• LillaEko

Januaribebis 2012

Åh, nu längtar jag ju ännu mer efter mitt ul imorgon. Måtte tiden rusa nu.

• LillaEko
    Syoss skrev 2011-07-05 17:04:16 följande:
    Jag är bara 24, så jag har ju åldern på min sida. Och vi har inga kromosomfel eller andra missbildningar i släkten. Så jag och sambon diskuterade fram och tillbaka innan vi bestämde oss för att göra testet. Jag känner att jag inte riktigt kan slappna av innan jag vet att bebben mår bra, jag blir lätt orolig för allt möjligt. Och eftersom vi blev erbjudna testen så kände vi att vi lika gärna kunde ta chansen.

Blodprovet tog vi i förra veckan, så ska på ultraljud nu på fredag, då är jag i v.12+2. Hoppas så klart på ett bra resultat men vi är beredda på att det även kan gå åt andra hållet...     
    Vi är ju 26 och 28 år, ska iväg och göra det idag.
    Själv jobbar jag ju inom särskolan och med just olika handikapp, men är kluven på hur jag vill göra om det skulle visa sig att något var fel.
    Nä, positivt tänkande nu, men nervöst, trots att jag sett liten 3 gånger redan.
    Nu hoppas vi de ynka 3,5 tim jag ska jobba går fort! 
  • LillaEko

Allt såg jättebra ut och värderna på kubtestet var kanonbra. Så en riktig glädjefylld dag.
    Tillbakaflyttad 2 dagar, så 13+5 idag istället för 14+0, med bf 5 jan.
    Fick även tid för rul 15/8 så lite mer än en månad kvar, blev först erbjuden tidigare men vi har ju sen sem så väntar hellre än vecka.

• LillaEko
    zatori skrev 2011-07-06 14:12:36 följande:
    En fråga:

Ringer man själv till Ultraljudsavdelningen och beställer tid för RUL? När jag var på läkarbesök nämnde hon bara att jag kommer göra det runt v 18, men sen när jag gick därifrån kom jag på att jag inte fått någon specifik tid eller information om det är jag själv som ringer och beställer tid eller om de gör det åt en? Jag går privat, är det någon skillnad? Känns som att det är många här i tråden som fått tid för RUL redan och det vill ju jag också såklart... :) Eftersom det är semestertider också så känns det ganska angeläget att försöka fixa det så snart som möjligt.

Försökte ringa BM idag, men även där märks det att det är semester och jag fick inget svar. :(
    Vi bokar vårt själva när vi är och gör kub. Men som någon annan skrev så är det ju olika i olika landsting.
    Trasslet skrev 2011-07-06 16:27:19 följande:
    Halsbrännan från helvetet

10+2 idag och tiden går sååå långsamt. Har fått en extrem halsbränna, så nu blir det till att skärpa upp mathållningen; skippa kaffe helt, äta lite men ofta och undvika fet och kryddig mat. Jobbigt för mig som vanligtvis äter LCHF, men som det är nu så är det olidligt. Vill inte ta mediciner heller, så jag försöker justera med just maten. Hur gör ni? Nån mer som har problem med det?

På tal om mammakläder så är bh:ar och tighta blusar/klänningar det enda jag växer ur för tillfället. Skrattande Hoppas att magen kan hålla sig liten tills vecka 17, för då träffar jag min chef nästa gång efter semestern och jag har inte sagt nåt än.... :O
     Inte halsbränna, men magkatarr typ varje kväll nästan. Har testat massa men när det väl sätter igång är det bara att spy eller gå och lägga sig =S
  • LillaEko

Åh, precis sett "livet på bb" på kanal 5. Gråtmild och längtar så efter den lilla bebisen nu. Tänk känslan första gången man får den på bröstet.

• LillaEko

Haha, ja. Jag blir inte heller skrämd än, men frågar du mig i dec kanske du får ett annorlunda svar ;)

• LillaEko

Stackars hunden har fått diarré, snacka om träning inför kommande nätter 2012.
    Hon har väckt mig flera gånger och behövt gå ut, nu sitter jag dessutom och kokar ris klockan 5 på morg och hoppas det ska hjälpa henne lite, med två ögon som går i kors....

• LillaEko

Jag ska verkligen försöka ignorera all viktuppgång.
    Försöker äta nyttigt och näringsrikt och tänkt träna så länge det går.
    Sen om jag går upp 5 eller 30 kg gör det samma, bara bebis mår bra. 

• LillaEko

Åh, börjar bli så sugen på att börja inhandla lite saker, men vågar inte riktigt än.
    När har ni andra tänkt börja?
    Detta är ju vårt första, så allt är ju nytt och inga sparade saker som går ärva. 

Svar på tråden Januaribebis 2012