.. så det är nog lika bra att inse att vi inte har någon aning om när liten kommer!

• Devotion

Cissi: jag tycker också att du ska säga ifrån om det inte känns bra. De har ju säkert vissa frågor som de "ska" ställa men man kan ju säga det på olika sätt också!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011