Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Inda: åh vad spännande!!! Lycka till!!!

Själv sitter jag vaken sen en stund tillbaka. Har svårt att sova den här tiden. Sen framåt morgonen blir jag hur trött som helst... Vet inte om det är min "boa-inför-bebisen"-instinkt som kommit igång men ja ligger o funderar på allt jag ska göra i ordning innan bebis kommer! Inte på ett stressat sätt utan mer förväntansfullt! Känner mig full av energi o taggad inför detta!

Ang. cellförändringarna så ringde jag till östra igår. Hon som skickat ut brevet hade tolkat journalen fel så jag ska inte alls dit innan BF utan 8 v efter som de sa när jag var där. Hon trodde att jag var i v 20- någonting så den kontrollen jag blev kallad till var den som jag redan har gjort! Och skillnaden mellan de första o sista cellprovet var bara marginellt så hon bad om ursäkt för att hon oroat mig i onödan! Känns ju skönt!

Lillahumlan: jag har inte tagit bort några cellförändringar innan... Men om de är kvar 8 v efter förlossningen gör de väl det då...

Jag är gärna med o fikar nästa gång!!

Om man skulle försöka sova igen då?!

• Devotion

Nu har jag varit på MVC-kontroll.

SF 33
    Hjärtljud 129
    HB 119
    Bra blodtryck

28 dagar kvar till BF

Skönt att allt är som det ska!

Ha en härlig dag alla!!

Inte sugna på fika snart?!

• Devotion

Ja det var skönt att det inte var någon fara.. Blev lite orolig där...

Idag har jag tvättat de sista bebisgrejorna! Man längtar så efter den lill* när man hänger upp de små kläderna och filtarna på tork!

• Devotion

Capa: vad härligt med semester!!! och spännande med slemproppen!! :D

Idag har jag varit och shoppat! Lite bebiskläder och lite till mig! Nya mysisar som man kan ha på BB bland annat! Hur mycket bebiskläder behöver man egentligen?! Jag fick lite panik för att vi hade så lite småkläder men samtidigt vill jag ju ha pojk el flickkläder sen när vi vet vad det är för liten filur där inne... Hur mycket har ni köpt?!

Jag handlade även lite fina rottingkorgar till tvättstugan plus att ha under skötbordet som ska stå där. Dessutom har jag satt mamma på att måla väggarna där inne så det kommer att vara så vitt o fint när allt är klart!!!

Undrar om jag ska packa bb-väskan nu?! Man kan ju börja iaf!! Fast jag tror fortfarande att bebis dröjer minst till BF...

Jag är gärna med och fikar nästa vecka men jag kan inte kopiera listan på iPhonen så nån får jättegärna lägga till mig!!!

• Devotion

Fru R: jo jag tror att vi har så vi klarar oss nu! om inte annat så jobbar min syster på lindex!

En dum fråga kanske... Men behöver man ha egen duschhandduk med i bb-väskan?!

• Devotion

Inda: vad jobbigt att gå med värkar så länge... :( hoppas att det kommer igång snart!

Myran: tack för svar!

Blondie: vad kul att ni kommer med på fikan! Och hoppas att det löser sig med FK!

Jenjen: jag har också packat det mesta nu. Har lite småsaker kvar som ska köpas. Snacks o så! Som du säger så känns det skönt att ha det klart. sen får man väl se hur många gånger man packar om! Angående sugklocka så tyckte jag att det lät läskigt innan föräldrautbildningen. Efter att de förklarat där kändes det inte lika farligt. Men be att din BM berättar mer om du är orolig.

Jag somnade tidigt idag men vaknade efter nån timma i vanlig ordning... Efter en stund var jag så hungrig så det fick bli en liten nattmacka! Undrar om liten växer mycket nu för jag har kommit in i en sån där period då jag är hungrig hela tiden igen!

• Devotion

Juliaa: skönt med bad när du inte kan sova! jag har också packat ner två uppsättningar (lite finare) myskläder! Jag inbillar mig att man vill ha sköna kläder på sig... sen la jag även ner ett par bomullsleggings och en skön klänning/tunika. Man vet ju aldrig hur varmt det är! Men som du säger. Det är ju inte värre än att sambon får åka hem och hämta! Man vet ju inte hur kroppen kommer se ut sen heller... :S magen kommer väl vara som en stor degklump så man vill kanske inte ha för tighta kläder.. Hehe!

• Devotion

Blondie: åh vad underbart!!!! vad härligt att det vände till slut! Och skönt att man glömmer fort! Kan tänka mig att det är värt precis all möda när man får se sin lille prins eller prinsessa!

Min mamma är så snäll och målar tvättstugan åt oss! Hon har målat väggarna två gånger och rollar taket nu. Sen är det bara listerna kvar! Det blir sååå vitt o fint! Väggarna var mörkt terakotta-oranga innan - jättefula! Så det blir verkligen skillnad!

• Devotion

Cissi: vad fin han är! Hoppas att han växer nu så att ni slipper bli inlagda!

Julia: håller tummarna för att allt går bra imorgon!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011