• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    emeilee skrev 2011-09-02 08:46:43 följande:
    My god! Chefen kallade precis in mig och de har gissat ut att jag är gravid!! HAHA! Så nu är det sagt, känns faktiskt skönt :)
    Oj....hur komer det sig? Har ho* sett det eller har du mått dåligt på jobbet?  De tog det bra anatr jag?
  • storebrorM

ÄlskadeT : Hur går de för dig har de kommit något mer?
    Här slutade de tvärt igår kväll igen och ingenting sedan dess... Vågar man hoppas igen? 

• Citrusfrukt

Nu var det ett tag sen jag var inne i tråden.

Har inte vågat på grund av allt som hänt. Den 16augusti var jag i vecka 7 och fick en störtblödning. In till gynakuten där de gjorde vul, men varken kunde säga bu eller bä. Inget foster syntes till och hinnsäcken var mindre än förväntat i vecka 7. Fick en återbesökstid två veckor senare. Hela min semester har jag alltså fått gå och undra hurvida jag fortfarande var gravid eller fall fostret dött.
    Hemsk väntan...
    Har dessutom mått helt förskräckligt.

Hade återbesök i början av veckan, och där syntes fosret på vul, och hjärtat slog. Hjärta

Blev dock tillbakaflyttad 10 dagar.

Det känns verkligen jätteskönt, men jag mår verkligen katastrof. Jag mår illa 24/7, jag spyr med jämna mellanrum och vill bara isolera mig från omvärlden och sova. Hur överlever man detta illamående. Det är inge kul :(

• Kaosmamma

Citrus: vad skönt att det är ett foster där inne!! Grattis efter er ovisshet! Ang illamående, har du fått tex lergigan? Jag äter det just nu... Vet inte om det hjälper så bra dock. Kräktes till v 26 med de två första barnen. Med nr 3 var jag sängliggande från v 7 till 37 och kräktes upp till 20 ggr per dag när det var som värst. Fick ligga på sjukhus 10 veckor, hade usla värden. Men har du ingen medicin så prata med bm. Ät lite och ofta, hårda och kalla saker. Frukt, grönsaker, knäckebröd. Idag ska jg köpa ingerfära för det har jag hört ska vara bra för illamående. Jag hoppas att denna grav inte blir lika illa som förra! Och förstår dig, illamående gör att man tappar glöden och man blir inte sig själv och man vill bara att det ska vara lugnt runt sig.

• Kaosmamma

Simpan: det är några veckor där man knappt känner att man är gravid. Illamåendet är oftast över för de flesta, magen är inte lika svullen och de flesta symtom har lixom avtagit. Då kan många bli rädda för de känner sig inte gravida helt plötsligt men detta är helt normalt!

• Kaosmamma

Simpan: hur mår du nu förresten? Usch här mår jag pyton också... Käkar lergigan nu och har inte kräkts ännu men ligger i luften.. Hoppas det är vanligt gravillamående nu. Hoppas ditt elände blir bättre snart!

• emeilee
    Milljor skrev 2011-09-02 08:55:00 följande:
    Oj....hur komer det sig? Har ho* sett det eller har du mått dåligt på jobbet?  De tog det bra anatr jag?
    Är egentligen inte så konstigt, gifte mig i somras och alla arbetskamraterna var med och det enda mina släktingar tjatade om vad den kommande bebisen i april ;) Så de har nog haft sina aningar.
    Måste ju erkänna att det är maken min som velat ha barn i evigheter så nu var det dags för mig att ge mig.
    Dessutom har jag ju fått brösten from hell så det syns garanterat ;)

Ska ju självklart bli jättekul men känns overkligt då jag inte sett något hjärta slå ännu.
  • Milljor
    Citrusfrukt skrev 2011-09-02 09:47:26 följande:

Nu var det ett tag sen jag var inne i tråden.

Har inte vågat på grund av allt som hänt. Den 16augusti var jag i vecka 7 och fick en störtblödning. In till gynakuten där de gjorde vul, men varken kunde säga bu eller bä. Inget foster syntes till och hinnsäcken var mindre än förväntat i vecka 7. Fick en återbesökstid två veckor senare. Hela min semester har jag alltså fått gå och undra hurvida jag fortfarande var gravid eller fall fostret dött.
    Hemsk väntan...
    Har dessutom mått helt förskräckligt.

Hade återbesök i början av veckan, och där syntes fosret på vul, och hjärtat slog. Hjärta

Blev dock tillbakaflyttad 10 dagar.

Det känns verkligen jätteskönt, men jag mår verkligen katastrof. Jag mår illa 24/7, jag spyr med jämna mellanrum och vill bara isolera mig från omvärlden och sova. Hur överlever man detta illamående. Det är inge kul :(

Åh vad härkigt att höra, älskar solskenshistorier!!!!!

Tyvärr har jag inget illamående själv så har svårt att komma med råd :(
  • ÄlskadeT
    storebrorM skrev 2011-09-02 09:12:39 följande:
    ÄlskadeT : Hur går de för dig har de kommit något mer?
    Här slutade de tvärt igår kväll igen och ingenting sedan dess... Vågar man hoppas igen? 
    Det kom en liten liten strimma ljusrosa flytning vid ett toabesök i natt, sen inget mer. Och idag har jag inte alls särskilt ont i magen. Så jag vågar nog hoppas lite igen...

Däremot oroar jag mig för att  brösten inte ömmar alls längre. Det bara försvann för ett par dagar sen. Normalt eller?`
Svar på tråden Aprilbebis 2012