• LillaEko

Januaribebis 2012

Jag är lycklig om jag bara behöver gå upp och kissa 1 gång per natt, oftast uppe 3-5 gånger :(

• LillaEko

Det är verkligen så konstigt med dessa vul och ul. Fattar verkligen inte hur det kan skilja så mellan olika landsting, nästa ons (6/7) ska vi på vårt 4:e och alla är gjorda på vårt höglandssjukhus så inget privat!?!?!?!

• LillaEko

SysterAnna: åh vad mysigt med bröllop. Vi gifte oss i sept, underbaraste dagen i mitt liv.

Vår midsommar har faktiskt haft helt okej väder.
    Är i stugan med min mans syster och hennes sambo + ett par till. De vet om det så är skönt att jag nu kan krypa i säng utan att känna mig det minsta dum.

• LillaEko
    Trasslet skrev 2011-06-25 13:58:18 följande:
    Jag lyckades faktiskt också hålla det hemligt igår. Firade med barnfamiljer, så det var inte såå konstigt att någon i varje par körde bil. 8)
    Själv har jag varit ute på förmiddagsjogg för första gången på många veckor nu, trots sen timme igår. Kändes skönt och jag mår inte riktigt lika illa idag som jag brukar. Det kanske har vänt?! :D
    Jag var också ute och joggade en runda på lördag morgonen. 
    Vi är ju i stugan, så var ju bara jag och hunden vakna....skönt att känna att man börjar kunna "leva" lite igen, går in i v 14 (13+0) på ons.

• LillaEko

Jag berättade för mina kollegor i v 9+0 typ, men bara de närmaste (vi är 5 som jobbar i klassen).
    Nu när det är sommarlov jobbar jag lite extra, så denna veckan jobbar jag med en av våra elever på ett läger som deras assistentbolag ordnat.....men är på en camping och stugorna är INTE handikappsanpassade...så var tvungen att berätta för hennes pappa idag att jag vägrar göra några lyft (jag och eleven är ungefär jämnstora längd och vikt mässigt, så tappar hon balansen tippar jag med typ. Farligt för både henne och mig).
    Han förstod, så har skönt nog sluppit ALLA dagens toabesök, är ju grymt skönt nu när man är lite kvackig magad.

Några av er pratar om järn.
    Jag hade kanon värden på hb när jag var på inskrivning, men försöker äta leverpastej på frukostmackan och blodpudding minst en gång i veckan....hoppas det kan hjälpa lite på traven. Vill ju slippa järntabetterna, man hör ju så mycket om hur jobbigt det ska vara för magen.

• LillaEko
    zatori skrev 2011-06-27 22:55:05 följande:
    Oj, vilken tur du har. Hade jag vägrat att göra några lyft på mitt jobb hade jag nog inte haft särskilt många arbetsuppgifter då många involverar lyft, vändning i säng, toalettbesök osv osv.. :P Dock försöker man såklart att ta det lite lugnare än vanligt, även om det är svårt, då det är ett otroligt högt tempo från att man kommer tills man slutar. Man får vara glad om man hinner sitta på rumpan och varva ner lite emellanåt, för det är inte alltid det hinns med. Ser verkligen fram emot en break och semester snart känner jag!
    Ja, fast två manna lyften gör jag. 
    Men Tjejen i fråga kan inte göra NÅGOT själv, multihandikappad. Och då vi inte ens har en golvlift med eller en handikappstoa så tycker jag det får vara föräldrarnas jobb. Jag är ju snäll som ställer upp och hjälper dem....brukar inte jobba för dem mer än fritids i skolan annars.

Imorgon går man in i v 14 (13+0), känns helt sjukt overkligt. 
  • LillaEko
    shadowstorm skrev 2011-06-28 20:48:02 följande:
    Denna värme görmig verkligen illamående till max :( Mått sååå dåligt idag. USCH och fyyy!! Hoppas ni andra har det bättre
    Ja, värmen tär verkligen 100 gånger mer nu än i vanliga fall.
    Var på Astrid Lindgrens värld igår med brukaren och hennes familj.....ville bara lägga mig ner och strejka.
    Höll på att somna i bilen hem sen, fy så tufft.
    Riktigt skönt att mitt illamående lugnat sig, annars hade det aldrig gått.

v 14 (13+0) idag, känns nästan overkligt.
    Och en vecka kvar till nästa ul. 
  • LillaEko
    fabler skrev 2011-06-30 18:11:20 följande:
    vore de inte kul med en presentations tråd så vi får veta var alla bor och när vi är beräknade, sen lägga in den i TS här så även nya hittar till den och kan uppdatera listan?
    Men kan man inte uppdatera bf- lista tråden till det?
  • LillaEko
    jessielarsson skrev 2011-07-02 08:23:27 följande:

Idag ska jag gå till apoteket och köpa något för magen, är så förbannat hård. Dricker massor och rör på mig, men det hjälper inte. Var i stockholm tidigt i veckan och näst sista dagen var magen helt ok, då hade vi gått 9 timmar både tis och ons, men så kan jag inte hålla på här hemma. Har ju annat att göra än att promenerra hela dagarna. Så nu får jag ta till det tunga arteleriet. Ska köpa katrinplommon oxå och börja med det. Är inte så mycket för sånt där magpulver, många gamal tanter har det på jobbet.

Ska till läkaren den 7 juli och jag hoppas att han kommer att göra ett ultraljud, och gör han inte det så hoppas jag att jag vågar be om ett. Och sen längtar jag till den 17 aug, då är det RUL som gäller. Och sen ska jag skicka in papprena till försäkringskassan, lika bra att vara ute i god tid så är risken för strul ganska liten, hoppas jag iaf.

Har du testat Psyllium frön? Go green har det bla:

Är bara att blanda i tex fil/yoggi eller blötlägga och äta som det är.
    Är till för att ljust hålla magen igång och funkar kanon för mig. 

Svar på tråden Januaribebis 2012