• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (UG)
    Millicent skrev 2011-09-25 19:38:44 följande:
    Ibland när man längtar och hoppas blir man orealistisk och ser inte det som talar emot. TS man kanske har varit väldigt otydlig och den delen måste han ta ansvar för själv tycker jag. 

Gillar tempot i tråden och det engagemang som frågan väcker.

Bara ett förtydligande. Det är inte TS som uttryckt en önskan om att hennes man ska svara på hennes önskan/krav om dom/ug utan Anonym (exi).  
  • Anonym (Lara)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 19:41:17 följande:
    Vi försökte det i ett år. Det funkade, men jag ville ju dela den biten med min make. Och efter ett tag ville inte min make att jag åkte iväg. Han ville satsa igen med bdsm-biten. Och det blev bättre ett tag. Mycket bättre. Men sedan dog det igen.
    Kram exi! Jag förstår hur frustrerad, ledsen och besviken du måste vara. Jag har också upplevt samma process i mitt förhållande, fast inte just vad gäller dominans/ug-biten. 
  • Anonym (exi)
    Trust me skrev 2011-09-25 18:14:46 följande:
    Stackars man. Kan se framför mig en tråd där en man har gjort samma sak med en kvinna. Den väntade och inte helt orimliga responsen är då: Hon vill inte!

Din man älskar dig och är troligen villig att försöka gå med på vad som helst för att inte förlora dig. Det du håller på med är en slags känslomässig utpressning. Ska jag vara helt ärlig tycker jag det är förbannat jävla fult.

Vad jag förstår ingick inte D/s i er relation från början. Nu vill du ha det för annars går du. Du får välja att vara trogen den relation du gick in i och dess förutsättningar eller vara trogen den du upplever dig vara nu. Tvinga inte någon annan att dansa efter din pipa nu när du ändrat låt. Inte särskilt ug och väldigt svårt att vara dominant på kommando.

Jag är helt riktigt väldigt upprörd om det var någon som inte har märkt det.
    Redan första gången vi träffades berättade jag om mitt intresse. Eller livsstil. Jag har vetat om min läggning sedan tonåren. Det är en del av mig. Jag levde i ett äktenskap utan den biten och jag ville inte träffa en ny vaniljare. Aldrig i livet. Men maken gillade bdsm, påstod han. Han hade själv haft det med sin x-sambo. Men efter ett tag dog den biten och jag blev olyckligare och olyckligare. Han påstår fortfarande att han gillar bdsm och han vill gå på festerna, men inget händer. Varken på festerna (där lek är tillåtet) eller hemma.
    Jag tycker istället att det är förbannat fult att ljuga för att få någon på kroken. Jag vill inte leva utan bdsm-biten för resten av livet. Det är något jag måste ha för att må bra. Och det gör jag inte nu. Så jag tvingar inte någon att dansa efter min pipa. Jag vill dansa tillsammans!
  • Millicent
    Anonym (UG) skrev 2011-09-25 19:42:50 följande:
    Gillar tempot i tråden och det engagemang som frågan väcker.

Bara ett förtydligande. Det är inte TS som uttryckt en önskan om att hennes man ska svara på hennes önskan/krav om dom/ug utan Anonym (exi).  
    Sorry, det visste jag ju eg. Tack för att du påpekade det. Jag måste ha varit ofokuserad eller så var det vanans makt.
  • Anonym (UG)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 19:41:17 följande:
    Vi försökte det i ett år. Det funkade, men jag ville ju dela den biten med min make. Och efter ett tag ville inte min make att jag åkte iväg. Han ville satsa igen med bdsm-biten. Och det blev bättre ett tag. Mycket bättre. Men sedan dog det igen.
    Ja, då kan man inte säga så mycket mer än att det verkar som att ni båda verkligen försökt allt och också varit villiga att testa även det som i mångas ögon ses som extremt och omöjligt.

Då är det nog i slutändan bara du själv som kan avgöra hur viktigt det är för dig att få uppleva bdsm i ditt förhpllande. Är det så viktigt att du är beredd att lämna ett i övrigt fungerande förhållande? Det kan bara du själv bestämma. I slutändan tycker jag att varje människa har rätt att hitta det sätt att leva som gör henne lycklig... Vi har bara ett liv. Visst är det elakt att såra andra men det är också elakt att inte vara ärlig.    
  • Anonym (exi)
    Millicent skrev 2011-09-25 19:38:44 följande:
    Hey! Sakta i backarna... (jo vi märkte att du blev upprörd )

Alltså nu var det ett inlägg av en frustrerad, uppgiven och säkert ledsen människa som summerade hur läget känns nu och hur hopplöst/maktlöst det känns. Då kan uppräkningen av allt som gjorts vara tillspetsad och drastisk. Så tolkar jag det, snarare än att mannen varit utsatt för värsta kanonaden och utpressningen från en okänslig individ.

Om det nu är så att hon har gjort allt detta och i stunden när hon gjort det fått positiv respons från sin man dvs att han har verkat intresserad, sagt sig vilja osv så är det ju inte konstigt att hon fortsatt. Både för att han har vilselett henne och för att hon har hoppats så hårt. Ibland när man längtar och hoppas blir man orealistisk och ser inte det som talar emot. TS man kanske har varit väldigt otydlig och den delen måste han ta ansvar för själv tycker jag. 
    Ja, detta hände ju inte på en helg. Vi har varit tillsammans i 9 år. Och han säger att han vill. Han köpte en uniform för 5000kr. Det är han som skickar sms och mejl om vad han ska göra "nästa gång". Det är han som vill ha regler (typ nigning när vi ses). Men när "nästa gång" kommer, händer ingenting. Bara vanilj. Och för var gång blir jag mer och mer ledsen.
  • Millicent
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 20:11:12 följande:
    Ja, detta hände ju inte på en helg. Vi har varit tillsammans i 9 år. Och han säger att han vill. Han köpte en uniform för 5000kr. Det är han som skickar sms och mejl om vad han ska göra "nästa gång". Det är han som vill ha regler (typ nigning när vi ses). Men när "nästa gång" kommer, händer ingenting. Bara vanilj. Och för var gång blir jag mer och mer ledsen.
    Oj. Verkligen att hållas på halster... som att lukta på chokladen men aldrig få smaka, få presenten undanryckt precis när man ska öppna den, som att få åka hem från flygplatsen utn att få ha kommit iväg på resan. I nio års tid.   Låter jättejobbigt.
  • Anonym (exi)
    Anonym (Lara) skrev 2011-09-25 19:26:41 följande:
    Vi vet väl inte hur premisserna såg ut när de klev in i förhållandet. Jag har varit med om att män har påstått sig vara jätteintresserade av BDSM för att få mig på kroken och sedan är de lika vanilj som ett Bigpack. Kallas väl att luras har jag för mig. Nu har mina förhållanden med dessa män blivit korta eftersom andra saker inte klickade. 

Men med tanke på hur lång tid det kan ta att göra en BDSM-resa tillsammans med sin partner så kan jag mycket väl föreställa mig att man är nöjd med trevande försök och långsamt tempo och en "upplärningsperiod". Tills man till sist inser att han inte alls var lagd åt det hållet.  Det kanske är där som exi är nu.

Kram exi! Jag förstår hur frustrerad, ledsen och besviken du måste vara. Jag har också upplevt samma process i mitt förhållande, fast inte just vad gäller dominans/ug-biten.
    Huvudet på spiken!

*kramar tillbaka*.
  • MrsAddams
    Trust me skrev 2011-09-25 08:17:49 följande:
    Hej Mrs Addams!

De flesta erfarna dominanta är redan upptagna och det är en läggning man egentligen kan bli medveten om och erfaren i först senare i livet. Så de du kommer träffa på är troligen ganska oerfarna/nya på området. Precis som det är för de som kommer på att de vill vara undergivna på något/sitt sätt. Wanna Be dominanta är nästan hela ditt urval så satsa på att hitta någon du tycker om som människa i första hand och formar er egen dominans/undergivenhet tillsammans är mitt tips.

Att gå ut och säga att du är ug kan vara en falsk bild som du ger. Pratar du med en erfaren dominant kan han lika gärna välja att backa då du verkar överdriva din läggning eller verkar vara omogen och inte känna dig själv. Se dig som en Wanna Be ug.

Har faktiskt lust att kommentera mer här....

Det håller det ju inte ihop, det du skriver RUSI.

OM det vore så att man inte visst om sin läggning förrän senare i livet så är ju jag som sagt 40 och har inte dejtat 22-åringar på herrans massa år...
    De 40-50 åringar jag träffat på vanliga dejtingsajter som visat sig vara dominanta till sin läggning har varit erfarna och ganska långt ifrån Wanna Be-stadiet.
    Har de mungag och piska i garderoben har de varit med förr - Det är min bestämda hållpunkt!!

Och eftersom jag inte "kom på att jag Ville vara" undergiven utan snarare försökte leva kvar i mitt äktenskap och förneka den sidan, ihop med en man som var ug utan att själv förstå det...
    (han hade väl helt enkelt inte kommit på att han ville vara det utan bara fått det i present när han var tonåring men glömt att öppna det gratulationskortet med det presentkortet i !   )     
    ...så är det mer falsk marknadsföring att bli ihop med någon jag inte för mitt liv kan tända på eller attraherar mig än att föra det på tal och ta ett öppet prat om vad det betyder för just mig!

Tro mig; Vare sig dominanta eller vanlijkillar har backat för den informationen. Vid 40 och uppåt verkar killarna blivit män, och kan prata om sex även om de själva inte är intresserade av själva utövandet  i den beskrivna formen alla gånger. Reaktionen är snarare Blyg för de som inte är dominanta, medan de som känner sig hemma på området ställer artiga frågor om vad man gillar och inte. Ingen har tyckt att jag verkar överdriva min läggning - För det kan de ju knappast ha en aning om! Jag påstår ju självklart inte att jag gillar något jag egentligen inte gillar...

Och SKULLE de tycka att tant verkar omogen skulle tant bara bli smickrad! ;-D

• Anonym (Slynan)
    Anonym (exi) skrev 2011-09-25 20:11:12 följande:
    Mej oj, låter lite som ni hamnat i bdsm-limbo; ett steg fram och två steg tillbaka. Jag förstår verkligen din frustration.
    Fast om han aldrig riktigt visat sig vara dominant och aldrig tar klivet så är han ju helt enkelt inte det. Då gör han ju våld på sin personlighet om han försöker vara något han inte är. (obs, har bara skummat igenom tråden så jag kan ha missat något här).

Jag har själv gått in i ett äktenskap där han påstod att han var dominant. Sen har det visat sig att det i princip bara rör sig om bondage och då helt utan sex inblandat.
    Står och velar om jag vill vara kvar eller inte.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...