• Anonym (Den som spar...)

Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?

Läste i tråden om vänninan som hade 300 000 kr på sparkontot. Blir lite nyfiken på hur det står till där ute med parkonton för er andra. Lägger det så att vi kan vara anonyma.

Skriv gärna om ni är fler än 1 vuxen hemma som bidrar till sparkontot.  Vad tycker du är en rimlig summa att ha? Klart är ju att husägare och bostadsrättsinnehavare kan behöva mer pengar än någon som bor i hyresrätt, eller?

-----------------

Kan börja. Sammanboende i bostadsrätt. 150 000 kr, sparar 3 till 4000 kr/månaden. Jag tycker att vi har för lite pengar sparade, vill upp till just 300 000 kr för att känna oss mer säkra om någon av oss skulle bli arbetslös tex.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-27 17:28
    Kul att så många svarat. Jag räknar inte med pensionskonton när jag tänker sparade pengar. Det är ju pengar som liksom är låsta och på andra villkor.

Slarvfia som jag är ser jag flera stavfel i mitt inlägg, men vi kan ju blunda för dem :)

• Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?
  • Anonym (Mamma till 3)

Jag är 25 och mannen 26..vi har 3 barn..alla under 5 år.
    Vi har inga sparde pengar alls...förutom till barnen.

• Memento mori

Va duktiga alla är Glad   man blir taggad .. Börjar om på nytt efter separation med ekonomin.. allt sparat försvann och har inte kommit ikapp.. Kostar att börja från noll i lägenhet..

Bra kämpat alla.. stora som små summor. 

• Anonym (...........)
    Memento mori skrev 2011-07-31 10:44:31 följande:
    Va duktiga alla är Glad   man blir taggad .. Börjar om på nytt efter separation med ekonomin.. allt sparat försvann och har inte kommit ikapp.. Kostar att börja från noll i lägenhet..

Bra kämpat alla.. stora som små summor. 
    Vet hur det är! Jag låg också på i princip 0 kr när jag separerade från mitt ex.. Nu i efterhand förstår jag att han lurade mig och fick mig att betala hans skulder indirekt...

Men efter 1 år hade jag runt 100 000 kr sparat! Och nu 5 år senare har jag och min man betydlgt mer än så! 
  • Anonym

Ensamstående med ett barn, spara ca 2000 i månaden och har sammanlagt sparat runt 40 laxar. Men har alltid mycket pengar på mitt kort eftersom jag aldrig gör av med allt varje månad så ligger alltid med ca 10 laxar över.

• Anonym (Smile)

Ensamstående med ett barn, spara ca 2000 i månaden och har sammanlagt sparat runt 40 laxar. Men har alltid mycket pengar på mitt kort eftersom jag aldrig gör av med allt varje månad så ligger alltid med ca 10 laxar över.

Är 24 

• Memento mori
    Anonym (...........) skrev 2011-07-31 10:46:08 följande:
    Vet hur det är! Jag låg också på i princip 0 kr när jag separerade från mitt ex.. Nu i efterhand förstår jag att han lurade mig och fick mig att betala hans skulder indirekt...

Men efter 1 år hade jag runt 100 000 kr sparat! Och nu 5 år senare har jag och min man betydlgt mer än så! 
    Grattis ! kanonbra ! man sover så gott när man vet att man kan köpa en piggelin när som helst Glad
  • Anonym (...........)
    Memento mori skrev 2011-07-31 10:50:03 följande:
    Grattis ! kanonbra ! man sover så gott när man vet att man kan köpa en piggelin när som helst Glad
    Hehe, framför allt känns det bra nu när vi bor i hus! Går pannan sönder imorgon vet vi att vi har råd att köpa en ny direkt!
  • Memento mori
    Anonym (...........) skrev 2011-07-31 10:50:52 följande:
    Hehe, framför allt känns det bra nu när vi bor i hus! Går pannan sönder imorgon vet vi att vi har råd att köpa en ny direkt!
    Ja i hus då måste man ha en bra slant undanstoppat.. I hyres så är det ju annat.  Mera för att täckaupp vård av barn.. Sjukdom.. abetslös..

Ja ni i hus oxå såklat.. men ni måste ju oxå ha till undehåll av hus.. vitvaror etc. 
  • Anonym (vill spara)
    Uppdatering: Från 0kr på sparkontot för 2 mån sedan till dagens 6000kr Även nystartade konton för bilbuffert, kvartalsräkningar osv, samt ett målsparande. Bara hundralappar på dessa i nuläget men de ska växa i rask takt är det tänkt.

Snart är vi också en familj med buffert!
Svar på tråden Hur mycket pengar har du/ni på sparkontot?