MrsAddams skrev 2011-09-25 11:16:33 följande:
Hej RUSI,
Massa text

Jag är väldigt mycket mer gråskalig än svart/vit. I ett inlägg så blir det lite nerkortat jämfört med ett muntligt samtal eller i mail.
Jag gör egentligen ingen strikt uppdelning mellan enbart sex och när det gäller allt. Däremot så kan det bli problematiskt om man ska matcha D/s i vardagen jämfört med om man bara har det i sängen. Å tredje sidan tror jag att den som börjat med det i sängen kommer märka att det kryper ut ur sängkammaren av sig självt. Till att börja med genom att D/s har en förmåga att "sexualisera" hela relationen men sen att det också blir en "avsexualiserad" D/s i relationen.
Det där med blicken, taget och tilltalet som många efterlyser tror jag nästan alla män kan ge. Män är däremot uppfostrade att inte göra det. Man ger inte sin fru/flickvän/kvinna generellt en blick laddad med makt för det vill inte fruar/flickvänner/kvinnor ha. Kvinnor vill ha närhet, kärlek, romantik och mjuk omtanke. Man ska fråga, lyssna uppmärksamt och vara tillmötesgående. Ni har fått de män ni velat ha och nu pyr visst ett missnöje. Är det något ni vill ha så kan det vara en bra idé att låta er man känna att hans kulor är hans om ni förstår.

Att vilja ge sig själv rätten att ifrågasätta vad man har lust till både före men särskilt i efterhand knäcker effektivt varje liten grodd av vilja till att ta initiativ. Att vara den sorts dominant som de flesta efterfrågar handlar mer om att våga vara det och orka vara det än att ha något speciellt i sig.
Om er man vid något tillfälle uppvisar lite dominans så fall då inte direkt in i den första reaktionen vilket är att börja testa den. Det är läskigt att släppa taget men er man är inte stark nog i sig själv att pressa er till det. Bäst är om ni kan öva upp er följsamhet så han har en chans att öva upp sin dominans. För att inte tala om att hitta sig själv och vad han vill med den.
Nu var det här väldigt kort också och därför inte så klargörande. Min starka övertygelse är att om ni kan behålla känslan och beteendet från när ni träffades och hur det var första tiden så är han betydligt närmare en egen dominans än den relation ni har efter barnen har kommit. Det är bara om ni ser honom och behandlar honom som Mannen i ert liv som han kan vara Mannen i ert liv.