Göteborgare med BF augusti 2011
Cissi: ring och försök få hjälp!!!
Åh vad spännande med Blondie!! Jag håller alla tummar för att allt går bra! Overkligt att den lille snart är ute!!
Cissi: ring och försök få hjälp!!!
Åh vad spännande med Blondie!! Jag håller alla tummar för att allt går bra! Overkligt att den lille snart är ute!!
Jenjen: riktigt dåligt av dem att komna med det nu! Som om man inte har tillräckligt att göra när det är två dagar kvar. Det borde hon fatta också! Morr
Blondie: vad ni har varit med om... Hoppas att ni båda mår bättre snart så att allt kan bli "som vanligt"!!
Vår bebbe ligger med fötterna strax under revbenen på höger sida enligt BM i fredags och där sparkar den så att det nästan gör ont ibland. Rumpan ligger på vänster sida vid naveln och huvudet nedåt (men ej fixerat). Den växer enligt kurvan men jag hade högt blodsocker så jag måste göra en ny glokosbelastning imorgon.. :S
Jag sov också sjukt länge igår natt. Från 22 på kvällen till 10 på morgonen! Det är som om alla spänningar bara släpper när jobbet är slut! Inatt har jag inte sovit lika bra. Har börjat få lite ont i ryggen. Tror också att jag börjat känna sammandragningar för första gången. Inland blir liksom magen alldeles spänd en stund. Det känns nästan som kramp, men det gör inte ont alls så det är nog inga förvärkar?!
Jag tror tyvärr inte att jag kan vara med o fika på onsdag för jag tänkte åka till sommarstugan några dar med mammsen.
Ha en bra söndag i värmen!!
Sitter på MVC och har nyss druckit en sån där god glykosdricka! Vill bara åka hem och äta frukost! Haha! hoppas att värdena ser bra ut kl 10. Jag tror att mitt höga blodsocker i fredags berodde på att jag precis hade ätit frukost. Det var samma sist jag hade högt blodsocker, då hade jag precis ätit lunch. På glykosbelastningen sen var allt bra! Bebben tyckte tydligen det var kul med sockerdricka. Jösses vad livat det är i magen nu.
Jag tror inte att det är någon risk att peta liten i ögat. Min BM kände och klämde hur bebisen låg sist jag var där och då fick jag också "känna" på huvudet. Hon tryckte rätt hårt kan jag säga.
Stoltcissi: hoppas att sonen mår bättre nu! kul med headbanging - en liten hårdrockare?!
Jag har fortfarande inte fått mina koder från FK. Får nog ringa snart och fråga vad de sysslar med... De ska väl skicka dessa efter att man skickat in intyget från arbetsgivaren?!
Åh vad synd att jag inte kan fika med er på ons :(
En fråga till yogatjejerna - är det någon som fortfarande har tillfällen att ta igen?! jag tänkte höra om det finns några tillfällen nästa vecka om det är någon som vill hänga på!
Hemma från glykosbelastningen! Resultatet var bra som tur är! Då kan jag fortsätta äta glass i sommar!
herregud vad gott med frukost efter att inte ha fått äta sen kl 20 igår!!!
Blondie: vad skönt att höra att yoga-andningen hjälpte!
hoppas att ni båda kryar på er jättesnabbt nu så att hela familjen kan åka hem!!!
Ha en bra dag tjejer! Själv ska jag avsluta jättefrukosten med lite kladdkaka och sen packa väskan för att åka till sommarstugan några dagar! Sambon jobbar så jag ska vara där med mamma och bli lite ompysslad!!
Det verkar som om jag är ensam om att njuta av värmen..
men det är ju skillnad om man är i stan förstås. Vid en badsjö eller havet är det underbart!
Lillahumla: är du från Kungshamn/smögen?! Mysigt!!
Jag förstår din frustration på chefen.. Man får tydligen ha koll på sånt själv eller tjata på dem..
Jessica - jag känner igen det där med flyttkartongerna! Jag har också haft ett gäng kartonger som bara har följt med. Sen blev det översvämning i källaren där jag bodde och allt blev förstört. Det var nog det bästa som kunde hända! Jag har inte saknat en endaste liten sak och dessutom fick jag tillräckligt med pengar från försäkringsbolaget så att det räckte till en thailandsresa för två personer!
Sitter på landet nu och vilar efter en riktig långpromenad. Puh! Man har inte samma ork som vanligt. Speciellt inte när man varit sjuk flera veckor! Får se hur ryggen klarar detta men för någon månad sen blev den faktiskt bättre om jag var ute och gick!
Apropå startklar så är jag långt därifrån... De stora sakerna (barnvagn, skötbord etc) är beställda men inte hämtade). Sen behöver jag köpa alla småsaker och lite mer kläder plus tvätta allt. Det känns som om man har gott om tid på sig eftersom det är sex veckor kvar plus att jag tror att bebben vill stanna kvar minst till BF... Men man vet ju aldrig!!
Myran: klart att man inte kan veta.
Kan tänka mig att inte ni var så förberedda?! Och visst är det nog så att man får massor!! Och om nu liten väljer att titta ut innan allt är klart så löser sig nog det också!
Blondie: vad jobbigt att ni inte kunde få något fsmiljerum. Jag kan tänka mig att det känns ledsamt att det inte blev som det var tänkt. Det är ju ganska mycket som hänt för er på sistone och många saker som inte blivit som ni tänkt. Dessutom är du ju inte kry än vad jag har förstått! Så jag är ändå imponerad över hur positiv du är!!! Kämpa på!! Och jag hoppas (och tror) att allt kommer att kännas bättre så fort ni är hemma och ni alla tre mår bra!!! styrkekram till dig!!
Jenjen: jag väntar nog inte på några koder men trodde att man skulle få brev när de registrerat inkomsten. Jag skickade också in brevet själv och det var rätt längesen nu... Håller med om att nätterna är lite tunga. Speciellt om det är för varmt. Jag får också ont i ryggen och har svårt att hitta en bekväm sovställning. Men nu är det inte så långt kvar tills man kan sova på mage igen!!
God natt alla!! Och ha en jättetrevlig fika imorgon!!