• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Nybörjare)
    Anonym (Ärjaglitetrög?) skrev 2011-05-17 15:19:05 följande:
    Ni kanske kan hjälpa mig lite. Jag misstänker att min sambo är dominant men jag kan inte riktigt koppla det till sexet. Han säger ofta att han ska ge mig smisk och säger till mig att göra saker som jag upplever på ett bossigt sätt. Jag är egentigen inte varken för eller emot, jag tycker att det är ok eftersom jag inte är rädd för honom (som ni andra skivit så har vi förtroende för varandra och han är väldigt snäll mot mig i övrigt - det är just det, när han säger till mig att jag ska göra saker så är det verkligen löjliga småsaker typ hämta en penna).
    Men jag är lite rädd att förstöra spänningen med att fråga rakt ut. Dessutom vill jag helst inte att han slår mig ens "på låtsas", klart lite smärta kan jag stå ut med men inte så det gör ont-ont. Jag tror inte heller att han tänder på att kalla mig fula ord.
    Men ni som är dominanta - vill ni att man triggar er, eller ska jag fortsätta vara lydig eller vad man ska kalla det. I sängen visarr han inga sådana här tendenser alls, jag tror det är mer på relationsplanet och det gör det nästan svårare.
    Blev lite  orolig när jag läste någonstans i er tråd att man ska lämna någon för att den personen inte är dominant/undergiven nog, vill ju att han ska fortsätta vara kär i mig...
    Jag är dominant och är raka motsatsen till din man då menar jag är inte speciellt bossig utanför sovrummet därmed inte sagt att jag är en mes ;) , men när jag och min sambo började utforska det här så var det kommunikation som gällde. Hon är Ug och har alltid varit det men inte fått leva ut det av olika anledningar. Det tog ett tag in i relationen innan hon tog bladet från munnen så att säga men jag hade känt lite signaler när vi älskade med varandra men inget jag direkt kunde sätta fingert på fören vi kom att diskutera det en gång. Sen öppnades damm dörrarna så att säga. Det jag vill ha sagt är att kommunikation är grymt viktigt och helst en öppen sådan. Framförallt när det kommer till sexlivet har jag lärt mig numera. Så mycket bättre allt har blivit jämfört med mitt tidigare förhållande när man inte skulle prata om något i synnerhet inte sex. Så för att lära av mig fråga han ju egentligen inte mer än undra om du är helt fel ute. Eller så kanske ni får ett helt nytt sexliv. 

Mina 2 cent 
  • Anonym (Ärjaglitetrög?)
    Anonym (Nybörjare) skrev 2011-05-17 16:03:11 följande:
    Jag är dominant och är raka motsatsen till din man då menar jag är inte speciellt bossig utanför sovrummet därmed inte sagt att jag är en mes ;) , men när jag och min sambo började utforska det här så var det kommunikation som gällde. Hon är Ug och har alltid varit det men inte fått leva ut det av olika anledningar. Det tog ett tag in i relationen innan hon tog bladet från munnen så att säga men jag hade känt lite signaler när vi älskade med varandra men inget jag direkt kunde sätta fingert på fören vi kom att diskutera det en gång. Sen öppnades damm dörrarna så att säga. Det jag vill ha sagt är att kommunikation är grymt viktigt och helst en öppen sådan. Framförallt när det kommer till sexlivet har jag lärt mig numera. Så mycket bättre allt har blivit jämfört med mitt tidigare förhållande när man inte skulle prata om något i synnerhet inte sex. Så för att lära av mig fråga han ju egentligen inte mer än undra om du är helt fel ute. Eller så kanske ni får ett helt nytt sexliv. 

Mina 2 cent 
    Men det hade varit så mycket lättare om det var i sexuella situationer för nu är det både subtilt och samtidigt på gränsen till oanständigt (han hade ju inte betett sig så om andra var i närheten). Jag har nog inte förstått honom riktigt. Svårt det här, skönt att du och din sambo pratade om det och att du kände att det funkade för dig med.
  • Anonym (Undergiven)

Övernattade hos min partner, något som aldrig händer i och med att jag ligger i skilsmässa och inte har flyttat ur huset än. Hade en heeeeeelt fantastisk natt då jag blev knullad som aldrig förr. Utmanade honom ordentligt, vilket båda han och jag tände på. Dock hade vi druckit lite vin så han gick inte på så hårt som jag hade önskat. Får se till att vara spiknykter nästa gång så han inser att jag faktiskt vill bli piskad och hårt knullad. Fy fan vad härligt det är att ha sex på "riktigt" för första gången i sitt liv, även om det tog mig 35 år!

• Anonym (Ny här)

Jag kan också tillägga att för mig är det inte min njutning som är viktigast utan att min herre njuter av det han gör. Min gräns går vid bestående fysiska men (det blir ju alltid röda märken av smisk exempelvis, blåmärken och sånt exempelvis). 

Får många gånger frågan vad jag tänder på och det är just att domineras. Mer än så går inte att utveckla, jag kan inte dra fantasier om vad jag vill bli utsatt för eller vad jag vill att någon ska göra med mig. Det är herrn som bestämmer det. Jag kan dra gränser, det är det enda jag kan göra.

Jag blir avtänd om jag märker att herrn tvekar om något, frågar mig om det är bra, om det är ok, vad jag vill. Om han vill att jag ska tigga, böna och be om att få kuk. Jag vill bli utnyttjad sas. Jag är till för hans njutning. Men eftersom jag också är vuxen och inser att vissa gränser är bra att ha så har jag dom. Men den största och viktigaste biten är den mentala. Med rätt herre blir jag totalt knäsvag bara av uppenbarelsen. Bara av att veta vad han KAN göra. Eller när jag märker att han tar för sig och inte är försiktig.

Men självklart njuter jag av vanligt sex också. Men då är det ju också andra känslor inblandade. Då njuter jag av närheten och intimiteten på ett helt annat sätt.
    Då kan även jag vara drivande, men aldrig dominant. Det fungerar inte för mig. Samspel på samma nivå går bra, men aldrig att jag skulle kunna dominera någon. 

• Dominant
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-18 10:28:21 följande:
    Jag kan också tillägga att för mig är det inte min njutning som är viktigast utan att min herre njuter av det han gör. Min gräns går vid bestående fysiska men (det blir ju alltid röda märken av smisk exempelvis, blåmärken och sånt exempelvis). 
    Är det endast i sexuella sammanhang du är undergiven?
  • Anonym (Undergiven)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-18 10:28:21 följande:

Får många gånger frågan vad jag tänder på och det är just att domineras. Mer än så går inte att utveckla, jag kan inte dra fantasier om vad jag vill bli utsatt för eller vad jag vill att någon ska göra med mig. Det är herrn som bestämmer det. Jag kan dra gränser, det är det enda jag kan göra.

Jag blir avtänd om jag märker att herrn tvekar om något, frågar mig om det är bra, om det är ok, vad jag vill. Om han vill att jag ska tigga, böna och be om att få kuk. Jag vill bli utnyttjad sas. Jag är till för hans njutning. Men eftersom jag också är vuxen och inser att vissa gränser är bra att ha så har jag dom. Men den största och viktigaste biten är den mentala. Med rätt herre blir jag totalt knäsvag bara av uppenbarelsen. Bara av att veta vad han KAN göra. Eller när jag märker att han tar för sig och inte är försiktig.

Men självklart njuter jag av vanligt sex också. Men då är det ju också andra känslor inblandade. Då njuter jag av närheten och intimiteten på ett helt annat sätt.
    Då kan även jag vara drivande, men aldrig dominant. Det fungerar inte för mig. Samspel på samma nivå går bra, men aldrig att jag skulle kunna dominera någon. 
    För mig är det egentligen inte viktigast att min partner njuter även om upplägget är sådant; jag finns till för hans njutning och har får nyttja mig såsom han behagar. Men egentligen är min njutning otroligt viktig för mig. Och jag njuter så kopiöst av att bara bli tagen som han vill. Att bli dominerad får mig att känna mig som en fullblodskvinna och han som en riktig man.

Så snart vi knullat färdigt så kliver vi ur våra roller. Hur är det för er andra? Fortsätter ni att vara i era roller även efteråt? Vi kliver in och ut i takt med att kåtheten kommer och går.
  • Anonym (Ny här)
    Dominant skrev 2011-05-18 11:36:39 följande:
    Är det endast i sexuella sammanhang du är undergiven?
    Ja, med viss modifikation. Jag skulle kunna bli ug även utanför sängen, med rätt herre. Men då inte på ett sånt sätt att jag ska serva han hela tiden (jämställdhet och allas lika värde är viktigt för mig). Men rätt herre skulle kunna få ta dom livsavgörande besluten såsom var man ska bo och så- förutsatt att jag kan lita på att han tar HELA familjens önskningar och behov i betraktelse när han tar beslutet och inte bara tänker på sig själv.
    Om jag känner det, så skulle jag följa honom. Men inte lika ug som i sängen, behovet av att revoltera finns inom mig. 
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-05-18 11:54:01 följande:
    Ja, med viss modifikation. Jag skulle kunna bli ug även utanför sängen, med rätt herre. Men då inte på ett sånt sätt att jag ska serva han hela tiden (jämställdhet och allas lika värde är viktigt för mig). Men rätt herre skulle kunna få ta dom livsavgörande besluten såsom var man ska bo och så- förutsatt att jag kan lita på att han tar HELA familjens önskningar och behov i betraktelse när han tar beslutet och inte bara tänker på sig själv.
    Om jag känner det, så skulle jag följa honom. Men inte lika ug som i sängen, behovet av att revoltera finns inom mig. 
    Förtydligande. Jag skulle protestera och bli arg om någon försökte bestämma över mig utanför sängen. Jag har ännu inte mött den man som kan göra det. MEN jag utesluter inte möjligheten att han finns.
    Men fram till dess, så är jag inte ug utanför sängen.

Och då är det ju inslaget om tvång som kommer. För skulle jag bli arg, protestera och göra motstånd så krävs ju visst våld för att herrn ska ta det han vill ha. Jag är inte den man säger till att jag ska gå in och ställa mig på alla fyra direkt... 
  • Anonym (slavtrasa)

Jag lever i ett förhållande där jag har lämnat över makten och kontrollen till min make.

Vi har varit tillsammans i fem år, han har haft makten nästan från början men det var först förra året som jag lämnade över kontrollen oxå.

Så jag är alltså ug både i och utanför sängen. Något jag trivs oerhört bra med och skulle nog inte fixa ett jämnställt förhållande... däremot tycker jag att vi lever i ett jämlikt förhållande, det vill säga att vi är jämnlikar och värda lika mycket som människor men min make har makten att bestämma det han vill utan att fråga mig.

Tycker den här tråden är jätteintressant men har inte hunnit läsa allt ännu :) 

• Dominant
    Anonym (slavtrasa) skrev 2011-05-20 17:03:27 följande:
    Så jag är alltså ug både i och utanför sängen. Något jag trivs oerhört bra med och skulle nog inte fixa ett jämnställt förhållande... däremot tycker jag att vi lever i ett jämlikt förhållande, det vill säga att vi är jämnlikar och värda lika mycket som människor men min make har makten att bestämma det han vill utan att fråga mig.
    Naturligtvis är det så. Båda har ju faktiskt valt att frivilligt ha det så. För min del så får andra gärna vara hur jämställda som helst men för min egen del så inget för mig då jag vill ha full kontroll. Därmed så fordrar jag även en partner som frivilligt vill och behöver ha det så.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...