Anonym (Ny här) skrev 2012-01-01 14:30:09 följande:
Jag tycker du ska vara lite rädd om dig. Din chef bryr jag mig inte om, men det du skriver att din man sagt, det reagerar jag på. För har han inte haft det i sig innan så har han det inte nu heller. Dominansen bör inte komma från negativa känslor, född ur ilska, frustration och besvikelse. En Dom bör vara stabil och ha sitt driv ändå. Alla vet hur farligt det kan bli när någon är i affekt.
Det vore en helt annan sak om ni redan hade en etablerad Dom/ug-relation och du då blev straffad och Dom var arg, men då för att ni redan har en etablerad tillit och gränser och kommunikation om det hela.
Och som du säger: att han har mycket arbete framför sig innan du kan respektera honom på det sättet. Min fråga är: har du blivit dominerad någon gång?
Själv kan jag inte ge mig till någon jag inte respekterar på det sättet. Den respekten och tilliten måste finnas innan, inte komma efterhand.
Jag hoppas ni kan prata om det ordentligt och allt löser sig för dig.
Själv är jag singel (han jag pratade om senast fick jag avsluta med) och har väldigt svårt att hitta en Dom jag kan lita på eller som det passar med av olika orsaker. Vilket är väldigt frustrerande då jag behöver dominansen för att må bra. För mig är det långt mer än bara sex.
Tack för din omtanke men när det gäller min man behöver du inte vara orolig å mina vägnar. Han har aldrig och skulle aldrig (kan jag säga nästan helt säkert) skada en kvinna, han har det inte i sig helt enkelt. Han sa så för att han vet att jag tänder på det och för att det skulle vara ett sätt för honom att "ge igen" på något sätt men han skulle aldrig skada mig på riktigt för att han är arg. Det skulle nog kännas ganska bra för honom att smiska på mig samtidigt som han vet att det är "tillåtet" om man nu säger. Svårt att förklara...
Nej, jag har inte blivit sexuellt dominerad på riktigt någon gång, det kan jag inte påstå. Däremot är min chef väldigt duktig på att dominera mig i vardagen. Jag respekterar min man på ett sätt och min chef på ett helt annat sätt, han kan utan problem dominera mig och få mig undergiven som sagt. Det är ju skillnad på att dominera och att kunna få någon undergiven eller att underordna sig. Min man kan dominera men han kan inte (eller har inte hittills...) få mig att underordna mig.
Jag ser det inte som livsviktigt att bli dominerad men det är något jag verkligen tänder på och får det att kittla i magen och därför är det inte helt lätt att lägga ner det här andra. Han är ju som någon i mina fantasier i sitt sätt att vara och hantera mig.... med skillnaden att han är på riktigt!!
Jaja, vad är väl en bal på slottet....