Anonym (Eugenie) skrev 2011-09-20 20:59:33 följande:
Men det här med att smörgåsbord, det är så svårt. Min njutning försvinner om jag måste berätta för min partner att si och så vill jag ha det. Är inte det vanligt?
Det hade varit så mycket lättare att bara säga att man tyckte om att bli smiskad och så blev man det. Men så funkar det ju inte. Ska jag säga att jag gillar att bli smiskad så att det verkar som att det gör ont och han ska göra det för att det ska göra ont, men det får inte göra ont, förvirrar jag bara allihop. Det hade varit skönt med ett ord så att den andre kunde förstå...
Nej, det är inte alltid så att man behöver sitta och rita upp menyer mm för varandra.
Jag har haft turen att träffa en fantastisk man som läst av mig fullständigt och hela tiden prickar in rätt nivå och saker på mig. Men han är extremt uppmärksam och lyhörd.
De är svåra att finna men de finns.
Och naturligtvis läcker jag med jämna mellanrum ut små hintar för att leda honom åt rätt håll men han har verkligen koll på mig och jag kan släppa all kontroll och bara njuta.
Vad det gäller smisk så verkar du ha råkat ut för en med sadistisk läggning. Om du själv inte är masochist och inte tänder på smärta (extrem ibland) så kommer det inte blir rätt.
Ett bra D/s förhållande har stoppord eller nivåer (tex gul, orange, röd) för att kunna flagga när det inte känns ok och du börjar hamna på gränsen.