Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Cissi: jag håller med lisan! Kämpa på!!! Det kommer att bli bättre!! Jag lovar!! Och snart är liten här!!

• Devotion

Cissi: usch vad jobbigt... :( jag hoppas att det blir bättre och att du slipper fler saker att bekymra dig över... Jag tycker att du är jättestark som klarar av alla motgångar, din son o en graviditet utan stöd från vare sig sambo eller familj! Och det kommer att vända även om allt känns tufft nu!

Jenjen: Kul med jämförelse med hästar!! jag gjorde också en sådan när jag pratade om läckande bröst med en kompis som nyss fått barn. Hästarna får ju ofta vaxproppar i juvren innan de fölar!! Men det är den enda typ av förlossning jag varit med på så det är väl inte så konstigt att man jämför!! Haha!

Det verkar ju vara så olika hur förlossningen startar... Pratade med mamma idag om hur det var när jag o mina systrar föddes.. Man hade ju fått för sig (innan man läst på) att det är som att öppna en kran när vattnet går men så hade det inte alls varit för mamma o för många andra jag pratat med heller för den delen. Man får väl se helt enkelt om det är en slempropp, vatten, eller värkar som kommer först!

Jag hoppas som sagt på att jag kan vara med på nästa fika.. Jag är på sommarstugan hela denna veckan. Vill inte vara här helt ensam nu om ngt händer så jag passar på när mammsen är uppe. Sambon jobbar ju.. Men från o med nästa vecka kommer jag nog mest hålla mig hemma!

• Devotion

Lillahumla:: fy vad jobbigt med foglossning.. :/ men nu är det inte lång tid kvar!!

Blondie: åh vad mysigt det låter att ha er lille kille hos er!! det känns fortfarande ganska avlägset här! Man förstår nog inte riktigt förrän man är där själv!

Myran: härligt att liten blivit "stor"

Hoppas att ni får en mysig fika imorgon!

Oj vad vår lille bebbe har bökat o grejat idag! när jag satt o fikade med mamma o svärföräldrarna förut (de har också stuga här, det var så jag o Kalle träffades) så rörde sig liten så mycket att hela magen hoppade! Det syntes på långt håll!! :D

• Devotion

Mysigt med trädgårdsfix men det är en killer för ryggen att stå framåtböjd.. :S jag rensade ogräs på vår grusgång för inte så länge sen o kunde varken luta mig framåt eller sitta på huk så jag fick sätta mig på rumpan mitt bland grus o ogräs! Såg nog rätt kul ut!

Jag tror säkert att det går att plantera en vinbärsbuske nu. Ju tidigare den planteras desto tidigare kommer det väl bär! Tror jag!! jag bodde i lgh tills för två år sen o var inte särskilt intresserad av trädgårdsarbete men det blir nästan som en drog när man väl har börjat. Jag hade ett fint växthus på tomten o ville ju såklart prova att ha lite tomater etc. Men det blir mer o mer för varje år. Nu ser det ut som en djungel därinne!

Ett annat tips om du vill ha något gott som bara växer o växer är smultron. Jag hade några små smultronplantor i trädgården när jag flyttade in och de spred sig så jag började flytta lite småplantor och skott till en tom rabatt förra sommaren och nu är det fullt med STORA smultronplantor med massa smaskiga smultron. De växer verkligen som ogräs. Jag har även satt i krukor så att man kan ha lite smultron på verandan också! Du kan gärna få plantor om du vill!! Mysigt sen med en liten som kan gå o äta bär direkt från buskarna i trädgården! Det är nog någon bullerby-idyll som jag har!!

• Devotion

Cissi: förstår att du är otålig o pirrig inför samtalet.. Lycka till!!!

Capa: jag har inte märkt att det knäpper. Däremot bubblar det till i magen ibland när jag eller bebben rör sig. Fostervatten?!

Kan man förresten känna att bebisen har fixerat sig? Sist jag var hos BM (2 v sen) sa hon att den låg med huvudet nedåt men ej var fixerad. Nu känns det som om den liksom gräver sig nedåt. Inatt bökade den runt nere i bäckenet så att det nästan kändes som om den skulle komma ut.. Kändes lite läskigt..

• Devotion

Cissi: vad jobbigt att det inte blev som du ville... :(

Jenjen: tråkigt att smultronen vissnade.. De är ju så goda!

Capa: hicka har den lill* flera gånger om dan men bubblandet kan komma när som helst! Kanske är det att den har kissat då.. Det hade varit kul att veta vad de håller på med där inne egentligen!! Ibland undrar man ju!!

• Devotion

Kerstin: så intresserad av trädgården vet jag inte om jag är... Jag tycker att det är kul att gå o pyssla lite när jag är hemma men jag har "ärvt" en trädgård från en sjukpensionär som la all tid åt att fixa o rensa. Det innebär att vi har rabatter precis överallt och jag hinner inte alls ta hand om dem som jag borde... Man får nog rationalisera bort lite på sikt.. Det är roligare att plantera saker i krukor så att man kan slänga bort det när de vissnar.. Eller plantera sånt som bara växer av sig självt!! Smultron kan du plantera när som helst. Jag satte mina i slutet av förra sommaren och de spred sig lite redan då men bären kom först i år. Som sagt - jag har massor om du vill ha!!

Capa: visst är låten fin!!

Jenjen: att det ska ta sån tid med medborgarskapet.. :S kan han inte få ett tillfälligt pass om ni ska resa?! Hur ofta åker ni till Grenada?! Bor hans familj där?

Vad spännande med Cissi!! Håller alla tummar att det går snabbt och bra nu!!!

Jag har nästan köpt allt man ska ha hemma nu. Köpte lite miniblöjor och våtservetter idag. Amnings-bh måste jag skaffa också.. Men hur har ni gjort med storleken?!

Sen är det väl lika bra att börja packa en liten bb-väska. Jag har hittills bara kopierat en lista från nätet o lagt till lite egna saker... Typ snus till Kalle o så!!

• Devotion

Tack för tipsen om amnings-bh. Jag börjar nog med att köpa en som är en storlek större så får jag komplettera med fler sen när jag testat den o så!!

Jenjen: du är verkligen en bra ambassadör... Shit vad resesugen jag blev nu... det låter ju jättehärligt!!

Jag har köpt både våtservetter, torra servetter/tvättlappar o tvättlappar i frotté.. kan tänka mig att våtservetterna innehåller en del skumt... Samtidigt står det ju sensitive och så på dem.. Man får väl se vad man fastnar för sen..

Måste bara få beklaga mig lite också.. Har ju varit i stugan hela veckan med min mamma men hon åkte hem i morse. Nu på kvällen kom min sambo upp o jag har såklart längtat massor efter honom. Grejen är den att hans föräldrar har ju också hus här i samma område (som de numera bor i permanent). Vi brukar alltid bo hos dem för att han hellre vill det plus att vi alltid har en gäststuga för oss själva där. När mina systrar etc är här uppe så blir det rätt så rörigt o trångt i vårt hus. Nu när jag är själv o dessutom har alla saker hos oss tyckte jag att vi skulle passa på att sova i vårt hus för första gången men han bara vägrar... :( säger att han vill vara säker på att han sover bra o att hans föräldrar blir ledsna om vi inte sover där... Men vi har ju varit där o ätit o pratat hela kvällen så det kan väl inte spela någon roll var vi sover?! Jag kanske är knäpp men jag orkade verkligen inte packa ihop mina saker o flytta ner dem till deras gäststuga när vi har ett helt hus o dubbelsäng för oss själva här.. Så nu sover vi i varsitt hus.. Vi är inte ovänner eller så men jag kan inte låta bli att vara ledsen över att han inte kunde ge sig...

Så nu har jag fått gnälla lite också...

• Devotion

Blondie: min sambo läste din berättelse högt igår men kunde inte fortsätta för att han blev så rörd.. Det är verkligen en gripande berättelse!

Jenjen: jag förstår att du är orolig när mannen är borta. Kalle sa faktiskt i helgen att han inte skulle dricka ngt mer innan bebben kommer så att han är körbar.. Det känns ju inte som om det är dags än men det är väl bra att han inte är redlös...

Är hemma från landet nu.. Hittade ett brev i brevlådan från östra. Cellförändringarna är svåra nu så jag måste på en till kontroll innan bebben kommer... :S Men jag förstår inte vad de ska göra?! Oavsett vilket ska de ju ta bort cellförändringarna när bebisen kommit... innan dess kan de väl knappast göra så mycket?! Någon som vet?

Jag läste någonstans att man ska greja med bröstvårtorna nu i slutet för att förbereda dem inför amningen.. Så att man inte får "skav" eller vad man ska säga... Någon som gör/har gjort det?! Jag har börjat skrubba lite på dem när jag duschar men det gör ju ont..

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011