• Anonym (Salope)

Dominans och Undergivenhet...

Här diskuteras det. Så fritt och öppet som möjligt.
    Tankar kring det hela, erfarenheter, fantasier och annat.
    Det är ett ganska laddat ämne och jag hoppas att anonymiteten i tråden kan respekteras, så att ingenting är för svårt eller pinsamt att fråga om.

Enjoy...

• Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny slyna) skrev 2012-01-01 17:43:04 följande:
    Ja alltså han är inte lika säker på att min nervositet skulle släppa efter att han gjort det han vill en gång.

Och ni verkar ha missförstått mig lite. Jag vill göra det här, det är inte därför jag är nervös, jag är nervös för ALLT nytt. Det spelar inte någon roll om det är att jag ska prova ny mat eller göra något nytt. Enligt mina psykologer när jag var yngre så har jag "autistiska tendenser" vilket gör att förändring gör mig nervös, och det här är ju en förändring. Och han vill inte riktigt ta mitt ord för att det kommer släppa. Och vi ska inte dyka rakt ner i det, så att säga, utan ta det lite långsamt så jag har tid att vänja mig och så Skrattande 
    Jag tror jag förstår.

Samtidigt har din osäkerhet gjort att han inte ser dig som "säker" ug.  En liten varning kanske, att du sänder ut mer osäkerhet än vad du tänker? eller att han inte är den Dom som du behöver.
  • Anonym (Ny slyna)
    Anonym (Ny här) skrev 2012-01-01 19:05:23 följande:
    Jag tror jag förstår.

Samtidigt har din osäkerhet gjort att han inte ser dig som "säker" ug.  En liten varning kanske, att du sänder ut mer osäkerhet än vad du tänker? eller att han inte är den Dom som du behöver.

Ja det är ju fullt möjligt att jag gör. Och det lär ju visa sig med lite tid om han är den Dom jag behöver eller inte. Därav att vi tar det långsamt =)
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny slyna) skrev 2012-01-01 19:08:51 följande:
    Ja det är ju fullt möjligt att jag gör. Och det lär ju visa sig med lite tid om han är den Dom jag behöver eller inte. Därav att vi tar det långsamt =)
    Det är ju bra. Då får han en chans att se hur du fungerar och du får en chans att släppa nervositeten.

Jag får be om ursäkt, jag uppfattade ditt första inlägg som att du bad om råd? Men tror inte att det var vad du var ute efter. 
    härärjag trorjag skrev 2012-01-01 17:54:42 följande:
    Jag har varit undergiven i sängen jämt, nu lever jag utan det. Behovet är starkt och det börjar bli jobbigt att ha 'normalt' sex..
    Förstår det.

Det finns ingen möjlighet att du kan få utlopp för det på annat håll? Med din partners godkännande då naturligtvis.

Det svåra med sånt här är ju att det hos många (som hos mig) är ett behov. Inte bara någon lek eller extra krydda. 

Själv skulle jag verkligen behöva en Dom idag...

• härärjag trorjag

Min partner har ingen erfarenhet av det alls, han vill prova men vi får börja från början och är inte där mitt behov ligger. Hos mig är det oxå ett behov, ingen lek. Nu är det månader sen jag fick den känslan, känns som en del av mig saknas

• Anonym (Ny här)
    härärjag trorjag skrev 2012-01-01 19:23:09 följande:
    Min partner har ingen erfarenhet av det alls, han vill prova men vi får börja från början och är inte där mitt behov ligger. Hos mig är det oxå ett behov, ingen lek. Nu är det månader sen jag fick den känslan, känns som en del av mig saknas
    Jag är ju sån att jag anser att antingen är man det eller inte. Han måste ju veta om han känner en dragning åt det? Annars blir det bara platt fall, för er båda.

Han kan inte tänka sig att skaffa mentor sas? Så du kan få ditt behov tillfredsställt samtidigt som han lär sig?
    Det skadar ju inte att det är fler Dom många gånger... (inte för mig iallafall, även om det alltid finns en ledare).

Jag vet hur det är att "lära upp" en Dom. Det går inte. Eller ja, jag kan inte. Jag får inte ut något av det, blir bara mer frustrerad och tappar sen respekten. Då går det inte alls. 
  • Anonym (Ny slyna)
    Anonym (Ny här) skrev 2012-01-01 19:20:15 följande:
    Det är ju bra. Då får han en chans att se hur du fungerar och du får en chans att släppa nervositeten.

Jag får be om ursäkt, jag uppfattade ditt första inlägg som att du bad om råd? Men tror inte att det var vad du var ute efter. 

Nja, var väl mer att jag ville dela med mig av min nervositet. Jag är bekväm med mitt val och med honom, annars hade jag aldrig gjort det här Skrattande Jag har lärt mig av min väns misstag... hon sitter "fast" i ett ug/dom förhållande där hon inte är lycklig, så jag är mer försiktig =)
  • Anonym (Ny här)
    Anonym (Ny slyna) skrev 2012-01-01 19:40:30 följande:
    Nja, var väl mer att jag ville dela med mig av min nervositet. Jag är bekväm med mitt val och med honom, annars hade jag aldrig gjort det här Skrattande Jag har lärt mig av min väns misstag... hon sitter "fast" i ett ug/dom förhållande där hon inte är lycklig, så jag är mer försiktig =)
    då önskar jag dig lycka till.

Och hoppas din vän kan ta sig ur förhållandet. Meningen är att båda ska få något ut av det, inte bara Dom. Då har något gått fel om så är. 
  • härärjag trorjag

Ja så tänker jag med. Han säger att han har dragning dit, men jag ser ingenting som pekar ditåt. Jag försöker att inte pressa på för då kommer det bli fel. Vill bara leka av mig med vem som helst nu. Han är totalt emot allt som heter andra män i sängen så den idéen kan jag glömma. Måste hitta en lösning snart. Trodde jag kunde vara utan det utan problem, men det kan jag inte och har svårt att prata med honom om det

• Anonym (UG min chef)
    Anonym (Ny här) skrev 2012-01-01 14:30:09 följande:
    Jag tycker du ska vara lite rädd om dig. Din chef bryr jag mig inte om, men det du skriver att din man sagt, det reagerar jag på. För har han inte haft det i sig innan så har han det inte nu heller. Dominansen bör inte komma från negativa känslor, född ur ilska, frustration och besvikelse. En Dom bör vara stabil och ha sitt driv ändå. Alla vet hur farligt det kan bli när någon är i affekt.
    Det vore en helt annan sak om ni redan hade en etablerad Dom/ug-relation och du då blev straffad och Dom var arg, men då för att ni redan har en etablerad tillit och gränser och kommunikation om det hela.
    Och som du säger: att han har mycket arbete framför sig innan du kan respektera honom på det sättet. Min fråga är: har du blivit dominerad någon gång? 
    Själv kan jag inte ge mig till någon jag inte respekterar på det sättet. Den respekten och tilliten måste finnas innan, inte komma efterhand.

Jag hoppas ni kan prata om det ordentligt och allt löser sig för dig. 

Själv är jag singel (han jag pratade om senast fick jag avsluta med) och har väldigt svårt att hitta en Dom jag kan lita på eller som det passar med av olika orsaker. Vilket är väldigt frustrerande då jag behöver dominansen för att må bra. För mig är det långt mer än bara sex. 
    Tack för din omtanke men när det gäller min man behöver du inte vara orolig å mina vägnar. Han har aldrig och skulle aldrig (kan jag säga nästan helt säkert) skada en kvinna, han har det inte i sig helt enkelt. Han sa så för att han vet att jag tänder på det och för att det skulle vara ett sätt för honom att "ge igen" på något sätt men han skulle aldrig skada mig på riktigt för att han är arg. Det skulle nog kännas ganska bra för honom att smiska på mig samtidigt som han vet att det är "tillåtet" om man nu säger. Svårt att förklara...

Nej, jag har inte blivit sexuellt dominerad på riktigt någon gång, det kan jag inte påstå. Däremot är min chef väldigt duktig på att dominera mig i vardagen. Jag respekterar min man på ett sätt och min chef på ett helt annat sätt, han kan utan problem dominera mig och få mig undergiven som sagt. Det är ju skillnad på att dominera och att kunna få någon undergiven eller att underordna sig. Min man kan dominera men han kan inte (eller har inte hittills...) få mig att underordna mig.

Jag ser det inte som livsviktigt att bli dominerad men det är något jag verkligen tänder på och får det att kittla i magen och därför är det inte helt lätt att lägga ner det här andra. Han är ju som någon i mina fantasier i sitt sätt att vara och hantera mig.... med skillnaden att han är på riktigt!!

Jaja, vad är väl en bal på slottet....
  • Anonym (UG min chef)
    Anonym skrev 2012-01-01 16:12:00 följande:
    Alltså. Jag har full förståelse för att du tänder på själva situationen med din chef, och att du gillar tanken på att bli straffad av din man. Men man kan inte göra om andra människor, och om du och din man har ägnat dig åt en viss sorts lekar där han har ett fysiskt övertag i sängen så är det alls inte samma sak som att han kan "lära sig" att bli psykiskt dominant gentemot dig. Antingen har man det inom sig eller så har man det inte alls. Du får nog acceptera honom som han är eller helt enkelt skilja dig och leta efter rätt relation med någon annan. Att säga att han har en tuff resa framför sig för att anpassa sig till dina krav är inte rättvist mot någon av er.
    Nu uttalar du dig som om du kände oss, det gör du inte. Det låter även på dig som om alla människor fungerar på samma sätt och ingen kan förändras oavsett om viljan finns. Min man VILL dominera mig, han behöver bara luska ut hur det ska gå till. Det kommer givetvis aldrig att bli som med min chef eftersom han "har det i sig" som du skriver. Men det utesluter inte att man kan hitta någon form av nivå där båda kan vara nöjda.
    Du ska nog inte uttala dig så svart/vitt tycker jag.
Svar på tråden Dominans och Undergivenhet...