• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (nyfiken)

Hej undrar om ni skulle kunna hjälpa mig lite, hur vet man om man är gjord för att vara Domina?
    Alltså jag har varit så sugen på att vara dom på olika sätt de senaste 4 åren men är så rädd att det blir fel att jag utnyttjar eller får personen i fråga att bli behandlad fel och sedan aldrig göra det igen. Vill ha ett långvarig relation ifall möjligt men vart hittar man sådana i sverige?

• kaji
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-28 19:54:03 följande:
    Smisk och hård analsex i all ära, men njuter du av det?
    fast det låter ju som att avsikten är att straffa och då är väl inte tanken att det ska vara fråga om njutning?
  • kaji
    Joppelina skrev 2011-05-23 09:41:34 följande:
    Mmmm är man gagad så är det svårare med stoppord, ett tips att ha en nyckelknippa tex i handen och släppa den istället för stoppord Glad
    tveksamt

det där med att släppa nyckelknippa, boll el dyl funkar inte alltid som man tänkt sig. när man verkligen skulle behöva använda nödbromsen kan man lika gärna hamna börja krampa o inte kunna släppa.
  • kaji
    Anonym (ug äntligen) skrev 2011-05-28 19:22:06 följande:
    har inte hänt ännu iaf... obehagligt!? joo det kan jag lova, händer ju inte ofta men när jag varit odräglig i flera dagar så.. sen kryper ja intill honom o får kärlek o gos om det hjälpt annars vänder jag mig med ryggen mot honom o fortsätter tjura..
    en halvdan bestraffning är ju inte så bra. din man får nog öva på att läsa av dig så att han inte avbryter bestraffningen innan den fungerat...
  • kaji
    Anonym (Undergiven) skrev 2011-05-18 11:39:39 följande:
    För mig är det egentligen inte viktigast att min partner njuter även om upplägget är sådant; jag finns till för hans njutning och har får nyttja mig såsom han behagar. Men egentligen är min njutning otroligt viktig för mig. Och jag njuter så kopiöst av att bara bli tagen som han vill. Att bli dominerad får mig att känna mig som en fullblodskvinna och han som en riktig man.

Så snart vi knullat färdigt så kliver vi ur våra roller. Hur är det för er andra? Fortsätter ni att vara i era roller även efteråt? Vi kliver in och ut i takt med att kåtheten kommer och går.
    vi är Master och slavinna hela tiden. ser det inte som roller utan är en (stor) del av våra personligheter, att försöka bortse från det i alla situationer som inte är sexuella skulle bara bli teater för oss. dessutom skulle jag nog aldrig kunna/vilja domineras av en man som accepterade något annat än underkastelse av mig, oavsett sammanhang.
  • Anonym (Cs)

Känns konstigt att berätta men jag vill verkligen få tips och råd från någon som kan det här.
    Jag är en ganska bestämd och dominant person som mamma och på jobb, även i mina relationer. Men ibland vill jag bara komma ifrån det helt och bli totalt undergiven. Jag vill bli kallad saker, vill bli "bestraffad" göra som min partner säger. Men det har aldrig funkat för dom jag träffat. Allt har kännts för mesigt och inte så som jag vill ha det alls. Nu är jag dock singel igen och vill gärna träffa någon som kan det här. Men det är inte det man kläcker ur sig på första daten i heller.

• Dominant
    Anonym (Cs) skrev 2011-06-01 15:08:37 följande:
    Känns konstigt att berätta men jag vill verkligen få tips och råd från någon som kan det här.
    Jag är en ganska bestämd och dominant person som mamma och på jobb, även i mina relationer. Men ibland vill jag bara komma ifrån det helt och bli totalt undergiven. Jag vill bli kallad saker, vill bli "bestraffad" göra som min partner säger. Men det har aldrig funkat för dom jag träffat. Allt har kännts för mesigt och inte så som jag vill ha det alls. Nu är jag dock singel igen och vill gärna träffa någon som kan det här. Men det är inte det man kläcker ur sig på första daten i heller.
    Det finns gott om dominanta män men precis som män i övrigt så är det inte säkert att det klickar bara för mannen är dominant eller att han är det på det sätt du föreställer dig. Är det mer än bara något sexuellt för dig?
  • kaji
    om det är viktigt för dig tror jag faktiskt man måste ta upp det redan på första daten, eller ännu tidigare. blir ju dumt annars att inleda något som aldrig kan bli något...

ofta tycker jag man märker väldigt väl också vilka som är inne på samma spår utan att det behöver förklaras först.

pröva att bara dejta män som du får ug-känslor för:)
  • Anonym (slavtrasa)
    Jag har alltid varit öppen med att jag är undergiven, så jag har tagit upp det på första eller andra daten eftersom jag inte vill vara i förhållande där jag inte är undergiven. Och som min make säger så skulle ingen stå ut med mig om jag inte fick vara undergiven.

Lycka till och det är lika bra att ta upp det på en gång annars blir de bara värre för varje gång man ses, så har jag upplevt det iallafall.  
  • Anonym (Ny här)

Ja, jag tycker man många gånger kan märka vem som är dominant och det är väl dom jag faller lätt för. Inte så att jag blir kär, men knäsvag och liksom blir som en liten spinnande katt. Vill bara följa efter och stryka mig mot honom

Finns ju många som tycker det "verkar" spännande med dominans, som "gärna vill ge mig vad jag vill ha", som "absolut inte är rädd för att ta i", som säger "jag är stark, jag kan hålla fast dig", men många av dom har egentligen aldrig direkt gjort något av det och förstår nog inte innebörden av det rent mentalt. Att det inte bara är en krydda i sexlivet, att det inte är "något man som ug vill ha" utan faktiskt behöver.
    Som frågar den ug "hur vill du bli bestraffad?", som om den ug ska ha något att säga till om? Eller ja, vissa kör ju så...

Men för mig skulle jag aldrig kunna ha ett längre förhållande med full respekt om jag inte kände mig ug Herrn. Det betyder inte att jag skulle bli straffad konstant, inte ha något att säga till om, bli orespekterad etc etc.

Dominans i sig är ju inte att man binder någon, att man smiskar, att man har analsex, att man förnedrar och liknande. Dominans är för mig ett mentalt tillstånd.  Det handlar om Herrns fullständiga makt över mig, som jag faktiskt tillåter honom ha. Det är för mig så intimt det kan bli. 

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...