• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • ÄlskadeT
    storebrorM skrev 2011-09-05 20:36:30 följande:
    Många verkar må galet illa, gör ni de varje dag? Eller bara ibland.

Här har man varit på VUL och fått se ett litet hjärta slå! Dock ingen förklaring till blödningarna. 
    Vad skönt!
    Blev det inget mer av blödningarna? Mina rosa flytningar varade bara i ca ett dygn sen har de hållt sig borta. Hoppas att allt är som det ska...
  • TusenTankar
    Nygren skrev 2011-09-05 14:53:50 följande:
    Tusen tankar:

Jag har haft riktig tur egentligen, eftersom jag är sjukskriven och ska operera båda mina händer (carpaltunnel syndrom) ena handen i morgon och nästa hand om 5v.. så ja kommer inte behöva vara på jobbet fören i nov och då är det dax å berätta tycker jag..
    annars kan det ju vara bra att berätta om man är mycket sjuk och måste vara hemma, får en annan förståelse då har jag inbillat mig...
    kan va bra för jobbet oxå så dom kan börja fundera på ersättare för en när man är borta...
    Oj, ja verkligen. Tur i otur kanske. Förstår om det inte är så kul att behöva operera händerna =(

Jag känner också lite "skuld" över att arbetsplatsen (som är väldigt liten och sårbar när folk är sjuka) att de ska få veta i tid, så de hinner hitta någon passande ersättare.
  • storebrorM

vicki 83 skrev 2011-09-05 20:56:30 följande:
    åh vad härligt att fått se det lilla hjärtat!!vilken vecka är du i?
    Jag mår just nu ständigt illa,morgon middag kväll och natt!!!Blir tokig på detta!

Jag ä i v 6+4 idag :) Så de va precis där i början då man kan börja se hjärtat! :))
    ÄlskadeT skrev 2011-09-05 22:03:25 följande:
    Vad skönt!
    Blev det inget mer av blödningarna? Mina rosa flytningar varade bara i ca ett dygn sen har de hållt sig borta. Hoppas att allt är som det ska...
    Jo de fortsatte därav gyn igår, men fick berättat att jag har ett såg uppe i slidan som blöder inte alls någonting med grav. att göra.. Skönt! :)

• Milljor
    Kaosmamma skrev 2011-09-05 21:06:50 följande:
    Vicky: compen är ok, men vanlig lergigan blir man deckad av. Testade båda förra grav plus ytterligare tablett och suppar faktiskt. Kräktes till v 37 Och låg 10 v på sjukhus :( men du.. Seaband har inte funkat på mig. Men testa ingerfära, det ska vara bra mot illamående. Sen om det är svårt att äta drick näringsdryck sakta, det har jag nu på mornarna. Och glöm inte resorben, för får du inte bukt på västka och salter så ger sig inte illamåendet. Hoppas det lättar!! sen hårda saker morötter äpplen gurka är skönare att äta när man mår dåligt. Skit i varm mat.
    Men oj vilken graviditen du haft...10v på sjukhus! Vilken kämpe du är :)
  • Milljor

StorebrorM: Skönt att allt såg bra ut, vet hur underbar känsla det är at se allt alt ser ut som det ska!!!!!

Ego: går in i vecka 10 idag tjohoooo tvåsiffrigt!!!!!

• Verra88

Nice folk värkar vara i bra ålder här inne. Vet dock inte om det finns rätt ålder eller inte. Man ska ju känna sig redo.

Och jag börja fundera igår om jag är det. En del av mig ville ha barn för 13 månader sen då vi började försöka. Nu är jag inte alls lika säker om jag orkar med en graviditet. Känner mig inte glad alls över det och bara gråter, för det är så svårt att berätta för Sambon.

Jag vet att jag har sagt (blir jag gravid kan jag aldrig göra abort. Jag mördar ju ett liv.) sant och tycker det är sjukt dåligt. Men vad ska jag göra? Känner inte att jag kommer kunna ge barnet de det förtjänar. Mår jag sen piss under graviditeten kommer jag nog inte vilja veta av barnet. Jag känner mig bara inte redo att ta ett barn till värden nu.

För 13 månader sen var jag det nu är det förändrat. Jag har ringt MVC och de ska ringa 16.05 då ska jag boka akut tid så vi får komma jag och sambon och prata. För klarar inte av att berätta för honom själv rädd att han blir ledsen eller säger att jag ska behålla det mot min vilja.

Är ju i V8 idag så vill få en akut tid för abort i veckan helst så man bara kan ta en tablett. Skulle kännas så lättande efter aborten för både min skull och barnets. Jag klarar av andras barn men att ha det själv , jag vet inte om jag klarar av det just nu med mina psykiska problem perioder.

Jag vill vara själv med sambon ett par år till.

Det känns som det är det ända rätta att görA. Jag är ju så ung en också. Så kan lika gärna veta ett par år eller 7 eller mer vad vet jag. Det ända jag vet är att det inte är rätt tid nu. :(

• Milljor

Catlover: Men oj vilka stora funderingar.....jag känner inte dig men kan det inte vara hormoenr så får en att tänka/fundera på det sättet? Läste en artikel på nätet att det är vanligt att få tvivel i början när hela kroppen bombarderas av hormoner. Bra att ni bokat "krissamtal", hoppas ni kommer fram till det som känns rätt för er!!!

Hur gammal är du om jag får fråga?

• Kaosmamma

Milljor: det var 10 veckor i sträck, låg även inne ytterligare strödagar med dropp osv på gyn. Sjuuuuk graviditet och vet fasiken inte hur jag orkade. Men blev nästan abort i v 11 för jag var väldigt trasig redan då. det tog på kropp och psyket. Det är därför jag är på helspänn nu. Men tack :) ja jag kämpade och det var ju helt klart värt det!!! Det är därför jag är på och försöker hjälpa med illamående, jag har verkligen provat allt!! Sen är alla olika också så vad som funkar på mig kanske inte funkar på andra osv men en del tips i ärmen har jag ;) och grattis till 10 veckor själv fast mer roliga :)

• Maximumtaste

Catlover: jag hoppas du väljer rätt för ditt eget bästa. Vill du verkligen göra abort efter 13 månaders försök? Är ju många hormoner som spökar nu när du är gravid.. Hoppas du får en tid fort nu så du och din kille får prata igenom allt med en kurator el psykolog..

Svar på tråden Aprilbebis 2012