• LillaEko

Januaribebis 2012

Vi har också tänkt vänta till efter rul, men är så sugen att starta renoveringen och inreda klart redan ikväll ;)

• LillaEko
    Frökenolson skrev 2011-07-07 21:24:20 följande:
    jag har redan handlat lite kläder, kommer shoppa loss efter rul sen.
    Var mest köpsugen i början, när jag väl fick köpt lite så lade sej det värsta suget..

Dock funderar jag mycket och kollar runt på vad vi verkligen behöver, vilken säng jag vill ha, vilken typ av barnvagn e.t.c Har köpt lite flanelltyger så jag kan sy lite filtar och påslakan m.m.

längtar till hösten så otroligt, då brukar pysselinspirationen infinna sej mera, tänk vad man kan förbereda och greja inför bebbens ankomst =)
    Handlade en body i present till maken förra gången som det stod "I Hjärta Dad" på.
    Hade tänkt ge han den efter ul då men tyvärr fick vi ju då tråkiga besked (vårt MA).
    Visade han den senare och nu hoppas vi att få användning för den denna gång istället.
    Men tror det är därför jag inte vågar tillåta mig handla något riktigt än denna gången. 
  • LillaEko

Jag har inte ens försökt känna den. Men kan väl misstänka att det kan vara svårt på mig då min livmoder är bakåtliggande?!?!?

• LillaEko

Varit och berättat för mannens farmor och farfar nu.
    Har även gett svärmor tillåtelse att börja prata om det om hon informerade mannens morfar först.
    Och den damen hon kan prata, så nu är bollen i rullning ;)
    Roligt och skrämmande på samma gång.
    Nu blir ju allt så verkligt. 

• LillaEko

Vi är också inne på en emmaljunga då man hela tiden hör så mycket positivt om den.
    Ingen som har något negativt om den????? 

• LillaEko

Det viktigaste för oss är att den är stabil och även funkar bra på grus-skogsvägar då vi är ute mycket med hunden.
    Så någon med små svängbara hjul är no no.
    Men ska hålla mig till efter rul, sen ska det ut och undersökas ordentligt ;)

• LillaEko

Jag ska jobba tre nätter nästa vecka och fasar för detta.
    Har dessutom dragit på mig en fruktansvärd förkylning, så tröttare än vanligt =S 

• LillaEko
    partouze skrev 2011-07-10 21:12:18 följande:
    Haha okej ^^ jo de sved efteråt som jatyp rispat upp nått där inne haha men får min angelsound i morgon också förhoppningsvis så blir ett besök hos bm om de finns tid å sen leta hjärtljud
    Vi har typ haft sex 2-3 gånger sen vi plussade. För hade lika dant i förra graviditeten i vintras.
    Men min man är helt förstående och dessutom kan man ju ha "sex" på annat sätt =P

Angående graviditetspenning så ska jag söka det.
    Jobbar som elevassistent på en särskola, i en klass med multielever. Så borde inte vara några problem.
    Var en lärare som gick hem förra året från vår klass på det.
    Det är ju mycket tunga lyft, och upp och ner från konstiga arbetsställningar på golvet.

• LillaEko
    Krikiz skrev 2011-07-11 10:16:48 följande:
    Enligt vår BM är det först efter RUL som man kan begära moderskapsintyg, vilket sedan behövs för att kunna söka HP - om jag förstått det hela rätt vill säga
    Ja, du har helt rätt, men vi bara spekulerar i vilka som ska söka det.
  • LillaEko
    SysterAnna skrev 2011-07-11 11:17:03 följande:
    Behöver lite hjälp med det här med graviditetspenning och arbete mm. Vi börjar från början; Jobbar heltid som sjuksköterska på en post.op-ortopedisk avdelning. Har BF 29/1 -12. Jag har ett vikariat som går ut 15/1 -12. Jag hade hoppats på att kunna gå på GP från början/mitten av december. Men hur blir det sen när jag blir arbetslös, då har jag gått på GP. Tror ni man måste anmäla sig som arbetssökande på arbetsförmedlingen den 15/1?
    Insåg precis att jag är i samma sits typ. Har ett vik på gymnasiet, och jag får termin för termin på mitt anställningsavtal. Och Jullovet börjar ju runt 20 dec, har bf 5/1, så vad händer eg under jullovet?!?!?!
    Hmm, ja nu fick jag något att tänka på, har ju hoppats på full gp och då går jag ju hem i okt/nov?!?! 
Svar på tråden Januaribebis 2012