• Milk and Coffee

Inte kär i min man

Det har varit från och till mellan mig och min man, vi har små barn så jag tänkte att det går över. Mer och mer började jag känna intresse för min manliga omgivning men det stannade vid flörtande men så helt plötsligt kom en man in i mitt liv som jag visserligen kännt sedan tidigare men som hänförde mig så till den milda grad att jag tror inte jag upplevt något sådant tidigare. Han var dock tydlig med att han ville stanna med familjen och i början var det nog mest spänning men vi båda blev kära och träffades mer och mer. Till slut efter ca 1 år så brakade allt som det nog alltid gör och vi blev påkomna av min man, hans hustru förlät med löftet om att bryta all kontakt. Innerst inne hade jag nog feg som jag är hoppats att han skulle slänga ut mig. Men han sa att han älskade mig trotts allt jag gjort trotts att jag sa att jag bara kände vännskap för honom och vi har länge och väl diskuterat hur han ens vill vara kvar med någon som mig. Nu känns det som att jag måste vara den prefekta hustrun för att gottgöra. All kontakt med den adnre är bruten men jag saknar honom något enormt. Jag älskar min man som vän men jag känner ingen attraktion till honom vill nog egentligen han ska träffa någon som verkligen älskar honom. Jag får verkligen tänka mig bort om det ska fungera med sex och det känns för jäkligt och det värsta är att jag tror att han vet att jag gör det men han vill ändå ha mig. Vi har det bra i allt annat, bråkar aldrig, har kul som vänner, stor vännskapskrets, hus, fasta jobb osv osv man är ju en idiot om man lämnar det samtidigt är jag så sjukt olycklig och jag hatar verkligen mig själv för att jag inte kan uppskatta den underbara man jag har som förtjänar så mycket bättre än mig. Är det någon som varit i liknande situation som kommit ur det, där det blivit bättre?

• Svar på tråden Inte kär i min man
  • Anonym

kom till mig , jag ger dig en riktig knull

• Anonym (me)
    Ezzelinos skrev 2011-08-22 17:15:11 följande:
    Ok det svåraste jag tycker det är i det här att inte höra av sig och så samtidigt vet jag att det är det bästa för att hon ska få vara ifred!! Och kanske undra om jag verkligen är kvar där jag säger att jag är känslomässigt! Att inte visa va jag känner och bara se glad ut och hel o ren när vi ses! Det kan ju få henne på andra tankar kanske ! En positiv sak i allt detta är att det är nog den bästa bantningskur jag varit med om !!!! 14 kg på 3 v!! :-0!
    Ja kan man lungt säga , jag gick ner över 10 kg på kort tid Flört

Glömde ta med i förra inlägget att du bör fundera lite på vad DU vill , hur DU vill leva ditt liv , hur mycket DU tänker stå ut med. Ni är ju trotts allt två om ert förhållande och kan bägge två avluta det när som helst.
  • barbapappa01

Jag har ju varit med ganska intensivt under en period i tråden och tänker bara kort rapportera att vi hittade till en ganska bra kommunikation till slut, tillvaron blev något mer harmonisk och vi hade en rätt bra sommar efter omständigheterna.
    Efter rådgivning och en del goda perioder kom vi fram till att försöka och ge oss själva, varandra och äktenskapet en chans under hösten men det höll inte så länge tyvärr. Idag brakade det ihop och vi är nu på väg isär.. Rynkar på näsan

Det med både sorg och total skräck som jag inser att vi inte längre ser någon väg igenom, tillsammans. De bitar som behöver finnas på plats för ett fungerande äktenskap finns inte. Visserligen finns det kärlek från båda håll men den är kanske inte tillräckligt stark och utan respekt och lojalitet så går det inte att ta sig vidare.
    Tänkte bara om det är någon (av er som följt tråden länge) som undrar hur det gick. Nu vet ni..
    Hoppas det går bättre för er andra.

• ulfsas
    Ezzelinos skrev 2011-08-22 12:11:05 följande:
    Hej alla !! Jag och min fru har en jätte kris och hon är inte kär i mig längre säger hon jag mår som en påse skit!! Hon älskar mig som far till hennes barn och är hennes bästa vän och hon är atraherad av mig och tycker jag är snygg men den där känslan som alltid har funnits där i 11år är borta !! hon har erkänt att det finns en annan och det gör så ont!! Vi har nu skaffat en liten 1a som vi bor växelvis i så barnen 2och 4 alltid är i huset och åker till lght! Och jag vet inte längre vad jag ska göra känner mig så vilsen och lever på hoppet att hon ska "vakna upp" och inse sina misstag!! Och hon vet var jag står o vill jag vill kämpa och hon inte ! Vi ska på fr den 2 sept. Vad ska ja göra för att komma vidare????
    Samma hände för mig efter 19 år ihop. Hon drog med en 10 år äldre man, lämnade allt. Ett fint hus, god ekonomi osv men hon var ju int4e kär mer.....Skilsmässa.....tragedi...för mig iaf.
    en man utan eget tidigare boende och han har betalningsanmärkning så något lån bidrar han inte med.....men hon är ju kär...
    Anonym (me) skrev 2011-08-22 15:47:30 följande:
    Jag var med om något liknande. Mitt ex fick oxå någon slags ålderskris eller vad man ska kalla det. förändrades totalt inom loppet av ett år. Hon var otrogen , jag gav henne en ny chans , höll på med FR i över ett halvår , fick reda på att hon fortsatt vara otrogen , vi skiljdes.

Det jag menar är att om ni hade haft en kris utan att någon annan man var inblandad så hade det nog varit lättare att nå fram till henne. Men när folk är förälskade så är det väldigt svårt att nå fram till dem , det verkar fungera som någon slags drog , de mår ju bra av sin otrohet , något de inte gärna släpper , de tänker inte riktigt rationellt eller objektivt. Den andre mannen står för allt positivt den gamle för allt negativt , dessutom står den gamle i vägen för lyckan med den nye , som en sticka i foten.

Jag tror det krävs att den som är otrogen släpper kontakten helt med andre mannen under en lång tid för att så att säga bli avgiftad , och det är inte alltid så lätt , många gånger fortsätter de ha kontakt i smyg eller väljer den andre mannen istället. Som en abstinens.

Jag förstå precis hur jobbigt det känns för dig , jag har ju själv varit där , men hur du än vrider och vänder på det så är valet ändå hennes. Oavsett hur mycket du älskar henne så är det inte säker att hon älskar dig längre. Det är rätt lätt att man i sådana situationer slår knut på sig själv i sina försök att lappa ihop förhållandet , men det finns en risk i det , risken är att man förnedrar sig allt för mycket , man förlåter det ena ena efter det andra , något man senare ångrar bittert (beroende på utgången såklart). Ju mer skit du står ut med , ju mer det drar ut på tiden ju mer skit byggs det upp inom en , något som senare kan leda till mycket bitterhet etc...

Men jag tycker definitivt att du och din fru borde gå på FR och diskutera allt detta , FR kan fatiskt vara rätt bra.
    Jag hade själv rätt negativa uppfattningar om det , tyckte det var trams , men insåg sen att det är något de flesta par borde gå på oavsett kriser.

Men visst finns det hopp , för mig gick det inget vidare , mycket pga att mitt ex hade svåra problem med att hantera kriser , klarade inte att stå för sina handlingar , ljög från början till slut så FR var i vårat fall bortkastad tid. Men jag vet att hennes syrra hade en liknande kris i ungefär samma period i livet (35 år , 2 barn , hus etc) , hon hade blivit kär i en kollega och övervägde att lämna sin man , det höll på i ca 1 1/2 år , med FR + egen terapi innan de till slut fick ordning på det hela. Men som sagt i deras fall var hon ärligt med alltig och la upp alla kort på bordet. Bröjar man ljuga så är det nog kört.
    Ville efterhand som jag gjorde allt för att slå knut på mig för att få henne att tänka om och sansa sig även gå på FR och prata. Frågade om hon på något sätt kunde tänka sig att reda ut det som frörde vårt förhållande....NEJ, sa hon. Hon kunde bara gå för att få mig att förstå att vi skulle skiljas så då struntade jag i det...Kändes för meningslöst.

Hon är nu sambo i en liten 3a på 62m2 med 2 barn på halvtid.....är man kär så är manRynkar på näsan 
  • Anonym (Osäker)

Barbapappa, vad tråkigt att det inte fungerade för er. Ni verkade jobba så hårt på det. Lycka till med allt, hoppas att det löser sig till det bästa för er efter omständigheterna.

Ulfsas, förstår att det måste vara en chock för dig att din fru drog. Jag förstår dock inte varför du hänger upp dig så mycket på ekonomin ("fint hus, god ekonomi, betalningsanmärkning, lån, liten trea").
    Jag kommer också att få flytta från ett väldigt fint hus på 200 kvadrat om vi skiljer oss och lär nog hamna i en liten tvåa eller så. Och det spelar faktiskt ingen som helst roll i sammanhanget. Hellre må bra i en tvåa än gråta i en villa. Det är inte pengar som får en att må bra eller känna sig älskad i en relation.  

• barbapappa01
    Anonym (Osäker) skrev 2011-08-23 10:38:56 följande:
    Barbapappa, vad tråkigt att det inte fungerade för er. Ni verkade jobba så hårt på det. Lycka till med allt, hoppas att det löser sig till det bästa för er efter omständigheterna.

Tack, ja det är oerhört tråkigt och tungt. Nu är förvisso den allra sista spiken ännu inte slagen i kistan men det ser onekligen mörkt ut. Vi har nog båda börjat inrikta oss mentalt på allt det svåra och "overkliga" som ligger framför oss.. Rynkar på näsan

Kanske lurar jag mig själv men när jag lyssnar intensivt på mitt hjärta - så hör jag ännu inte "den feta ladyn" sjunga.. Någon liten gnutta hopp kan det ännu finnas alltså. Vi har väl ett par samtal framför oss innan vi verkligen vet.

• barbapappa01

Det gick inte.. Kort samtal (via mail/chatt) och allt är över..
    Nej, jag kan inte påstå att jag mår särskilt bra just nu.Rynkar på näsan

• Anonym (Osäker)
    barbapappa01 skrev 2011-08-23 13:21:29 följande:

Det gick inte.. Kort samtal (via mail/chatt) och allt är över..
    Nej, jag kan inte påstå att jag mår särskilt bra just nu.Rynkar på näsan

Jag beklagar verkligen Barbapappa, förstår att det måste vara helt ohyggligt tungt för dig nu. 
  • 45 Ã¥r

Jag är också på väg... Blev erbjuden en fin 4:a i samma bostadsområde där vi bor nu som jag inte kunde tacka nej till kände jag. Egen ingång, uteplats mm. De växer verkligen inte på träd. Ett tecken? Jag får tillgång till den nu 1 sep. Men det känns ändå panikartat. Vad har jag gjort? Jag känner en stor stor sorg över att splittra kärnfamiljen, det var ju inte det här jag ville egentligen. Men HUR kan man fortsätta när känslorna tagit slut, och jag dessutom fått starka känslor för en annan.

Jag känner att jag måste ta konsekvenserna av mitt handlande. Jag har ju faktiskt blivit kär i en annan och även träffat honom sporadiskt hela tiden, jag har alltså betett mig som en skit och känner stor skuld över det. Men det var som en drog, jag kunde inte stå emot inne i min bubbla. Mitt förnuft har hela våren och halva sommaren försökt övertala hjärtat att stanna i äktenskapet, men jag har inte klarat av att handla därefter. Det har tagit emot att försöka närma mig fysiskt. Och jag har inte kunnat vara glad heller.

Det har varit så svårt att ta steget att gå eftersom allt annat runtomkring är bra. Trygghet, hus, grannar, stor släkt mm. Men jag vill ha kärlek också. Jag vill känna lust till min partner och känna att jag VILL vara intim! Hittills har jag nöjt mig, och tänkt att den biten inte är så viktig eftersom det andra i paketet är bra. Men efter att mitt känsloliv väcktes till liv känner jag att jag INTE vill leva utan den biten resten av mitt liv!

Jag var aldrig passionerat kär utan bara lagomt kär i min man från början, och vi blev med barn inte ens 1 år efter att vi blivit ihop. Sen rullade allt bara på... fler barn, äktenskap, husbygge mm. Det var tryggt och trevligt. Precis vad jag behövde då tror jag. Men vi hann aldrig odla vår parrelation, varken innan barnen eller senare. Och nånstans på vägen försvann min lust och åtrå, men jag tänkte att "så här är det nog för alla". Och ingen av oss tog tag i problemet utan satte på skygglapparna och tuffade på med Familjen AB.

Jag ältar ändå om och om igen, kunde jag ha gjort annorlunda? Skulle det ha gått att få tillbaka känslorna när de varit borta länge och när jag dessutom blivit kär i en annan? Är jag för ego som tänker på mig själv? Och vad blir man lyckligare av i längden? Vad är kärnan, vad är viktigast i livet? En stark parrelation med mycket kärlek och närhet och sen får man hoppas att det runtomkring kommer att funka. Eller att paketet i stort är bra, men parrelationen saknar närhet och kärlek. Jag kan grubbla ihjäl mig på det...

Jag är livrädd för hur det kommer att bli framöver. Samtidigt som jag är lite förväntansfull. Märklig mix. Tänk om de större barnen (tonåringarna) inte vill flytta emellan efter ett tag. Tänk om relationen med den nya inte håller. Tänk om jag ångrar mig!! Men tänk om den nya relationen blir underbar (finns väldigt bra förutsättningar för det iaf). Tänk om jag känner att "det här borde jag ha gjort tidigare". Tänk om det blir jättebra!! Vem vet...

• Anonym (Jag)
    barbapappa01 skrev 2011-08-22 23:06:10 följande:

Jag har ju varit med ganska intensivt under en period i tråden och tänker bara kort rapportera att vi hittade till en ganska bra kommunikation till slut, tillvaron blev något mer harmonisk och vi hade en rätt bra sommar efter omständigheterna.
    Efter rådgivning och en del goda perioder kom vi fram till att försöka och ge oss själva, varandra och äktenskapet en chans under hösten men det höll inte så länge tyvärr. Idag brakade det ihop och vi är nu på väg isär.. Rynkar på näsan

Det med både sorg och total skräck som jag inser att vi inte längre ser någon väg igenom, tillsammans. De bitar som behöver finnas på plats för ett fungerande äktenskap finns inte. Visserligen finns det kärlek från båda håll men den är kanske inte tillräckligt stark och utan respekt och lojalitet så går det inte att ta sig vidare.
    Tänkte bara om det är någon (av er som följt tråden länge) som undrar hur det gick. Nu vet ni..
    Hoppas det går bättre för er andra.

Tråkigt att höra, vet att du har kämpat och varit väldigt öppen och förstående mot din fru. Vill du berätta mer vad som utlöste det nu?
    Förut var du en bra bit på väg i ditt eget välmående, hoppas du hittar tillbaka dit snart igen. Kram till dig!
Svar på tråden Inte kär i min man