Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-16 13:31:03 följande:
Jag håller ju helt med och det är också därför jag känner mig så osäker... Gör han såhär för min skull fast han egentligen inte har någon erfarenhet av hur det ska gå till och famlar i mörkret? Han är inte den som ber om vägledning direkt... Är han arg och besviken för att jag var stel som en pinne för att situationen kändes fel när han hade tänkt få till det? Är han intresserad på riktigt (jag tror det) eller leker han bara? Inser han att det aldrig skulle funka ändå pga omständigheter? Jag har lärt känna honom som en väldigt bra person med empati för andra människor, lyssnar och vill väl, logisk och vänlig men bestämd. Jag har sagt till honom att jag fortfarande minns de gånger han varit gullig men att det börjar grumlas och då skrattar han förstående. Det får mig att tänka att han av någon anledning straffar mig just nu, men hur länge ska det pågå? Jag vill bara att han ska visa vad han vill på allvar men inget verkar någonsin längre vara allvarliga med den mannen... Jag känner mig otrygg!! Jag tror han gillar det för när jag påtalar det för honom och säger att jag inte vet vart jag har honom så säger han "Är det jobbigt att inte ha kontroll?" Sen vågar jag inte maila eller Smsa för det säger han att jag inte får göra utan tillstånd! :-\ Grrrrr....
Har läst de flsta inlägg du skrivit och måste ärligt talat säga att det inte alls låter som en sund relation.
I mina ögon ser en dominant man till mina behov och utgår från dessa. En dominant man måste vara lyhörd, inkännande och få kvinnan att känna sig trygg. Hur annars ska hon våga kapitulera, lämna över kontrollen och underkasta sig?
Att inte få tillstånd till this n that är knappast undergivenhet, snarare överkördhet i detta fall. Ni har ingen etablerad relation så jag förstår inte varför du ger honom den kontrollen. Och detta kommer från en kvinna som mig, som föredrar hård dominans framför annat. Men allt måste förtjänas och avnjutas i samförstånd, respekt, tillit och samspel och det känns inte som det finns här.