• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 18:02:22 följande:
    skadad ringmuskel vill inte jag heller ha, o tror ändå mindre att käre maken vill att jag ska ha det. han är i mitt tycke lite för försiktig o riskmedveten ibland...

att han ändå har analsex med mig ganska ofta för att han vill det, för att markera dominans eller för att straffa har då inte orsakat någon bestående skada och jag tror att risken för det blir sådana skador är relativt låg, iaf om det tillförs någon form av fukt även om det inte är glidmedel.

breath-control medför nog lite större risker, det tror jag aldrig min make skulle använda för att straffa, vet inte om jag skulle acceptera sådant straff heller, för det är farligt, ska jag acceptera att maken straffar mig måste jag kunna känna mig trygg med att han inte gör något som är verkligt skadligt/farligt...att han sedan kan använda breath-control som ett sätt att dominera är en annan sak. otrolig kontroll, närhet, känsla av att vara helt utlämnad...*drömmer*

straff är en annan sak, ibland har de sexuell koppling hos oss, ibland inte
    ibland är de nästan på gränsen till lekfulla men oftast inte,
    oftast finns ett verkligt missnöje från makens sida om han bestämmer sig för att straffa och då är det verkligen inte tanken att jag ska njuta.
    Ja, för mig är inte analsex något som har med dominans att göra alls.
    Och glidmedel är heller inget jag använder, men att göra det helt utan något tror jag inte är bra.

Breathe control som straff är väl inget alla ska syssla med heller och det är ju inte som att jag vill svimma av det. Det är heller inget jag gillar. Men den Herre jag har nu har använt det en gång och då var det en ordentlig markering.

Rent sexuellt kan jag tycka det är mycket upphetsande, dominerande och att gå längre med det än när det sker som straff.

Det sista du skriver är ju min syn på det. Det ska ju inte vara någon tanke att jag ska njuta av straff. Då är det ju inte straff. 
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 18:21:37 följande:
    Ja, för mig är inte analsex något som har med dominans att göra alls.
    Och glidmedel är heller inget jag använder, men att göra det helt utan något tror jag inte är bra.

Breathe control som straff är väl inget alla ska syssla med heller och det är ju inte som att jag vill svimma av det. Det är heller inget jag gillar. Men den Herre jag har nu har använt det en gång och då var det en ordentlig markering.

Rent sexuellt kan jag tycka det är mycket upphetsande, dominerande och att gå längre med det än när det sker som straff.

Det sista du skriver är ju min syn på det. Det ska ju inte vara någon tanke att jag ska njuta av straff. Då är det ju inte straff. 

finns vissa likheter mellan tydlig markering av dominans o straff ibland

att bli utsatt för något som man inte vill eller njuter av kan ju vara båda delarna.

för mig är det så att det tom kan vara samma handling ibland, fast med skillnaden att är det ett straff är maken missnöjd med mig, kanske arg, jag är också arg eller ledsen, oftast inga krusiduller eller något gullande innan då om han bestämmer sig för att piska mig, ta mig analt, örfila mig, utsätta mig för wet eller whatever. det är enbart obehagligt/smärtsamt för mig och verkligen inget jag vill vara med om. är det däremot så att det bara är för att markera dominans finns oftast väldigt mycket närhet, och ofta njutning också. inte för att jag uppskattar allt han gör men för att jag tycker om känslan av att han kan göra, och gör som han vill med mig, och för att det blandas med ömhet och kärlek...breath-control är ju lite på gränsen till vad som kanske borde undvikas pga risker, som straff med upprörda känslor inblandade skulle jag nog inte känna mig trygg men som dominant handling, ja, gärna fast det är hemskt också, tror ibland jag skulle vilja att maken höll kvar till jag svimmar men samtidigt vet jag att jag nog inte vill när jag väl är där, dessutom riskerna, svårt *suck* tyr det inte är upp till mig att bestämma om/hur långt vi ska gå med det:)

• Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 18:40:35 följande:

finns vissa likheter mellan tydlig markering av dominans o straff ibland

att bli utsatt för något som man inte vill eller njuter av kan ju vara båda delarna.

för mig är det så att det tom kan vara samma handling ibland, fast med skillnaden att är det ett straff är maken missnöjd med mig, kanske arg, jag är också arg eller ledsen, oftast inga krusiduller eller något gullande innan då om han bestämmer sig för att piska mig, ta mig analt, örfila mig, utsätta mig för wet eller whatever. det är enbart obehagligt/smärtsamt för mig och verkligen inget jag vill vara med om. är det däremot så att det bara är för att markera dominans finns oftast väldigt mycket närhet, och ofta njutning också. inte för att jag uppskattar allt han gör men för att jag tycker om känslan av att han kan göra, och gör som han vill med mig, och för att det blandas med ömhet och kärlek...breath-control är ju lite på gränsen till vad som kanske borde undvikas pga risker, som straff med upprörda känslor inblandade skulle jag nog inte känna mig trygg men som dominant handling, ja, gärna fast det är hemskt också, tror ibland jag skulle vilja att maken höll kvar till jag svimmar men samtidigt vet jag att jag nog inte vill när jag väl är där, dessutom riskerna, svårt *suck* tyr det inte är upp till mig att bestämma om/hur långt vi ska gå med det:)

Jovisst sitter det i det psykologiska och inte handligen i sig. Och det är för mig skillnaden. Straff är för mig något negativt. Något Herrn gör när han är missnöjd, arg, irriterad, tycker jag gått för långt eller nåt. 

Dominerar mig eller markerar dominans är en positiv handling.

Även om handlingarna i sig är likadan så är det HANS sinnesstämning som bestämmer om det är straff eller inte. Och straff njuter jag inte av för handlingen han gör då är inte i första hand sexuell. Ett straff för mig är något jag rent psykiskt tar hårt vid mig av. Och det är också något jag försöker klara mig undan så gott jag kan.

"straff" som innebär att om man är lite olydig får lite smisk på rumpan är inte Straff för mig.

Och det du skriver med att du skulle vilja att han höll kvar till du svimmande, men samtidigt inte vill pga riskerna är det jag pratade om förut. Ibland är det bra att ha gränser för sin egen säkerhet, även om man egentligen vill gå längre.
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 18:49:55 följande:
    Jovisst sitter det i det psykologiska och inte handligen i sig. Och det är för mig skillnaden. Straff är för mig något negativt. Något Herrn gör när han är missnöjd, arg, irriterad, tycker jag gått för långt eller nåt. 

Dominerar mig eller markerar dominans är en positiv handling.

Även om handlingarna i sig är likadan så är det HANS sinnesstämning som bestämmer om det är straff eller inte. Och straff njuter jag inte av för handlingen han gör då är inte i första hand sexuell. Ett straff för mig är något jag rent psykiskt tar hårt vid mig av. Och det är också något jag försöker klara mig undan så gott jag kan.

"straff" som innebär att om man är lite olydig får lite smisk på rumpan är inte Straff för mig.

Och det du skriver med att du skulle vilja att han höll kvar till du svimmande, men samtidigt inte vill pga riskerna är det jag pratade om förut. Ibland är det bra att ha gränser för sin egen säkerhet, även om man egentligen vill gå längre.
    verkar som att du fungerar ungefär som jag...

fast för mig kan faktiskt "lite smisk på rumpan" eller en ynka örfil faktiskt vara fullt tillräckligt för att jag ska tycka det är hemsk och betrakta det som ett straff. just för att det är ett straff och maken är missnöjd med mig. att jag kan ta emot åtskilligt mer och bara vara nöjd eller tom tycka det är upphetsande har inte med saken att göra.

det där med hålla kvar tills jag svimmar, en del gör det ju ofta och tar ingen skada så tydligen kan det göras...nåja, det får jag ju inte bestämma iaf, det bestämmer ju maken och egentligen är det rätt trevligt både för att han faktiskt bestämmer oavsett vad jag vill o för att det visar på omtanke:)
  • Tom Araya
    kaji skrev 2011-06-01 16:37:27 följande:
    att ha gränser är dock inte samma sak som att bara tillåta sådant som man njuter av. man kan mycket väl acceptera, eller tom vilja, att ens partner gör sådant man inte njuter av i bestraffningssyfte.
    Det kan vara något man njuter av mentalt men tycker är fysiskt obehagligt.
  • Anonym (Ny här)
    kaji skrev 2011-06-01 18:57:32 följande:
    verkar som att du fungerar ungefär som jag...

fast för mig kan faktiskt "lite smisk på rumpan" eller en ynka örfil faktiskt vara fullt tillräckligt för att jag ska tycka det är hemsk och betrakta det som ett straff. just för att det är ett straff och maken är missnöjd med mig. att jag kan ta emot åtskilligt mer och bara vara nöjd eller tom tycka det är upphetsande har inte med saken att göra.

det där med hålla kvar tills jag svimmar, en del gör det ju ofta och tar ingen skada så tydligen kan det göras...nåja, det får jag ju inte bestämma iaf, det bestämmer ju maken och egentligen är det rätt trevligt både för att han faktiskt bestämmer oavsett vad jag vill o för att det visar på omtanke:)
    Jo, det behöver ju inte vara en omgång för att det ska vara straff
    men jag menar att många har det som en lek. Det är det inte för mig. Inte om det ska vara straff. Då är det allvar, men visst finns det grader i helvetet

Jovissst, en del gör det. Andra gör annat. Man får ju veta att den som dominerar verkligen vet sin sak då. Det är nog otroligt få som gör det och gör det på rätt sätt. 

Ja, visst är det skönt att slippa fundera på vissa saker
  • kaji
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 19:02:36 följande:
    Jovissst, en del gör det. Andra gör annat. Man får ju veta att den som dominerar verkligen vet sin sak då. Det är nog otroligt få som gör det och gör det på rätt sätt. 
    ja, hur katten lär man sig sådant egentligen "trial &error" är ju ingen bra metod för att lära sig detta, har ABF möjligen någon kurs man kan skicka sin man på tror du? Flört
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 19:02:36 följande:
    Ja, visst är det skönt att slippa fundera på vissa saker
    absolut, kanske är underkastelse bara ett sätt att få vara bekväm
  • kaji
    Tom Araya skrev 2011-06-01 18:57:45 följande:
    Det kan vara något man njuter av mentalt men tycker är fysiskt obehagligt.
    jadå, ofta för att man tycker om just känslan av tvång/utsatthet

så finns det sådant som man varken njuter mentalt eller fysiskt av utan bara tycker är hemskt.
  • Anonym (Cs)
    Dominant skrev 2011-06-01 15:38:22 följande:
    Det finns gott om dominanta män men precis som män i övrigt så är det inte säkert att det klickar bara för mannen är dominant eller att han är det på det sätt du föreställer dig. Är det mer än bara något sexuellt för dig?
    Ja det är det. Jag vill ha en man som både är dominant i vardag som sexuellt. Jag vill inte ha nån som mjäkar och blir osäker på hur och vad han ska göra och bete sig.
  • Anonym (Cs)
    Anonym (Ny här) skrev 2011-06-01 16:05:21 följande:
    Ja, jag tycker man många gånger kan märka vem som är dominant och det är väl dom jag faller lätt för. Inte så att jag blir kär, men knäsvag och liksom blir som en liten spinnande katt. Vill bara följa efter och stryka mig mot honom

Finns ju många som tycker det "verkar" spännande med dominans, som "gärna vill ge mig vad jag vill ha", som "absolut inte är rädd för att ta i", som säger "jag är stark, jag kan hålla fast dig", men många av dom har egentligen aldrig direkt gjort något av det och förstår nog inte innebörden av det rent mentalt. Att det inte bara är en krydda i sexlivet, att det inte är "något man som ug vill ha" utan faktiskt behöver.
    Som frågar den ug "hur vill du bli bestraffad?", som om den ug ska ha något att säga till om? Eller ja, vissa kör ju så...

Men för mig skulle jag aldrig kunna ha ett längre förhållande med full respekt om jag inte kände mig ug Herrn. Det betyder inte att jag skulle bli straffad konstant, inte ha något att säga till om, bli orespekterad etc etc.

Dominans i sig är ju inte att man binder någon, att man smiskar, att man har analsex, att man förnedrar och liknande. Dominans är för mig ett mentalt tillstånd.  Det handlar om Herrns fullständiga makt över mig, som jag faktiskt tillåter honom ha. Det är för mig så intimt det kan bli. 
    Kan inte beskriva det bättre än du precis gjorde.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...