• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

Idag fick jag ringa och sjukanmäla mig från jobbet. Mådde så fruktansvärt illa... tycker det känns jättedumt att behöva vara hemma. Men jag jobbar själv som pers.assistent och gör minst 12 timmar per pass. Nu i efterhand var det nog bara tur att jag höll mig hemma, för jag har mått dåligt hela dagen och haft endel yrsel.
    Har ni berättat för era arbetsplatser att ni är gravida? Och har ni behövt vara hemma något från jobbet?

• Verra88

Jag vill försöka vänta med att berätta till efter v12 men börjar jag spy måste jag ju berätta. Är i V8 imorgon

• Nygren

Tusen tankar:

Jag har haft riktig tur egentligen, eftersom jag är sjukskriven och ska operera båda mina händer (carpaltunnel syndrom) ena handen i morgon och nästa hand om 5v.. så ja kommer inte behöva vara på jobbet fören i nov och då är det dax å berätta tycker jag..
    annars kan det ju vara bra att berätta om man är mycket sjuk och måste vara hemma, får en annan förståelse då har jag inbillat mig...
    kan va bra för jobbet oxå så dom kan börja fundera på ersättare för en när man är borta...

• TusenTankar
    Verra88 skrev 2011-09-05 14:44:11 följande:
    Jag vill försöka vänta med att berätta till efter v12 men börjar jag spy måste jag ju berätta. Är i V8 imorgon
    Precis så tänkte vi också. Vi har inte berättat för någon ännu. Men nu har vi bestämmt oss för att berätta för våra föräldrar. Känner att framför allt jag behöver ha stöd nu när jag inte mått så bra. Märker också på mig själv att jag undviker min familj pga att jag inte "fått" berätta. Känns också skönt att dom får reda på det ifall något skulle gå fel.. =/
  • ÄlskadeT

Jag är arbetslös och har varit på arbetsförmedlingen idag och träffat min handläggare. Berättade för henne att jag är gravid och hon blev inte glad precis. Sa inte ens grattis. Snörpte mest på munnen. :(

• Milljor
    Verra88 skrev 2011-09-05 14:14:03 följande:
    Vadå milljor vad har du för symtom som är tecken på mf? :(
    Att jag hade haft int i magen/kramper och sen att symtomen försvunnit...
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-05 14:22:36 följande:
    Hallo alla! Va på vul idag då och fick se en liten bebis med armar, ben och ett litet hjärta som pickade på som bara den:) den andra fostersäcken som de såg för några veckor sen var spårlöst borta men läkaren sa att det va väldigt vanligt med tvillinggraviditet som försvinner.. Är ju inte ofta man gör så tidiga vul så man kan ha haft två st från början sen bara försvinner den.. Va iaf jätteroligt att se den lilla bönan:D.. Eftersom jag visste när jag hade äl så blev jag flyttad två dagar, så är i v7+3 nu. De mätte bebisen och det stämde exakt:) känns skönt..
    Mår fortfarande illa på mornarna.. Kräktes lite imorse annars mår jag bra. Har fått foglossning:/.. Har haft ont i höften till och från några dagar nu och pratade med läkaren idag om det och hon sa att det måste vara fogarna jag känner av.. Hon visade på en sån där skelletmodell så jag förstod lite bättre hehe.. Får väl leva med det nu:)
    Hoppas det är bra med alla!
    Åh som jag tänkt på dig!!!!!! Gud vad härligt att allt såg bra ut, underbart!!!!!!!  Men foglossning...usch hoppas det inte blir värre bara!
  • Milljor

Tack för all tummhållning, det hjälpte!!!!!!

Nervös som f*n var jag.......men allt såg jättebra ut och hjärtat pickade på! De hade ingen direkt förklaring varför jag haft smärta och symtomen var borta....men det är väl som alla säger alla graviditeter är unika!!!!!

Det var sådan oerhörd lättnad att se att allt såg bra ut....och veta att även utom sytom så rullar maskineriet på där inne :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012