• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • vicki 83
    mamma2kids skrev 2011-09-05 08:49:27 följande:
    Jag fick lämna urinprov,hb och sockerbrov.de tog blodtryck och vikt.fick berätta om mina tidigare graviditeter och ev,komplikationer.del.2 v.12 då är de blodprov och hjärtljud.
    åh får man höra hjärtljud redan v 12?
    Med sonen har jag för mig att ,am gjorde det jättesent! men man glömmer verkligen snabbt!
  • Angiiee
    Milljor skrev 2011-09-05 08:41:53 följande:
    Gomorron allihopa!

Hoppas helgen varit bra, jag har varit iväg hela helgen *pust* skulle verkligen behöva någon dag ledigt till.....

Jag tror det var idag som Maximumtaste skule på vul och kola om det var ett elelr två foster? Håller tummaran och hoppas allt ser bra ut!

Jag själv har en dålig dag :( Alla mina symtom har försvunnit sen några dagar tillbaka...jag vet att de kan komma och gå men det gör mig så himla orolig så frustrerande att inget känna svårt att känna riktiga lyckan då......Jag tycker alla här känner så himla mkt....min kropp kanske jobbar lite annorlunda :)
    Inskrivning den 22 sep känns som en evighet.... imorn går jag in i vecka 10 tjohooo nu är det iaf tvåsiffrigt :)
    Ingen fara, mina symtomer är puts väck med, ringde in och dom sa att inget att oroa sig för, njut istället Solig. Sen ska dem försvinna tydligen innan v.13
  • vicki 83

tänk att man ska vara nojig för allt istället för att njuta! jag e precis likadan! har man för mycket symtom är det skit jobbigt och försvinner de lite då blir man nojig för det!!Det är inte lätt att vara kvinna

• Angiiee
    vicki 83 skrev 2011-09-05 10:02:54 följande:
    tänk att man ska vara nojig för allt istället för att njuta! jag e precis likadan! har man för mycket symtom är det skit jobbigt och försvinner de lite då blir man nojig för det!!Det är inte lätt att vara kvinna
    Ja verkligen. Tycker tiden går så sakta med till inskrivningen , vill ju se så allt är bra osv. Men de är ju dryga 4 veckor kvar, låter inte mycket men tar för lång tid tycker man Tungan ute
  • Milljor
    Angiiee skrev 2011-09-05 09:43:58 följande:
    Ingen fara, mina symtomer är puts väck med, ringde in och dom sa att inget att oroa sig för, njut istället Solig. Sen ska dem försvinna tydligen innan v.13
    Sa dem så? ja det låter ju bra :) JAg har också ringt fakstiskt :) men de skule inte ringa upp förrän kl 14 :( kanske inte är ngt att oroa sig för....men alltid skönt att prata med ngn som kan bekräfta det!
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-05 10:02:54 följande:
    Så skönt att man inte är ensam då känner man ju sig lite mer "normal" :)
  • vicki 83
    Angiiee skrev 2011-09-05 10:22:52 följande:
    Ja verkligen. Tycker tiden går så sakta med till inskrivningen , vill ju se så allt är bra osv. Men de är ju dryga 4 veckor kvar, låter inte mycket men tar för lång tid tycker man Tungan ute
    ja tiden går inte alls fort...har vul nästa onsdag!!Längtar men är samtidigt livrädd att läkaren ska säga att det inte ser så bra ut och att hon inte ser nåt hjärta!!!Livrädd för att behöva gå igenom det känslomässiga helsiket igen
  • Milljor

Ny ringde gyn upp........de sa att det kunde vara mf eller bara naturligt att symtomen mattades av..... hon ville iaf att jag skullekomma upp...så jag fick tid om en halvtimme gahaaaaa blev supernervös tänk ommina farhågor besannas :( Håll tummarna!!!!!!!

• Verra88

Jag går in i V8 imorgon.
    De ända symtom jag har är illamående halsbränna och sura uppstötningar.
    Även uppblåst mage ibland.

Just nu tycker jag bara att graviditeten är pest. Skulle kunna avsluta den bara för att få må bra igen.

Har inte kräkts en iaf bara haft känningar 2 gånger att jag behövt spy men inte gjort det.

Läste att man mår mer illa i V9 innan det vänder på Libro s app för iphone. Jag hoppas den svamlar för hittar ingen annan info om det nån stans.

Vi fick vårt första inskrivningsamtal den 29/9 då är jag i v11 men man får inte veta hur barnet mår för en i v18-19 det tar kål på mig är jag med i en dryg undersökning på 3 gånger får jag ett ultraljud i v13 plus 900 kr för 3 blodprov 1 vardera besök. Sen ska man ligga en 30 miniuter och reagera på nån lampa hur drygt som helst så vet inte om det är värt.

• Verra88

Vadå milljor vad har du för symtom som är tecken på mf? :(

Svar på tråden Aprilbebis 2012