• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Milljor: oj vad gripande film!förlorade min pappa i cancer när jag var i tonåren. Och min vän för några år sedan bara 35 år gammal. Fruktansvärt!

• LillaTjorven
    Lazyass skrev 2011-09-02 13:27:46 följande:
    För en del funkar MittVal-kvinna. Finns att köpa på apoteket. Har inte själv testat, men ska köpa idag. Får se om det blir nån skillnad då.
    skillnad på vad? :)
  • Kaosmamma

Angiie: men du är väl inte över v 12? :) antingen har du inte fått dina symptom ännu eller så har du lätta första veckor ;) men man säger aldrig att spökveckor är innan v 12 iaf, beror nog på att de allra flesta mår illa och är uppsvullna och hårda i magen. Men vissa få mår som prinsessor hela tiden och då blir det väl någon form av spökgrav iofs ;) ist för spökveckor.

• Maximumtaste

Hallo alla:)., jäklar vad alla byxor är obehagliga då! Inget sitter bra runt magen!:)
    Snart går man in i v9 då:) tycker veckorna gått rätt fort ändå:) hoppas det är bra med alla.. Själv sitter illamåendet i men kräks inte på mornarna längre, kan bli kväljningar men får behålla iaf:) Ömma bröst som tusan och på kvällarna känner jag av lite växtvärk:)

• Simpan

Animegirl; jag är sängliggandes, men har fått i mig lite dryck idag. ligger o små ulkar v

Hoppas att det bara är vanligt graviditetsillamående för dig så att inget drar igång.

Vicky, det låter jättejobbigt

• Angiiee
    Kaosmamma skrev 2011-09-02 13:36:09 följande:
    Angiie: men du är väl inte över v 12? :) antingen har du inte fått dina symptom ännu eller så har du lätta första veckor ;) men man säger aldrig att spökveckor är innan v 12 iaf, beror nog på att de allra flesta mår illa och är uppsvullna och hårda i magen. Men vissa få mår som prinsessor hela tiden och då blir det väl någon form av spökgrav iofs ;) ist för spökveckor.
    Näe, är i v.7 6+2 bara .. Hade symtom, ömma bröst, svllen mage ökad aptit osv, men nu nada. De är väl lugnet innan stormen tror jag haha Skrattande *peppar peppar ta i trä*
  • vicki 83

pust hemma efter filmen, och självklart ville lillkillen gå på mc donalds efter, eftersom ända gången vi gör det är efter bio...!Hade inte kunnat äta nåt idag då det bara vänder sig i magen,så jag var så sjukt hungrig, fick pillat i mig lite sallad, som redan har kommit upp igen
    Känner att jag måste hitta på saker med min 4 åring, får dåligt samvete om jag inte gör nåt bara för att jag mår illa...och efter som min sambo jobbar i 5 veckors perioder kan jag inte lämna över till någon annan!

• Simpan

vicky! du låter jättestark!! Jag har inte orkat ta hand om min 4 åring, jag har bara legat i soffan när jag varit hemma. Inte varit iväg på något, men min sambo har ju gjort saker med dem förvisso.
    Tillåt dig att må dåligt tycker jag. Lite extra filmtittande o lugna lekar skadar inte fyraåringen i några veckor

förresten, var filmen bra, jag är sugen att se den! Men antar att det är sambo och pojkarna som får gå o jag får fortsätta ligga i soffan.

Idag har jag faktiskt (!!!!!!!!!!!!!!!) petat i mig lite lasagne, Jag tror det knappt själv. Inte spytt något. Måste vara de nya tabletterna zofran som hjälper mig så att jag får behålla mat. Men jag mår illa precis hela tiden, och det tar emot att äta, men har tvingat mig att äta och dricka! *duktig*

Nåt som är konstigt är att jag har vaknat varje natt i snart två veckor kl 4 på morgonen, för att kissa (även om det bara kommer några droppar) och sen inte kunnat somna om på en timma. Börjar kroppen redan ställa in sig på att vara vaken på natten? Känns tidigt. Man har ju ingen lust att vara vaken på nätterna redan, jag ska ju jobba många veckor till är det ju tänkt, och då har man ingen lust att vakna redan vid 4 tiden ju. Ingen mer än mig?

• Lillebror12

Simpan- jag vaknar också minst en gång tidigt på morgonen, har gjort det (och oftare, mkt oftare!) sedan jag var gravid med ettan som nu är ett. Tror dock att det är lite värre nu. Det kan ju vara så i början för att sedan lägga sig och komma tillbaka i slutet, jag hade dock så från v.14-v.42 senast så...

Svar på tråden Aprilbebis 2012