Inlägg från: Devotion |Visa alla inlägg
  • Devotion

Göteborgare med BF augusti 2011

Emelie: Wii! Massa Grattis!!! Första augusti-bebisen!!

Hoppas att det kommer fler nu!!!

Inda: vad skönt att vara hemma. Kan tänka mig att det är en ordentlig omställning. och så ska man klara allt själv... Känns lite skrämmande.

Lillahumlan: hoppas att bebben kommer snart så att du slipper alla krämpor. Jag har hört att man ska dricka massor för att bli av med vätska i kroppen. Många tror kanske att det är tvärtom... Kan tänka mig att det är extra jobbigt nu i värmen... :(

Fru R: vad härligt med stranden! Vart åker ni? Hav el sjö? Jobbigt att bränna sig dock... :( det blir så varmt att sova då..

Vi var ute på havet i helgen. Många svalkande bad var räddningen för mig. Det var 28 grader på landet! Puh!

Idag får det nog bli sjön här vi bor! Det är för varmt att hänga hemma på tomten mitt på dan... Eller är det någon som vill åka på mamma-bad-utflykt någonstans?!

• Devotion

Sista julibebisen blev det ju igår! Jag var en dag före!!

Om det gäller havet så åker vi till näset och smitska udden ibland och Öckerö ibland! Sjöar har jag inte så bra koll på eftersom vi bor vid en jättebra badsjö. Det finns ju många badplatser o sjöar runt omkring gbg men det brukar vara så otroligt mycket folk så jag föredrar att bada hemma.

Om ni vill bada i en insjö får ni jättegärna komma hit så kan jag bjuda på fika! annars är det ju härligt med havet också! Smitska udden är väl nära för dig Jenjen? Bara man kan parkera i närheten så kan jag ta mig vart som helst.

• Devotion

Blondie: jag läste också att man inte fick bada på typ 8 veckor efter förlossningen och känner lite att man får passa på nu då! Jag älskar att ta ett svalkande kvällsdopp när det är så här varmt! Plaska med fötterna kan man ju alltid göra sen men det blir inte samma sak! Du får tänka på nästa sommar när du kan bada med lille V. Vi hade några kompisar o deras ettåring här för några veckor sedan och hon bara älskade att bada!! Ville inte alls gå upp!!

• Devotion

Emelie: skönt att du mår bättre nu och bra att de har koll på Lill-killen!

Capa o Jenjen: vi bor vid yxsjön och den är barnvänlig på sina ställen. Hos oss har vi en brygga och en liten sandstrand. mellan stranden o bryggan är det långgrund sandbotten och på utsidan av bryggan är det djupt. Min syster rensade bort gräs o gjorde i ordning vår strand när hennes barn var små och jag får väl göra likadant nästa sommar! Inte så lätt att sitta med en ettåring på bryggan! lite större barn brukar dock älska att bada här!

det finns också en stor fin barnvänlig sandstrand i närheten som tidigare var en kommunal badplats. När badplatsen försvann tog de bort parkeringarna så det är lite svårt om man kommer utifrån. Finns ställen att parkera på men inte om det blir för många bilar. Från oss tar man sig lättast dit med båt och jag misstänker att jag kommer att spendera en del tid där de närmsta somrarna!

Onsdag funkar nog för mig också och jag är som sagt flexibel!

• Devotion

Cissi: kämpa på! Snart vänder det!!

Kerstin: vad roligt! Det är barnvänligt om de kan gå själva vid strandkanten och greja eller med flytväst på bryggan och man själv sitter på bryggan. Men med riktigt små barn kanske man vill sitta på stranden och då är den inte så i ordninggjord...

• Devotion

Hej på er!

Hojta till om det är någon mer som vill hänga på vår lilla bad-fika imorgon!! jag har skickat vägbeskrivning på FB!

• Devotion

Vid 10 är planen!!

Capa: vad jobbigt att du fortfarande har värkar utan att något händer... :(

Blondie: Vad tråkigt att de inte kommer upp... Men det är ju bra att vara försiktig. för min del får Jonas jättegärna följa med! Jag var också pyttelite snuvig i natt men tror att det beror på AC i kombination med mycket bad. Men jag är så nojig med sånt så jag vill gärna säga det ändå. Men om man bara är ute och inte är för nära de små borde det inte vara någon fara väl?!

Fru R, Blondie o Alexandra: säg till om ni vill hänga på så kan jag skicka vägbeskrivningen! )

• Devotion

Capa och L86: låter som om det är fler småttingar på G! Gud så spännande!!

Ni andra - tack för besöket! Det var jättemysigt! om ni är badsugna framöver vet ni var jag finns!

• Devotion

Hej tjejer!

Hoppas att det kommer igång för er snart liisan, l86 och Capa.. Och för oss andra också såklart!

Jag funderar på om man någonsin kommer att känna sig helt redo... :O

Cissi: vad skönt att du får papper med från östra att de inte är oroliga. Då lugnar sig säkert soc också o sen hoppas jag att du får en BVC-sköterska som du trivs med!

Var hos BM idag och allt såg bra ut. Huvudet nedåt men fortfarande rörligt, sf 37 och hjärtljud på 140.

Skulle gått på gravidyoga idag men det var ingen där - snopet! Jag läste på FB för någon vecka sen att det skulle börja en ny kurs den 28e. Och när jag mailade o frågade om det var ok att ta igen på denna kurs svarade hon att det inte var några problem. Men den har väl blivit inställd... Får prova nästa vecka istället..

• Devotion

Sitter här och nattugglar med ont i ena benet - vad nu det kan bero på?! :/

Jenjen: bra att du åkte in istället för att gå hemma och oroa dig! Jag tror att de brukar tar sånt på allvar så man behöver ju inte känna sig dum. Varje gång jag är hos BM frågar hon om jag känner bebisen varje dag så det är ju ett viktigt tecken på att allt är som det ska! Skönt att bus-tjejen bara tog lite sovmorgon!

Cissi: vad skönt att personalen på östra hjälper dig!!! Och grattis till viktökningen!!

Svar på tråden Göteborgare med BF augusti 2011