• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Jag vaknar också på nätterna för att jag är så kissnödig sen tar det typ en halvtimme innan jag somnar om.. Tror jag har svårt att somna om för jag mår illa på nätterna.. Och jag lär upp och kissa annars känns det som att blåsan sprängs hehe., det va lika med sonen minns jag..
    Dem dagar jag jobbar fm måste jag sova en timme minst när jag kommer hem för jag är så slut.. När jag är ledig är jag inte alls lika trött.. Men somnar tidigt på kvällen fast jag sovit länge på morgonen:)

• vicki 83

simpan: haha tack,känner mig inte särskillt stark! hade min sambo vart hemma så hade jag försökt vila lite mer,nu går det i ett från 7-19. Min sambo är ju som tur var hemma 4 veckor sen när han väl kommer hem!!
    Vad skönt att du fått i dig lite att äta...det blir ju en ond cirkel alltihopa när man inte får i sig nåt..man känner ju sig helt slut!
    Jag försöker verkligen att tänka positivt på mitt illamående då det borde vara ett bra tecken... min förra graviditet slutatde i ma!

Jo min son gillade filmen, den var i längsta laget,nästan 2 timmar!
    Lite mer pang pang och sånt än i första filmen!
    Hur gamla är dina killar?

• Lazyass
    LillaTjorven skrev 2011-09-02 13:34:05 följande:
    skillnad på vad? :)
    Oj förlåt. Glömde visst skriva orsaken. Illamåendet. För en del lindras illamåendet när man äter dessa.
  • NINACRT

humlan83, jag har också inskrivning 13.9. vilken vecka är du i? jag är i 7+0 idag.

• chiqita

Maximum: haha, ja det där med okomfortabla byxor. Letade reda på mina mammajeans för någon vecka sedan, inte för att jag är rund utan för att de sitter så mycket skönare

Vickan: håller med om att du gör ett starkt jobb, påtvingat eller inte. Själv är jag själaglad över vår au-pair. Hade nog inte klarat dagarna med vår två-åriga tjej annars..

Simpan: whohoo för lasagne!

Nu tycker jag att "bullmagen" börjar synas lite mer. Bullar ut lite morgon som kväll. Går in i 10e veckan i morrn

• mamma2kids

godmorgon eller nått.precis sovit i 1,5h.jag är så himlans trött.men sjukt morgon pigg.kliver upp vid 4-5 tiden somnar vid 19.30 på kvällarna.går in i v.9 imorn.har ni haft mer mensvärk kring v.7-8?tycker de värsta börjar avta nu,fick riktiga kramper innan
    någon annan som tjuvsikat på vagnar o grejer?jag gjorde det igår,det känns verkligen att man ska bli mamma igen.magen syns en del.direkt på morgon också.såå mys.

• vicki 83
    chiqita skrev 2011-09-03 14:05:15 följande:
    Maximum: haha, ja det där med okomfortabla byxor. Letade reda på mina mammajeans för någon vecka sedan, inte för att jag är rund utan för att de sitter så mycket skönare

Vickan: håller med om att du gör ett starkt jobb, påtvingat eller inte. Själv är jag själaglad över vår au-pair. Hade nog inte klarat dagarna med vår två-åriga tjej annars..

Simpan: whohoo för lasagne!

Nu tycker jag att "bullmagen" börjar synas lite mer. Bullar ut lite morgon som kväll. Går in i 10e veckan i morrn
    tack du,det värmer att höra mitt upp i allt kämpande!!
    Kanske inte mitt smartaste drag att lära min 4 åring cykla utan stödhjul igår..nu jäklar får jag springa efter honom haha! Jag räknar verkligen ner dagarna, 10 dagar tills mannen kommer hem!!ska bli såå skönt!!!Då e han hemma 4 veckor!!jippiii!

tycker också att mitt molande avtagit nämnvärt!!innan var det riktigt obehagligt! nu kommer det bara ibland!
  • ÄlskadeT

Idag har jag mått lite illa hela dagen. Har ju inte mått illa innan, inte nämnvärt i alla fall. Vet dock inte om det beror på graviditeten, sambon mår också illa idag nämligen... Nåt vi ätit kanske? Eller så har han gått och blivit skengravid. Skrattande

• silvana10

Är det någon mer som blir illamående på kvällen??
    Jag trodde det skedde mest på morgonen,men lever inte mina hormoner efter normal klocka  

Svar på tråden Aprilbebis 2012