• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (omd)
    kaji skrev 2011-06-01 14:55:24 följande:
    fast det låter ju som att avsikten är att straffa och då är väl inte tanken att det ska vara fråga om njutning?
    Det beror ju på vilken sorts ug man är... Det är ju inte helt konstigt att straffen utgår från gemensamma kinks. Jag skulle aldrig acceptera smärtsamt analsex som straff. Hela relationen skulle undermineras och avslutas. Så salopes fråga är ju väldigt väsentlig för många iaf.
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (omd) skrev 2011-06-01 16:08:22 följande:
    Det beror ju på vilken sorts ug man är... Det är ju inte helt konstigt att straffen utgår från gemensamma kinks. Jag skulle aldrig acceptera smärtsamt analsex som straff. Hela relationen skulle undermineras och avslutas. Så salopes fråga är ju väldigt väsentlig för många iaf.
    Precis och även om man är väldigt ug så bör man ju ha lite gränser för sin egen kropps skull iallafall. 
    Jag skulle aldrig tolerera torrknull i analen som straff. Bara för att jag vill inte ha problem rent kroppsligt. 
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 16:05:21 följande:
    Inte så att jag blir kär, men knäsvag och liksom blir som en liten spinnande katt. Vill bara följa efter och stryka mig mot honom
    vilken underbart träffande beskrivning!

precis så, och ganska förvirrande kan det vara de gånger man faktiskt inte är intresserad men ändå får den där känslan
  • kaji
    Anonym (omd) skrev 2011-06-01 16:08:22 följande:
    självklart. beror antagligen på vad man läser in i  begreppet "straff"

jag vet att det finns en del som ser på straff som något helt/delvis lekfullt/sexuellt.

men för andra är avsikten med straff att det inte ska vara njutbart utan obehagligt. tyckte det verkade på den som skrev att det snarare var det senare de var ute efter.
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 16:11:48 följande:
    Precis och även om man är väldigt ug så bör man ju ha lite gränser för sin egen kropps skull iallafall. 
    Jag skulle aldrig tolerera torrknull i analen som straff. Bara för att jag vill inte ha problem rent kroppsligt. 
    gränser har jag inte sagt något om. vill man ha sådana så ska ens partner självklart respektera dem, och vill man inte ha några tycker jag nog att ens partner ska respektera en och vara rädd om en i alla fall.

att ha gränser är dock inte samma sak som att bara tillåta sådant som man njuter av. man kan mycket väl acceptera, eller tom vilja, att ens partner gör sådant man inte njuter av i bestraffningssyfte.
  • Anonym (UG)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 16:05:21 följande:
    Dominans i sig är ju inte att man binder någon, att man smiskar, att man har analsex, att man förnedrar och liknande. Dominans är för mig ett mentalt tillstånd.  Det handlar om Herrns fullständiga makt över mig, som jag faktiskt tillåter honom ha. Det är för mig så intimt det kan bli. 
    Så vackert du formulerar det. 
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 16:37:27 följande:
    gränser har jag inte sagt något om. vill man ha sådana så ska ens partner självklart respektera dem, och vill man inte ha några tycker jag nog att ens partner ska respektera en och vara rädd om en i alla fall.

att ha gränser är dock inte samma sak som att bara tillåta sådant som man njuter av. man kan mycket väl acceptera, eller tom vilja, att ens partner gör sådant man inte njuter av i bestraffningssyfte.
    Det håller jag med om. Jag menade heller inte direkt uttalade gränser, jag menade att man bör ha lite gränser som kan innebära att man inte får bestående men. Att bli torrknullad analt kan ge bestående problem. 
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 16:52:15 följande:
    Det håller jag med om. Jag menade heller inte direkt uttalade gränser, jag menade att man bör ha lite gränser som kan innebära att man inte får bestående men. Att bli torrknullad analt kan ge bestående problem. 
    safe and sane är bra

fast ibland blir det lite luddigt, vissa saker bör man kanske undvika för att det finns risker o andra sidan kanske riskerna inte alltid är så stora, hemma har vi just nu det där lilla problemet med breath-control, borde kanske undvikas pga risker men ändå...

torrknull i analen, tja, är det helt torrt eller bara utan glidmedel?  hur stora är riskerna egentligen?

jag godtar absolut att maken straffar mig med påtvingat analsex utan glidmedel. fast så himla bra straff om det är allvar är det ju inte för det ligger ganska nära njutning...funkar bättre som ett sätt att markera dominans än direkt straff tycker jag.
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 17:16:34 följande:
    safe and sane är bra

fast ibland blir det lite luddigt, vissa saker bör man kanske undvika för att det finns risker o andra sidan kanske riskerna inte alltid är så stora, hemma har vi just nu det där lilla problemet med breath-control, borde kanske undvikas pga risker men ändå...

torrknull i analen, tja, är det helt torrt eller bara utan glidmedel?  hur stora är riskerna egentligen?

jag godtar absolut att maken straffar mig med påtvingat analsex utan glidmedel. fast så himla bra straff om det är allvar är det ju inte för det ligger ganska nära njutning...funkar bättre som ett sätt att markera dominans än direkt straff tycker jag.
    Nu är det ju inte jag som får det straffet, men min tanke när jag läste var helt utan glidmedel eller något annat öht. Riskerna är ju sprickor med meföljande sjukdomar om inte annat. 

Jag personligen gillar ju analsex och skulle nog klara av det, om det inte vore för att det skulle krävas våld för att lyckas göra det på mig och då skulle det lätt kunna hända andra skador också. Skada ringmuskeln är inget jag vill göra, hur ug jag än är.

Ja, breathe control är ju inget vem som helst bör ge sig på.

Straff för mig är allt annat än njutning, även för Herrn. Det är inte sexuellt, även om straffet kan vara av sexuell art.

Ett straff för mig skulle kunna vara stryptag, på fullt allvar. Att Herrn med en hand håller mig om halsen. Då har han full kontroll och jag ger mig omgående. Det handlar inte om sex, det handlar om att han fysiskt markerar sin dominans. 
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 17:37:11 följande:
    Nu är det ju inte jag som får det straffet, men min tanke när jag läste var helt utan glidmedel eller något annat öht. Riskerna är ju sprickor med meföljande sjukdomar om inte annat. 

Jag personligen gillar ju analsex och skulle nog klara av det, om det inte vore för att det skulle krävas våld för att lyckas göra det på mig och då skulle det lätt kunna hända andra skador också. Skada ringmuskeln är inget jag vill göra, hur ug jag än är.

Ja, breathe control är ju inget vem som helst bör ge sig på.

Straff för mig är allt annat än njutning, även för Herrn. Det är inte sexuellt, även om straffet kan vara av sexuell art.

Ett straff för mig skulle kunna vara stryptag, på fullt allvar. Att Herrn med en hand håller mig om halsen. Då har han full kontroll och jag ger mig omgående. Det handlar inte om sex, det handlar om att han fysiskt markerar sin dominans. 
    skadad ringmuskel vill inte jag heller ha, o tror ändå mindre att käre maken vill att jag ska ha det. han är i mitt tycke lite för försiktig o riskmedveten ibland...

att han ändå har analsex med mig ganska ofta för att han vill det, för att markera dominans eller för att straffa har då inte orsakat någon bestående skada och jag tror att risken för det blir sådana skador är relativt låg, iaf om det tillförs någon form av fukt även om det inte är glidmedel.

breath-control medför nog lite större risker, det tror jag aldrig min make skulle använda för att straffa, vet inte om jag skulle acceptera sådant straff heller, för det är farligt, ska jag acceptera att maken straffar mig måste jag kunna känna mig trygg med att han inte gör något som är verkligt skadligt/farligt...att han sedan kan använda breath-control som ett sätt att dominera är en annan sak. otrolig kontroll, närhet, känsla av att vara helt utlämnad...*drömmer*

straff är en annan sak, ibland har de sexuell koppling hos oss, ibland inte
    ibland är de nästan på gränsen till lekfulla men oftast inte,
    oftast finns ett verkligt missnöje från makens sida om han bestämmer sig för att straffa och då är det verkligen inte tanken att jag ska njuta.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...