• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Tack)
    Anonym (Salope) skrev 2011-05-04 21:04:43 följande:
    Vi har snackats vid tidigare du och jag

Men typ, vad behöver du?
    För mig är behoven inte ens direkt sexuella (alltid, ofta är de det), utan jag kan en dag bara ha behovet av att, få en lätt örfil, eller en speciell blick.
    Mmm, en speciell blick. En sådan som får en att krypa för den andre direkt.
  • Trust me
    MrsAddams skrev 2011-09-25 11:16:33 följande:
    Hej RUSI,

Massa text 
    Jag är väldigt mycket mer gråskalig än svart/vit. I ett inlägg så blir det lite nerkortat jämfört med ett muntligt samtal eller i mail.

Jag gör egentligen ingen strikt uppdelning mellan enbart sex och när det gäller allt. Däremot så kan det bli problematiskt om man ska matcha D/s i vardagen jämfört med om man bara har det i sängen. Å tredje sidan tror jag att den som börjat med det i sängen kommer märka att det kryper ut ur sängkammaren av sig självt. Till att börja med genom att D/s har en förmåga att "sexualisera" hela relationen men sen att det också blir en "avsexualiserad" D/s i relationen.

Det där med blicken, taget och tilltalet som många efterlyser tror jag nästan alla män kan ge. Män är däremot uppfostrade att inte göra det. Man ger inte sin fru/flickvän/kvinna generellt en blick laddad med makt för det vill inte fruar/flickvänner/kvinnor ha. Kvinnor vill ha närhet, kärlek, romantik och mjuk omtanke. Man ska fråga, lyssna uppmärksamt och vara tillmötesgående. Ni har fått de män ni velat ha och nu pyr visst ett missnöje. Är det något ni vill ha så kan det vara en bra idé att låta er man känna att hans kulor är hans om ni förstår. Att vilja ge sig själv rätten att ifrågasätta vad man har lust till både före men särskilt i efterhand knäcker effektivt varje liten grodd av vilja till att ta initiativ. Att vara den sorts dominant som de flesta efterfrågar handlar mer om att våga vara det och orka vara det än att ha något speciellt i sig.

Om er man vid något tillfälle uppvisar lite dominans så fall då inte direkt in i den första reaktionen vilket är att börja testa den. Det är läskigt att släppa taget men er man är inte stark nog i sig själv att pressa er till det. Bäst är om ni kan öva upp er följsamhet så han har en chans att öva upp sin dominans. För att inte tala om att hitta sig själv och vad han vill med den.

Nu var det här väldigt kort också och därför inte så klargörande. Min starka övertygelse är att om ni kan behålla känslan och beteendet från när ni träffades och hur det var första tiden så är han betydligt närmare en egen dominans än den relation ni har efter barnen har kommit. Det är bara om ni ser honom och behandlar honom som Mannen i ert liv som han kan vara Mannen i ert liv.
    Let me corrupt you
  • chiligirl
    Anonym (Mmmm) skrev 2011-09-24 21:23:21 följande:
    Känner så igen mig i någon innan här som sa att hon kände sig som en tonåring som precis börjat upptäcka sin sexualitet. Precis så är det för mig med.

Fast med ett undantag... jovisst, det finns en man som jag såå vill ha. Och precis som hon tidigare.. nä, nu måste jag kolla vad hon hette.. ciligirl, var det... 
    Jo, precis som hon beskrev så var hennes "man" upptagen på annat håll med en relation och vill inte ändra på det.
    Vad ska man göra då? Jag vet inte hur sånadär sajter funkar. Och inte tror jag att jag skulle reda ut det heller, har ju knappt med nöd o näppe klarat av att öppna en sida på fl ju.

Jaja.. ville väl bara skriva av mig lite då. Men faktum kvarstår... jag är så jättenyfiken, så jätte på... och det känns som ingen, någonsin kommer egentligen att vilja göra något sådant med mig. Klart jag kan få killar, det är det inga problem med.. men att få Han... den där med stort H, det kan jag nog inte. Så.. jag får nog lägga ned då, eller?????? Hur tänker ni andra som är inne på det här med UG och dominans???

Om ni inte har funnit någon likasinnad eller inte vet hur ni ska göra för att göra det (usch, det var en dålig beskrivning på mitt problem, men ni fattar;)... hur tänker ni kring det? Tips på hur jag ska göra?

Jag rekommenderar dig att registrera dig på en sida som heter darkside. Där har jag redan hittat flera stycken att utforska dessa saker om mig själv med genom att mejla med varandra.
    Just nu har jag en fling på gång som är så heet!
  • Anonym (exi)

Är på uselt humör. BDSM-biten funkar inte. Han säger att han gillar det, men det händer inget! Är så utsvulten på dominans att jag funderat på att separera nu efter 9 års äktenskap. Det är brutna löften gång på gång. Varje gång vi ska ha sex, tänker jag att "Idag kanske!". Men varje gång slutar det med besvikelse. Det blir vanilj och inget annat. Det gör mig så besviken och vi bråkar i dagar. Ska man ge upp kärleken och separera? 4 barn som ska ha delat boende? Nytt hem och ny skola för att föräldrarnas sexliv inte funkar. Fan, vill bara dra täcket över huvudet och gråta....

• Anonym (UG)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 16:51:20 följande:
    Är på uselt humör. BDSM-biten funkar inte. Han säger att han gillar det, men det händer inget! Är så utsvulten på dominans att jag funderat på att separera nu efter 9 års äktenskap. Det är brutna löften gång på gång. Varje gång vi ska ha sex, tänker jag att "Idag kanske!". Men varje gång slutar det med besvikelse. Det blir vanilj och inget annat. Det gör mig så besviken och vi bråkar i dagar. Ska man ge upp kärleken och separera? 4 barn som ska ha delat boende? Nytt hem och ny skola för att föräldrarnas sexliv inte funkar. Fan, vill bara dra täcket över huvudet och gråta....

Finns det några alternativ till att ni ska få ert sexliv att matcha dina behov bättre? Se nån film tillsammans? Kan du beskriva för honom hur du skulle vilja ha det och därefter ge honom utrymme att fundera och pröva?

RUSI och Mrs Addams, gillar era tankegångar!     
  • Anonym (exi)
    Anonym (UG) skrev 2011-09-25 16:58:49 följande:

Finns det några alternativ till att ni ska få ert sexliv att matcha dina behov bättre? Se nån film tillsammans? Kan du beskriva för honom hur du skulle vilja ha det och därefter ge honom utrymme att fundera och pröva?
    UG: Jag har förklarat, visat, fixat filmer, fixat mentorer, varit på flera bdsm-fester, gett honom manualer osv. Jag har bönat, bett, gråtit, tiggt, vädjat... Och han lovar att det ska bli ändring. Det blir det inte.
  • Anonym (UG)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 17:04:50 följande:
    UG: Jag har förklarat, visat, fixat filmer, fixat mentorer, varit på flera bdsm-fester, gett honom manualer osv. Jag har bönat, bett, gråtit, tiggt, vädjat... Och han lovar att det ska bli ändring. Det blir det inte.
    Ah.. okej. Ja du har ju du verkligen gjort allt och lite till. Antingen så är det inte hans grej (och han kan inte ens göra det "på låtsas") eller så kanske han vill men inte orkar just nu? 

Det finns ingen möjlighet att du kan få det du behöver på annat håll? Trekant med en dom-man?   
  • Anonym (Eugenie)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 16:51:20 följande:
    Funderat på att söka en del av det sexuella utom äktenskapet? Kanske värt att prata med din partner om? För vissa människor kan det fungera. Kanske är mycket annat i ert förhållande bra, som vardag, ekonomi, socialt liv, emotionell närhet, familjeliv, barn et c. Det här samhället ser ju ut så att man också ska få alla sina sexuella behov tillfredsställda med sin partner, men det kanske är värt att ifrågasättas. Vi förväntar oss inte att vår partner ska vara vår enda bästa vän, vår psykolog, tandläkare, lärare, arbetsgivare, frisör eller vad det nu må vara. Kanske dags att fundera på om er relation skulle kunna fungera med det ni faktiskt har och att du får din dos av perversioner tillfredsställda på annat håll....
  • Millicent
    Trust me skrev 2011-09-24 21:33:32 följande:
    Helt rätt. Prata massor. Att vara i ett förhållande är att kommunicera så gör det så blir allt bättre.

Sedan ska vi komma ihåg att precis som alla inte är ug OCH masoschister så är inte alla D sadister. Att därför säga till en man som är dominant att smiska hårdare kan vara att få honom att försöka vara något han inte är. Att be honom smiska hårdare är som att tjata på en kvinna att ge oralsex. Skillnaden är att män som gillar sex ofta vill vara bra i sängen och inte alltid tänker på hur det ligger i linje med deras egen läggning. Att backa i ett senare skede kan vara svårt.

Låt era män komma fram till vad de själva vill i sängen och fös inte in dom på det ni vill ha som om det vore den naturliga vägen. Om det visar sig att er man är dominant och lite lagom hård så kanske han ändå inte gillar smisk. Ni kanske ska fundera på vad ni är. Ug, masoschister eller någon som gillar en viss grej i sängen som t.ex smisk. Att stoppa in sig i ug-facket för att man gillar att mannen styr i sängen gör nog att nästan varje kvinna under någon period av sitt liv är ug. Det gör henne inte till en person med den läggningen. Att gilla smisk och att bli dragen i håret gör ingen till masoschist. För att vara det ska smärta i sig tillsammans med sex ge en positiv kvalitativ skillnad.

Det finns ingen anledning att försöka sätta en etikett på sig för det gör ingenting bättre utan kan snarare göra saker sämre. Är man inte ug men sätter den etiketten på sig så kan man antingen bli stressad av allt man ska leva upp till eller hamna i konstiga diskussioner om vad ug är. Bättre att prata om det man gillar och behålla sitt eget namn som den enda etiketten man behöver.

Jag kan inte ha sex där jag inte är den som styr det som händer. Att hon rider är för mig inte upphetsande om jag bara ligger där, jag tappar snarare intresset och det gäller vanliga avsugningar också. För att det ska fungera måste jag göra något annat som jag också vill ha i sexlivet; hennes smärta. Som att tvinga henne att rida samtidigt som jag drar neråt i brösten t.ex. När hennes tårar droppar ner på mitt bröst så njuter jag. Om jag är dominant och sadist spelar ingen roll egentligen då det är viktigare för oss att vi pratar om det vi gör och hittar det som fungerar för henne, mig och oss.
    Jag håller med du RUSI! Etiketter ska man akta sig för. De kan hjälpa och förenkla när man pratar om bdsm som fenomen men när man är på jakt efter sina egna och partners preferenser så är det inte alls osannolikt att det leder till fler missförstånd än klargöranden.
  • Trust me
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 17:04:50 följande:
    Stackars man. Kan se framför mig en tråd där en man har gjort samma sak med en kvinna. Den väntade och inte helt orimliga responsen är då: Hon vill inte!

Din man älskar dig och är troligen villig att försöka gå med på vad som helst för att inte förlora dig. Det du håller på med är en slags känslomässig utpressning. Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är förbannat jävla fult.

Vad jag förstår ingick inte D/s i er relation från början. Nu vill du ha det för annars går du. Du får välja att vara trogen den relation du gick in i och dess förutsättningar eller vara trogen den du upplever dig vara nu. Tvinga inte någon annan att dansa efter din pipa nu när du ändrat låt. Inte särskilt ug och väldigt svårt att vara dominant på kommando.

Jag är helt riktigt väldigt upprörd om det var någon som inte har märkt det.
    Let me corrupt you
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...