• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    ÄlskadeT skrev 2011-09-02 10:53:26 följande:
    Det kom en liten liten strimma ljusrosa flytning vid ett toabesök i natt, sen inget mer. Och idag har jag inte alls särskilt ont i magen. Så jag vågar nog hoppas lite igen...

Däremot oroar jag mig för att  brösten inte ömmar alls längre. Det bara försvann för ett par dagar sen. Normalt eller?JAg `
    Jag tror att det är alldeles jättenormalt! Det kommer och går symtomen alltså...jag har känt massor i brösten men ingentng nu de senaste dagarna!
  • vicki 83

gud vad jag mår illa hela tiden,känns som jag inte kan öppna munnen utan att spy, kräks i princip upp det lilla jag får i mig! ingen ork kvar, men måste ju ha energi till min 4 åring! Längtar till 2 veckor då mannen kommer hem från jobb,så jag får lite avlastning med allt!!!!
    ne nu ska iväg på bio, cars 2!!
    får se hur detta går :-s

• Tokstolla
    vicki 83 skrev 2011-09-02 11:55:42 följande:
    gud vad jag mår illa hela tiden,känns som jag inte kan öppna munnen utan att spy, kräks i princip upp det lilla jag får i mig! ingen ork kvar, men måste ju ha energi till min 4 åring! Längtar till 2 veckor då mannen kommer hem från jobb,så jag får lite avlastning med allt!!!!
    ne nu ska iväg på bio, cars 2!!
    får se hur detta går :-s
    OJ! 
    Ta med dig ngr spypåsar ifall du inte hinner ut från salongen i tid eller ifall popcornen stinker illa. 
  • Angiiee
    Kaosmamma skrev 2011-09-02 10:01:30 följande:
    Simpan: det är några veckor där man knappt känner att man är gravid. Illamåendet är oftast över för de flesta, magen är inte lika svullen och de flesta symtom har lixom avtagit. Då kan många bli rädda för de känner sig inte gravida helt plötsligt men detta är helt normalt!
    Jupp, har den spökveckan nu =/
  • Thelma08

Hej hej hoppas allt e bra med er! Läser mer i tråden än jag skriver men nu undrar jag bara om ni alla har ringt och fått inskrivningstider!! Jag e i v 8 nu men har inte ringt, sambon tycker jag skulle ha gjort det för länge sen... Men man kommer väl inte dit för än v 12 ändå!?

• Tokstolla
    Thelma08 skrev 2011-09-02 12:52:50 följande:
    Hej hej hoppas allt e bra med er! Läser mer i tråden än jag skriver men nu undrar jag bara om ni alla har ringt och fått inskrivningstider!! Jag e i v 8 nu men har inte ringt, sambon tycker jag skulle ha gjort det för länge sen... Men man kommer väl inte dit för än v 12 ändå!?
    Jag ringde i v 5 och min BM hade ont om tider och jag fick en tid 5 veckor senare
  • Lazyass
    Thelma08 skrev 2011-09-02 12:52:50 följande:
    Jag ringde i nu i veckan och fick en tid nästa fredag. Är i v9 nu
  • chiqita
    Citrus: Vilken härlig berättelse med vackert slut/början, för nu börjar ju den långa resan mot målet bebis igen. Stort grattis till tickande hjärta också!

Illamåendet.. tja det är bara att stå ut och hoppas på att det ger sig efter v 12.. Det brukar ju göra det för de flesta.. Själv sitter jag med illamåendet i halsen dygnet runt. Fick en ny medicin igår men den verkar inte göra speciellt mycket.. Håller tummarna för att det går över för oss snart.

Vicki: Oj starkt av dig att gå på bio mitt i illamåendet.. Hoppas du får en bra dag illamåendet till trots..

Emeilee: Hehe men det låter ju som att din chef tog det bra ändå. Kanske skönt ändå att du slipper smyga med det mer

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • Lazyass

För en del funkar MittVal-kvinna. Finns att köpa på apoteket. Har inte själv testat, men ska köpa idag. Får se om det blir nån skillnad då.

Svar på tråden Aprilbebis 2012