Göteborgare med BF augusti 2011
Grattis myran!! Vad härligt att höra att allt gick bra till slut!! Måste vara en underbar känsla att få se den lille!!! Massa kramar
Grattis myran!! Vad härligt att höra att allt gick bra till slut!! Måste vara en underbar känsla att få se den lille!!! Massa kramar
Åh Blondie, din stackare. Att inte värdena kan hålla sig låga så att du slipper oroa dig...
Råkade visst skicka inlägget... Forts...
Jag förstår att du oroar dig. Man vill ju såklart att bröllopsdagen ska vara perfekt och det finns ju miljoner andra saker att oroa sig för... Jag är likadan! Men som någon sa innan. Fokusera på sådant som du kan göra något åt. Resten blir som det blir ändå. Jag vet att det är lättare sagt än gjort dock! Jag tänker på dig också och håller alla tummar och tår för att det ska gå bra!!
Apropå att det närmar sig o när killarna ska börja hålla sig i närheten/ nyktra så hade vi en liknande diskussion härom dan. Den här tiden på året har Kalle så otroligt mycket på jobbet så vissa dagar är det helt hopplöst att få tag på honom per telefon. Någon dag förra veckan när jag ringt en hel em utan att fått tag på honom så skojade jag om det att "tänk om det händer något" o du inte går att nå. Så igår kom han hem med en ny mobil av den billigaste varianten plus ett kontantkort som vi ska ha som emergency-nummer. Ingen annan ska få det numret!
För övrigt känner jag mig som världens tråkigaste just nu. Jag försöker sova i sängen på kvällen i hopp om att hostan börjar ge sig men varje natt får jag flytta ut i soffan för att skona stackars mannen.. Gjorde det nu precis! Igår natt somnade jag 5.30 och sov totalt Max 2 h. Så har det varit i över en vecka nu så man går ju runt som i en dimma... En tröst i det hela är väl att jag inte har några SD eller andra allvarliga graviditetskrämpor men just nu skulle jag verkligen göra vad som helst för att få sova... Får se om det blir ytterligare en film nu eller om jag ska läsa lite...
Jenjen: håller med att det är overkligt ibland. Ibland känns ju magen enormt stor o svullen men på morgonen tycker jag nästan att den känns "som vanligt" ibland. Då får man nästan känna efter.
nu när jag legat hemma och varit sjuk har jag läst en del gravidtidningar och börjat tänka mer på förlossningen och hur man vill ha det. jag har varit väldigt lugn hittills men funderar allt mer på hur ont det verkligen gör och tycker att det är lite jobbigt att inte veta vad som väntar och vad som händer! Jag får läsa lite i häftet som vi fick på sista gravidyogan igen. Det som stod där var riktigt bra tycker jag. Det handlar nog mycket om att lita på att kroppen sköter sitt. En sak som jag nojar mig lite över (som säkert låter jätteknäppt för er som har mått illa) är att jag oroar mig för att må illa och spy under förlossningen vilket ju inte är helt ovanligt. Tycker verkligen att det är hemskt att må illa men det kanske finns värre saker att fundera på.
den fysiska ansträngningen är jag inte rädd för eftersom jag gillar sånt och tror att kroppen har bra förutsättningar för att orka. Smärtan är svårt att säga för jag har nog inte utsatts för någon liknande smärta innan..
Oj vad jag svamlar!
Nu önskar nog snart hela tråden att jag ska kunna somna...
Blondie: hoppas att det går bra imorgon! Skönt ändå att de har allt under uppsikt!
Capa: åh vad kul med rea! Jag har fortfarande bara köpt några bodys. Ska gå ner till min syster någon dag och titta i hennes gömmor! Hon jobbar på lindex och har plockat hem massor från deras provförsäljning! Sen får jag väl se om jag behöver komplettera med något mer! Allt annat fix ska jag ta sen när jag är ledig!
Fika hade varit jättetrevligt men jag säger som Jenjen - nästnästa vecka när man slutat jobba så har jag mer tid!
Det är många i vår omgivning också som ska ha barn. Flera av Kalles vänner och våra närmsta grannar!! Jag pratar mycket bebis-snack med grannen men inte i övrigt!!
Ja jösses vad fort det går nu.. Jag hänger inte med!
Det är många i vår omgivning också som ska ha barn. Flera av Kalles vänner och våra närmsta grannar!! Jag pratar mycket bebis-snack med grannen men inte i övrigt!!
Ja jösses vad fort det går nu.. Jag hänger inte med!
Blondie: fy vad tråkigt med bröllopet men jag kan inget annat göra än att instämma- huvudsaken är att du och bebis mår bra!!! Stor styrkekram till dig!!
Jag har också hört många positiva förlossningshistorier från kompisar som tyckte att det var det häftigaste de varit med om! Jag hoppas ju självklart att det blir så för mig också men det kanske är bättre att vara inställd på det värsta?! Jag brukar också tänka att man klarat av detta i alla år utan proffshjälp och smärtlindring etc så då ska väl inte vi klaga nu som har så mycket hjälp!
Jag har sovit utan att hosta i två nätter nu och ska försöka mig på att åka till jobbet imorgon!! Har jobbat en del hemma idag och börjar få PANIK över att det bara är en vecka kvar!! Och såå mycket att göra! Fick ett utbrott på min sambo förut för att han inte tyckte att det var mitt problem! Jag är ju "bara anställd" (han är egenföretagare). Men jag har ju möten som jag har kallat till som jag måste förbereda. Och för min egen skull vill jag avsluta "mina projekt" och spara ner/skicka vidare viktig information. Eftersom jag är konsult måste jag lämna dator o allt från Volvo. Finns en del att gå igenom efter 3 år och 8 månader... Känns lite vemodigt faktiskt...
Nästa vecka blir tuff! Förutom det ska jag hyra ut en stallplats, sälja bil, sköta hus och trädgård och förbereda för liten... Men det blir nog bra sen när jag lämnat över allt och verkligen är ledig! då kommer jag säkert att klättra på väggarna efter bara ett par dar!! Haha!!
StoltCissi: det låter som om ditt ex tar mer än han ger... Du är värd mer än så!!! Och när man minst anar det så står han där!! Jag har också varit uppgiven många gånger men är det rätt så är det - oavsett barn och annat! Det finns ju ensamstående pappor också! Tycker det är jättestarkt av dig att klara av graviditet och en liten alldeles själv!!
Blondie: jag blev såå ledsen när jag läste på FB igår att de skickat dig till östra. Höll verkligen tummarna för att det skulle gå vägen med bröllopet! Men skönt att de har ordentlig koll på dig nu! Er lille verkar verkligen vilja göra en dramatisk entré... Stor kram på dig!!!