• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • straight arrow

Har relativt nyligen kommit underfund med att jag är sexuellt dominant, ska bli intressant att följa den här tråden

jag går inte igång på förnedringssex. Vilket många tror är samma sak. Jag vill bli tvingad, men det ska vara sex.   
    Exakt, som så ofta är råder en viss förvirrning om vad som är vad. Det finns så mycket okunskap som suddar ut de klassiska definitionerna.
  • Anonym (UG min chef)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-16 10:19:44 följande:
    Jag är ug, men bara sexuellt. Utanför sängen är jag det inte. Vilket ställer till problem för en del herrar.
    Men det gör också att bara rätt sorts herrar kan ta mig på rätt sätt, då jag gör motstånd och herren måste vara av rätt virke för att se igenom och kunna tvinga mig utan att det blir ren och skär våldtäkt av det.

Har precis träffat på en herre jag har stora förväntningar på. Han har visat att han både har kapacitet och styrka att ge mig det jag vill ha och behöver.

Men en stor skillnad, jag är ug, jag går inte igång på förnedringssex. Vilket många tror är samma sak. Jag vill bli tvingad, men det ska vara sex. Inte bajsas på, inte tvingas ta lavemang och liknande.

Bunden, gagball, smiskas, ögonbindel, fler än en, analt, stryp, örfilar, bestraffningar etc etc. Helt ok. Men den mentala biten är viktig för mig, herren ska mentalt kunna tvinga mig och kan han inte det så ska han fysiskt kunna göra det.
    Så den jag låter vara herre över mig ska jag lita på till 100%. 

Och för att betona, jag är ny i forumet, inte på att vara ug  
    Precis så är det för mig också, fast jag skriver inte under på precis allt du kan tänka dig att vara med om Är lite mer feg...
    Det är ju att jag inte är undergiven normalt som gör att det blir extra speciellt och spännande när man väl träder in i "rollen"
    Sen skulle jag ha svårt att respektera en man och låta honom dominera mig om han såg sig som bättre och överlägsen mig, svåååår balansgång där.
    Förnedring går fetbort! Jag vill ju tända, inte bli avtänd och det blir jag om en man vill förnedra mig.
  • Anonym

Hur man definierar förnedring verkar vara lite individuellt. Jag skulle aldrig kalla lavemang för förnedring utan (precis som på darkside) skulle jag tycka att det var mer en separat kink (typ analism) och wet eller scat är också egna kinks. Till förnedring räknar jag nedsättande ord såsom slyna och hora. Och för mig går nästan all förnedring fetbort.

• Anonym (Ny här)
    Anonym skrev 2011-05-16 23:05:33 följande:
    Hur man definierar förnedring verkar vara lite individuellt. Jag skulle aldrig kalla lavemang för förnedring utan (precis som på darkside) skulle jag tycka att det var mer en separat kink (typ analism) och wet eller scat är också egna kinks. Till förnedring räknar jag nedsättande ord såsom slyna och hora. Och för mig går nästan all förnedring fetbort.
    Absolut, förnedring är ju helt individuellt. Nämnde bara vad som bla vore förnedring för mig

• Anonym
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-16 23:07:09 följande:
    Absolut, förnedring är ju helt individuellt. Nämnde bara vad som bla vore förnedring för mig

äh jag var bara en liten besserwisser... har inte fått tillräckligt med smisk på senaste tiden  
  • Anonym (Undergiven)
    Anonym skrev 2011-05-16 23:05:33 följande:
    Själv älskar jag när han kallar mig för sin slyna/hora. Ser det inte direkt som förnedring. Vet att han också går igång på det så på något sätt blir det väldigt kärleksladdat när han säger det. Skumt egentligen...
  • Anonym (Undergiven)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-16 10:19:44 följande:
    Jag är ug, men bara sexuellt. Utanför sängen är jag det inte. Vilket ställer till problem för en del herrar.
    Men det gör också att bara rätt sorts herrar kan ta mig på rätt sätt, då jag gör motstånd och herren måste vara av rätt virke för att se igenom och kunna tvinga mig utan att det blir ren och skär våldtäkt av det.

Har precis träffat på en herre jag har stora förväntningar på. Han har visat att han både har kapacitet och styrka att ge mig det jag vill ha och behöver.

Men en stor skillnad, jag är ug, jag går inte igång på förnedringssex. Vilket många tror är samma sak. Jag vill bli tvingad, men det ska vara sex. Inte bajsas på, inte tvingas ta lavemang och liknande.

Bunden, gagball, smiskas, ögonbindel, fler än en, analt, stryp, örfilar, bestraffningar etc etc. Helt ok. Men den mentala biten är viktig för mig, herren ska mentalt kunna tvinga mig och kan han inte det så ska han fysiskt kunna göra det.
    Så den jag låter vara herre över mig ska jag lita på till 100%. 

Och för att betona, jag är ny i forumet, inte på att vara ug  
    Håller med om allt. Särskilt detta med att man måste kunna lite på den som dominerar till 100%. Det är ju det som också gör det så intimt och, när det sker i en relation, kärleksfullt. Jag skulle aldrig våga låta ett one night stand dominera mig. Han kan ju vara helt galen. Nej, det ger en speciell intimintet att lämna ut sig så fullständigt. Den relation jag är i nu har ett annat djup än jag varit med om tidigare och jag tror att det har med vårt sexliv att göra. Suveränt sex i kombination med även "vanlig" kärlek är ju helt oslagbart!!!
  • Anonym (Ärjaglitetrög?)

Ni kanske kan hjälpa mig lite. Jag misstänker att min sambo är dominant men jag kan inte riktigt koppla det till sexet. Han säger ofta att han ska ge mig smisk och säger till mig att göra saker som jag upplever på ett bossigt sätt. Jag är egentigen inte varken för eller emot, jag tycker att det är ok eftersom jag inte är rädd för honom (som ni andra skivit så har vi förtroende för varandra och han är väldigt snäll mot mig i övrigt - det är just det, när han säger till mig att jag ska göra saker så är det verkligen löjliga småsaker typ hämta en penna).
    Men jag är lite rädd att förstöra spänningen med att fråga rakt ut. Dessutom vill jag helst inte att han slår mig ens "på låtsas", klart lite smärta kan jag stå ut med men inte så det gör ont-ont. Jag tror inte heller att han tänder på att kalla mig fula ord.
    Men ni som är dominanta - vill ni att man triggar er, eller ska jag fortsätta vara lydig eller vad man ska kalla det. I sängen visarr han inga sådana här tendenser alls, jag tror det är mer på relationsplanet och det gör det nästan svårare.
    Blev lite  orolig när jag läste någonstans i er tråd att man ska lämna någon för att den personen inte är dominant/undergiven nog, vill ju att han ska fortsätta vara kär i mig...

• Anonym (omd)
    Anonym (Ärjaglitetrög?) skrev 2011-05-17 15:19:05 följande:
    Ni kanske kan hjälpa mig lite. Jag misstänker att min sambo är dominant men jag kan inte riktigt koppla det till sexet. Han säger ofta att han ska ge mig smisk och säger till mig att göra saker som jag upplever på ett bossigt sätt. Jag är egentigen inte varken för eller emot, jag tycker att det är ok eftersom jag inte är rädd för honom (som ni andra skivit så har vi förtroende för varandra och han är väldigt snäll mot mig i övrigt - det är just det, när han säger till mig att jag ska göra saker så är det verkligen löjliga småsaker typ hämta en penna).
    Men jag är lite rädd att förstöra spänningen med att fråga rakt ut. Dessutom vill jag helst inte att han slår mig ens "på låtsas", klart lite smärta kan jag stå ut med men inte så det gör ont-ont. Jag tror inte heller att han tänder på att kalla mig fula ord.
    Men ni som är dominanta - vill ni att man triggar er, eller ska jag fortsätta vara lydig eller vad man ska kalla det. I sängen visarr han inga sådana här tendenser alls, jag tror det är mer på relationsplanet och det gör det nästan svårare.
    Blev lite  orolig när jag läste någonstans i er tråd att man ska lämna någon för att den personen inte är dominant/undergiven nog, vill ju att han ska fortsätta vara kär i mig...
    Jag hoppas du får bra och intressanta svar från många olika dominanta män och kvinnor. Men ugisar kanske också kan bidra? Har man diskuterat sånt här på olika sajter och träffat olika människor så drar man på sig lite erfarenheter även av andras resonemang. Mitt bidrag skulle vara att säga att människor är väldigt olika även som dominanta. Man kan ju tänka sig att din man primärt gillar smisk och inte att dominera sexuellt. Det finns liksom ingen skolbok utan jag gissar att du egentligen behöver sondera terrängen och fråga honom. Bra att veta är att även om det verkar knasigt och kanske till och med sjukt vid första anblick så finns det gott om snälla, intelligenta och sociala människor som gillar olika delar av bdsm (om man nu vill räkna in smisk, domestic dicipline mm i bdsm).
  • Anonym (Ärjaglitetrög?)

omd - tack för ditt kloka svar. 
    Fråga honom... ja det låter ju lättare än det är men jag får försöka komma på ett lämpligt sätt. 

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...