• LillaEko

Januaribebis 2012

Någon som tecknat gravidförsäkring?
    Börjat kolla lite på det nu när man kommit lite längre men är ju mååååånga att välja på!

Hur tänker ni? 

• LillaEko

Oj, vilka har ni att välja på då?
    Här är det ju massa olika bolag, så jättesvårt att veta vilken som är bäst. 

• LillaEko

Vad jag har hört tecker även vissa av försäkringsbolagen ev komplikationer för modern. 
    Har en kompis som inte moderkakan kom ut på så hon fick opereras och ligga inne längre, fick sen ut pengar för det.
    Nu när vi kollar så vill vi gärna att det ska täcka vissa sjukdomar ju och även vara en bra barnförsäkring som man kan förlänga.

Ingen som har erfarenheter av if? Tycker deras gravförsäkring ser grymt bra ut annars. 

• LillaEko
    Syoss skrev 2011-07-02 20:32:16 följande:
    Vi tecknade förra veckan, hos Folksam. Min sambo har försäkring där så vi tog där. Dock tog vi bara Grundskyddet som är gratis men jag ska försöka tjata till mig en uppgradering. Då betalar man en kostnad på 1050. Det är ju inget att diskutera egentligten, men sambon tyckte det räckte men grundskyddet. Jag ska nog få min vilja igenom ;)
    SKa kolla igenom även folksam lite bättre då.
    Min man är helt bestämd på att vi ska ha en som vi betalar för.
    Men så har vi ju lite tråkigheter i bagaget, och då blir man kanske tyvärr lite mer nojjig?!?!?! 
  • LillaEko

PRIVAT FRÅGA (intim)
    Någon mer som får ljus rosa flytning och "skav" efter sex?

Längtar som en tok efter ul på ons (då vi tror det går in i v15 (14+0)) så äntligen känns det som det händer lite.
    Energin är bättre och illamåendet mer tjyvigt i bakgrunden.
    Precis klarat av ett pass pump ikväll.
    Ni andra som tränar, vad tränar ni och hur mycket?

• LillaEko

Den där lite brännande känslan får jag med efteråt. Men tror det kan bero på att jag inte haft någon vidare sexlust pga de rosa flytningarna. Så går ett tag mellan gångerna, brukade få samma känsla efter "mens-uppehåll" (när det går över en vecka utan sex).

• LillaEko
    Någon mer som tycker magen minskat? 
    v14 (13+5) idag och får åter igen vissa byxor som jag fått ha gummiband i en tid?!?!?!?! 
    zatori skrev 2011-07-03 22:22:23 följande:
    Jag springer ca 1 mil/vecka. Det är det enda just nu. Innan gick jag även på zumba 2 ggr/vecka men nu är det sommaruppehåll. Sen försöker jag hålla uppe vardagsmotionen så mkt som möjligt - cyklar till jobbet och försöker gå promender regelbundet.
    Jag försöker köra body pump 1-2 gånger i veckan + raska promenader och joggingturer med hunden.
    Sen cyklar jag till det extra jobbet jag har i sommar och tar alltid trappor och så.

Tycker du att kondisen blivit sämre sen du plussade?
    Har kännt samma sak alla tre gånger jag plussat. Att löpningen blir mycket jobbigare?!?!?!
    Someday skrev 2011-07-04 05:48:31 följande:
    Jag rekommenderar glidmedel mot den brännande känslan efter sex...
    Det gör det hela lite enklare =)
    Testade det för ett tag sen och tyckte det blev värre?!?!?!?! Trodde annars att det borde ju göra susen?!?!
  • LillaEko
    Someday skrev 2011-07-04 07:54:16 följande:
    Såg svaret själv Caradan då jag gick in och läste!
    Föll inte riktigt för den, mer sugen på den gula tankinin. Däremot fanns ju bara den i S. Jag behöver M eller L.
    Någon som har tips på var man kan hitta en sådan? Magen ska ju skyddas mot solen...
    Vad jag har förstått ska det inte vara det minsta farligt att sola magen?!?!?! Men kanske har missuppfattat det?!?!
  • LillaEko
    Marsätt skrev 2011-07-04 10:37:01 följande:
    Jag ska på bröllop i sommar och undrar om ni vet någon bra sida med snygga kläder på... det är inte lätt när man bor i en småstad...
    www.bubbleroom.se/ och nelly.se tycker jag har mycket att välja på.
  • LillaEko
    Sunflower Sthlm skrev 2011-07-04 13:17:51 följande:
    Jo, men det är ju så långtråkigt att bara promenera. Glad Vill ha lite variation. Men, men... vi får se, jag lär nog inte jogga iaf om jag inte börjar må toppen efter de första 12 veckorna. Bara två kvar, wohoo! Är less på att vara såhär trött.

Ytterligare en anledning till att jag vill hålla igång så gott det går är att jag har en stillasittande jobb och vet att ryggen tar stryk om jag inte tränar. När man dessutom blir tung och får mage så vet jag att ryggen måste vara i form om jag ska orka. Men jag får lösa det på nåt vis. Ska cykla några korta turer iaf och se om det blir bättre än premiärturen. Tror att jag cyklade för fort... det är lätt att glömma att kroppen inte är som vanligt.
    Jag har ju inte kunnat träna alls på flera veckor. Har ju mått skit under några veckor för illamåendet och tröttheten.
    Men nu när jag är piggare så är det grymt skönt att få svettas lite igen.
    Ska träna så länge det går och känns bra.
    Man har ju en förlossning framför sig, så tror det underlättar att försöka hålla uppe kondis och styrka lite. 
Svar på tråden Januaribebis 2012