• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • och
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-16 17:54:12 följande:
    Ok, sakta i backarna nu Det var jag som startade detta från början, "raggade" på honom. Han hade inte tänkt i dessa banor så jag tror nog mer att jag utnyttjat honom för mina egna syften... till en början. Sen blev jag intresserad på riktigt av personen bakom den dominanta personligheten. Han skulle inte kunna fortsätta i den här takten om jag sa till på riktigt allvar och i värsta fall får jag ju sluta om vi inte klarar att ha en bra proffessionell relation. Jag vet att han vill ha mig kvar eftersom han sagt att min rekrytering var en fullträff (och då menar han proffessionellt). Jag har ett väldigt bra självförtroende och är trygg i mig själv så detta med att inte få tillstånd till this n that triggar nog mig mer än gör mig förbannad eller nedtryckt om ni förstår Det som gör mig lite ledsen är att jag gillar den här killen och han gillar mig men jag vet inte riktigt vart jag har honom just nu efter vad som hände... Jag tror mest på att han inte vågar chansa och ta den vägen eftersom det kan visa sig att vi gillar varann på riktigt och det ställer till det en massa iom att vi båda är gifta och har barn. Så nej, han kör inte över mig! Bara om jag låter honom och det har jag inga planer på att göra, men han får gärna köra lite med mig
    Jag får inte ihop det. Han kör över dig och bryr sig inte om din åsikt för att han är rädd för att han skulle vilja skilja sig och ha ett förhållande med dig om han gjorde det?

Sorry, men han låter som idiot. Inget annat. Respekt visar man alla, inte bara vissa utvalda. Att du ens ställer upp på det övergår mitt förstånd faktiskt. 
    The hard way is the right way.
  • Anonym (UG min chef)

Jag instämmer i att han beter sig som en idiot just nu men jag tror som sagt det är relaterat till en händelse. Han får ju inte det han vill ha så jag tycker inte att han lyckas köra över. Han vet att jag tänder på dominans så han kör ju extra mycket på det fast han kanske inte är så erfaren på området. Han respekterar mig, det vet jag. Det här är som sagt en lek som spårat ur något eftersom båda utvecklat känslor som vi hanterar på lite olika sätt. Jag vet inte varför han beter sig så konstigt och illa nu men som sagt jag har mina aningar att det kan bero på att han känner sig dissad. Skulle jag känna att jag inte vill mer så säger jag ifrån på ett tydligt sätt men jag är inte där än, jag vill se vart det här kan leda och då får jag ha lite tålamod. Det är mycket som övergår mitt förstånd här på forumet men det är svårt när man är utomstående att sätta sig in i och förstå situationen helt. Hade han varit en idiot så hade jag givetvis inte haft någon anledning att fortsätta, jag är inte destruktiv.

• Anonym (Salope)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-16 19:00:11 följande:
    Jag instämmer i att han beter sig som en idiot just nu men jag tror som sagt det är relaterat till en händelse. Han får ju inte det han vill ha så jag tycker inte att han lyckas köra över. Han vet att jag tänder på dominans så han kör ju extra mycket på det fast han kanske inte är så erfaren på området. Han respekterar mig, det vet jag. Det här är som sagt en lek som spårat ur något eftersom båda utvecklat känslor som vi hanterar på lite olika sätt. Jag vet inte varför han beter sig så konstigt och illa nu men som sagt jag har mina aningar att det kan bero på att han känner sig dissad. Skulle jag känna att jag inte vill mer så säger jag ifrån på ett tydligt sätt men jag är inte där än, jag vill se vart det här kan leda och då får jag ha lite tålamod. Det är mycket som övergår mitt förstånd här på forumet men det är svårt när man är utomstående att sätta sig in i och förstå situationen helt. Hade han varit en idiot så hade jag givetvis inte haft någon anledning att fortsätta, jag är inte destruktiv.

Jo, fast det låter nog mer om ett "vanligt" relationsproblem. För en dom/ug relation har ni ju inte riktigt.
    Men jag önskar er båda all lycka till! 
  • Anonym (UG min chef)

Nej precis, alltså jag har aldrig varit ute efter en dom/ug relation. Jag är inte undergiven utan det är mer att jag gillar att bli dominerad och det tänder mig så det är ju framförallt sexuellt. Sen är det ju alltid kul att hålla det vid liv i vardagen men inte på fullt allvar utan mer med glimten i ögat. Den här killen har en förmåga att ge mig undergivna känslor dock men inte som han beter sig nu. Jo, det är absolut mer en vanlig relation med lite kryddiga samtal. Vi har liksom börjat i andra änden av hur man brukar inleda en relation bara, hehe. Kanske är det som ställer till det.

• Anonym (UG min chef)

Så var den sagan slut... Min man lyckades lista ut att jag haft tankar på någon annan sista tiden och kom även fram till vem det är! Lika bra det, så som detta såg ut att utvecklas... Det hade nog inte lett till något långvarigt ändå men kul så länge det varade!
    Nu ska man möta musiken och se vad det innebär! Maken hade många känslor... dels ville han smiska mig tills jag blödde... förståeligt! Vi får väl se om han gör allvar av sitt hot och i så fall är jag nog lite orolig för nu är han ju verkligen sviken och framförallt arg och då ligger det ju mer hämndbegär bakom... Dessutom är han otroligt stark så jag skulle inte ha en chans att värja mig i så fall utan får lita på hans snällhet...
    Vi får väl se vad som händer...
    God fortsättning på er allihop!!

• Anonym (Salope)
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-31 10:42:18 följande:
    Så var den sagan slut... Min man lyckades lista ut att jag haft tankar på någon annan sista tiden och kom även fram till vem det är! Lika bra det, så som detta såg ut att utvecklas... Det hade nog inte lett till något långvarigt ändå men kul så länge det varade!
    Nu ska man möta musiken och se vad det innebär! Maken hade många känslor... dels ville han smiska mig tills jag blödde... förståeligt! Vi får väl se om han gör allvar av sitt hot och i så fall är jag nog lite orolig för nu är han ju verkligen sviken och framförallt arg och då ligger det ju mer hämndbegär bakom... Dessutom är han otroligt stark så jag skulle inte ha en chans att värja mig i så fall utan får lita på hans snällhet...

Igen - så misslyckas jag med att se vad detta har att göra med dominans och undergivenhet.
  • Anonym
    Anonym (UG min chef) skrev 2011-12-31 10:42:18 följande:
    Åh herregud.

Instämmer med Salope. Man löser inga konflikter med våld och du blandar verkligen ihop saker här.
  • Anonym (newbie)

Jag beklagar att det gått så långt och hoppas att ni hittar en väg ur det hela. Jag tycker dock inte heller att det låter som dominans, snarare ett utlopp för sårade känslor och ilska och då kan det lätt bli väldigt fel.
    Jag hoppas att ni löser det på bästa sätt!

• Trust me

Sluta döma andra för hur de beskriver saker.

Klart D/s handlar om känslor. Det är bara på låtsas men i grunden måste det bottna i verkliga känslor. Håller man på med bestraffningar så måste det finnas grader och de måste handla om riktiga saker. Tar man bort det läskiga, farliga och motbjudande så blir det bara rosa fluffboja kvar av alltihop. 

Let me corrupt you
  • Anonym (Salope)
    Trust me skrev 2011-12-31 23:10:10 följande:
    Sluta döma andra för hur de beskriver saker.

Klart D/s handlar om känslor. Det är bara på låtsas men i grunden måste det bottna i verkliga känslor. Håller man på med bestraffningar så måste det finnas grader och de måste handla om riktiga saker. Tar man bort det läskiga, farliga och motbjudande så blir det bara rosa fluffboja kvar av alltihop. 
    Ingen som dömer någon. Har följt hennes inlägg där hon redan från början sa att det finns bara två personer hon någonsin haft ug-känslor för, hennes chef och en gammal lärare. Hon har således ingen dom/ug-relation med sin man.

Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...