• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • ÄlskadeT
    silvana10 skrev 2011-09-04 20:40:02 följande:
    Är det någon mer som blir illamående på kvällen??
    Jag trodde det skedde mest på morgonen,men lever inte mina hormoner efter normal klocka  
    Det lilla illamående jag haft tidigare har mest kommit på kvällen.
  • Angiiee

Inget illamående än från min sida, i wonder where it is Oskyldig

• TusenTankar

Hej Svejs på er alla! Vilken positiv energi jag fått av att ha läst ett par sidor här. Verkar som att ni har bollat tankar,tips och ideer med varandra länge. Själv fick jag nyss tipset om att "familjeliv" existerade. Med andra ord är detta min första graviditet =)  Jag är i v.8 (+3) 
    Jag har varit väldigt trött den senaste veckan. Jag har också fått ett jätte"bra" luktsinne och därav haft jobbigt med  illamående från och till under dagarna (även om jag än så länge har fått behålla min mat).

Vore kul om man fick vara med er i denna gruppen dessa månader =)

• silvana10

Välkommen tusen tankar

Angiie och ÄlskadeT - Har ganska lite illamående jag med,men det sista fyra dagarna har jag mått riktigt pyton på kvällarna. Inga kräkninga,men superluktsinne och allmänt illamående bara. Knasigt hur olika kroppar fungerar  

• Smarkan

Idag gick jag in i vecka 11=)
    Jag ser framemot mitt första besök hos bm idag. 
    Även om det bara är provtagning idag så känns det mer verkligt då man får komma dit. Har inskrivningen nästa vecka. Har de flesta här haft inskrivning redan?
    Igår blödde jag en ytterst sparsam blödning då jag torkade mig efter toalettbesök. Den försvann  direkt och har inte återkommit. 
    Är detta vanligt?  Hade haft sex kvällen före kan det bero på det?

• mamma2kids

jag va på inskrivning förra veckan.då var jag i v.8.

ingen aning vad din blödning berodde på men slemhinnorna blir ju skörare.jag skulle inte oroa mig för blödningen eftersom att den är borta nu

• Elsa1981

Vad händer på inskrivningen? Ska man ta några prover i förväg, gör man det då eller tar man inga alls? Det verkar vara olika överallt men hur har det varit för er? Jag ska på inskrivning om en vecka och har inte fått någon info alls.

• Milljor

Gomorron allihopa!

Hoppas helgen varit bra, jag har varit iväg hela helgen *pust* skulle verkligen behöva någon dag ledigt till.....

Jag tror det var idag som Maximumtaste skule på vul och kola om det var ett elelr två foster? Håller tummaran och hoppas allt ser bra ut!

Jag själv har en dålig dag :( Alla mina symtom har försvunnit sen några dagar tillbaka...jag vet att de kan komma och gå men det gör mig så himla orolig så frustrerande att inget känna svårt att känna riktiga lyckan då......Jag tycker alla här känner så himla mkt....min kropp kanske jobbar lite annorlunda :)
    Inskrivning den 22 sep känns som en evighet.... imorn går jag in i vecka 10 tjohooo nu är det iaf tvåsiffrigt :)

• Milljor
    Smarkan skrev 2011-09-05 08:16:30 följande:

Idag gick jag in i vecka 11=)
    Jag ser framemot mitt första besök hos bm idag. 
    Även om det bara är provtagning idag så känns det mer verkligt då man får komma dit. Har inskrivningen nästa vecka. Har de flesta här haft inskrivning redan?
    Igår blödde jag en ytterst sparsam blödning då jag torkade mig efter toalettbesök. Den försvann  direkt och har inte återkommit. 
    Är detta vanligt?  Hade haft sex kvällen före kan det bero på det?

Jag skulle inte heller oroa mig! Ja vet att jag läst att slemhnnorna kan bli lite sköra vid sex och därav blödningen.
  • mamma2kids

Jag fick lämna urinprov,hb och sockerbrov.de tog blodtryck och vikt.fick berätta om mina tidigare graviditeter och ev,komplikationer.del.2 v.12 då är de blodprov och hjärtljud.

Svar på tråden Aprilbebis 2012