• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • jensan1

Oj vad flitiga ni är på att skriva :)

Känner mig mest som en zombie nu för tiden. Orkar inte vara vaken mer än till 8 på kvällarna. Idag har jag vabat med min äldsta dotter, vilket har varit skönt för då har man kunnat vila lite. Men det är ju otroligt vad trött man kan bli av att vara gravid.

Var på hälsosamtal med nya barnmorskan i fredags och hon kändes toppen! Helt rätt människa kan jag säga så det känns bra. Ska dit igen om en och en halv vecka för fullständig inskrivning och imorgon bitti är det dags för vul igen. Jag är så nervig att jag vet inte vad jag ska bli av. Jag hoppas innerligt att han rättar till graviditetens längd lite, förra gången backade han mig ju en vecka och det stämmer inte alls med mina tester och de tillfällen vi har haft sex heller för den delen....
    Skräckscenariot är att han säger att den inte växt alls, men jag har haft mycket symom tycker jag så det händer förhoppningsvis inte.

Någon som är sugen på att starta en bildtråd sedan framöver? Det hade varit kul, ser att många andra grav-trådar har det.

• vicki 83
    jensan1 skrev 2011-09-05 17:42:11 följande:
    Lergigan Comp men den ska en läkare skriva ut. Hör med din BM!
    ok tack!!ska inte på inskrivining försen i början av oktober, får ringa imorgon!
    Någon som har testat dem?
  • vicki 83

tänkte om någon vet om man blir lika trött av den som av postafen,kan inte ta den för jag blir helt utslagen!
    eller någon som har andra tips mot illamående? har testat seaband från apoteket,men de funkar inte,coh även att ata lite men ofta,men det hjälper inte heller,hinner knappt svälja det innan det kommer upp igen

• hannisfashionista

Hej Tjejer! 

Hur mår ni?!

Jag har världens växtvärk i magen här på kvällen... sitter med en kopp kaffe för att jag ska orka jobba hemifrån, har en del projekt som det är deadline på och ögonen går i kors...

Hoppas ni alla får en underbar vecka! Glad 

• storebrorM
    Många verkar må galet illa, gör ni de varje dag? Eller bara ibland.

Här har man varit på VUL och fått se ett litet hjärta slå! Dock ingen förklaring till blödningarna. 
  • vicki 83
    storebrorM skrev 2011-09-05 20:36:30 följande:
    Många verkar må galet illa, gör ni de varje dag? Eller bara ibland.

Här har man varit på VUL och fått se ett litet hjärta slå! Dock ingen förklaring till blödningarna. 
    åh vad härligt att fått se det lilla hjärtat!!vilken vecka är du i?
    Jag mår just nu ständigt illa,morgon middag kväll och natt!!!Blir tokig på detta!
  • Kaosmamma

Mår också tok illa!!! Dag som natt, knaprar lergigan. Känner mig helt klubbad. Imorgon har jag ett viktigt möte jag måste åka kommunalt till som tar en timme och vet fasiken inte hur det ska gå. Jobbar hemifrån annars men då och då kommer ju dessa möten. Det är bara att fixa. Och vad mysigt storebrorM med hjärtat :)

• Kaosmamma

Vicky: compen är ok, men vanlig lergigan blir man deckad av. Testade båda förra grav plus ytterligare tablett och suppar faktiskt. Kräktes till v 37 Och låg 10 v på sjukhus :( men du.. Seaband har inte funkat på mig. Men testa ingerfära, det ska vara bra mot illamående. Sen om det är svårt att äta drick näringsdryck sakta, det har jag nu på mornarna. Och glöm inte resorben, för får du inte bukt på västka och salter så ger sig inte illamåendet. Hoppas det lättar!! sen hårda saker morötter äpplen gurka är skönare att äta när man mår dåligt. Skit i varm mat.

• chiqita

Maximum: härligt att allt såg bra ut
    Fogarna gör ont på mig också. Testa att ta kudde mellan knän och ben när du sover, känns bra för mig och kan i bästa fall lindra det onda

Milljor och Storebror: vad härligt med lyckade VUL

Simpan: hur går det för dig?

Svar på tråden Aprilbebis 2012