• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • JohannaB

Oj, vad flitigt det skrivs i tråden!

Jag har varit på läger i helgen, så jag har inta haft tid att hänga på fl. Gick in i v 9 i lördags, det känns som att tiden går jättesnabbt och jättelångsamt på samma gång.
    Äntligen har min man fattat att jag inte är gjord av glas, utan man kan behandla mig som en helt vanlig fru - dvs man kan ligga med mig!!  Inte för att jag har haft superlust de senaste veckornma,. men kom igen, lite måste man ju få. Men nu äntligen har han kommit över "tänk om jag skadar barnet" - tanken. NICE!! Flört

Massor med tankar till dig Catlover. Hoppas allt löser sig till det bästa för er!

• Milljor
    Kaosmamma skrev 2011-09-06 11:34:48 följande:
    Milljor: det var 10 veckor i sträck, låg även inne ytterligare strödagar med dropp osv på gyn. Sjuuuuk graviditet och vet fasiken inte hur jag orkade. Men blev nästan abort i v 11 för jag var väldigt trasig redan då. det tog på kropp och psyket. Det är därför jag är på helspänn nu. Men tack :) ja jag kämpade och det var ju helt klart värt det!!! Det är därför jag är på och försöker hjälpa med illamående, jag har verkligen provat allt!! Sen är alla olika också så vad som funkar på mig kanske inte funkar på andra osv men en del tips i ärmen har jag ;) och grattis till 10 veckor själv fast mer roliga :)
    Wow säger jag!!!! Har svårt atttänka mig hur det känns jag mår ju hur bra som helst....så olika det är!

Så starkt att orka och skönt att höra att allt gick bra och även att du "vågade" bli gravid igen :) Förstår att du provat det mesta :)  Tror säkert många här på FL är tacksamma över dina tips och råd.

Kul att följas åt här....ska bli så härligt när vi väl kommer till BF och får glädjas med varann :)
  • Verra88

Jag är 23 år.
    Ja det kan ju vara hormoner, men jag tror inte det. Tror det är lite av båda. Ja gör hellre abort och försöker 13 månader igen om ett par år då jag känner mig redo. En att vara osäker om jag klarar av att ta hand om barn på heltid. Vill ju inte behöva adoptera bort barnet skulle kännas ennu värre. Hoppas också detta löser sig snabbt så jag får börja må bra.

• chiqita
    Catlover: Oj vilka djupa funderingar. Tror precis som andra att det kan vara hormoner som spökar en del. Jag ,som var 32 när vi fick vår dotter, var också osäker och kan fortfarande bli det när jag tänker framåt. Först var det, "klarar jag verkligen att ta hand om en bebis", "kommer jag att kunna bli en bra mamma" därefter "hur ska jag klara av att ordna med smakportioner och allt som hör till", "hur ska det gå att ha en liten 1-åring", "oj, första barnkalaset, undra hur det ska gå" o s v. Men allt har gått galant, trots att vi fick veta med en 2-veckors baby att vi inte hade någon bostad om 6 veckor", och med min man som stöttar mig i vått och tort. I dag bor vi i hus, tänk "lilla jag" husägare, gift och med vårt andra barn i magen... Jag tar dagarna som de kommer och jobbar på att oavsett vad som ska göras inte ha några förinställda tankar om hur det ska eller borde bli, varken när det gäller tidsmässigt eller resultatet av det som görs. Tro mig, allt löser sig i slutänden. 
    Du ska så klart göra det som känns bäst för dig och jag hoppas att du finner styrka att prata igenom alla tankar med din sambo, för det viktigaste är att ni kan prata och kommunicera med varandra.

Ego: ytterligare en dålig dag och dessutom dålig natt där jag i tillägg haft så sjukt ont i höften på den sidan som legat ner mot madrassen. Det dumma är att jag bara kan ligga på den ena sidan för ligger jag på höger mår jag ännu sämre.. hmm.. Tips mot höftont mottages gärna. Sover redan med kuddar mellan knäna mot fogontet.. Blahh....om Agnes bara visste vad mamma går igenom för att hon förhoppningsvis ska få ett syskon.. Drömmer  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • Humlan83
    NINACRT skrev 2011-09-02 21:28:46 följande:
    humlan83, jag har också inskrivning 13.9. vilken vecka är du i? jag är i 7+0 idag.
    har inte riktigt koll. i vecka 7 tror jag. vet mera efter inskrivningen. då jag räknat ut BF datum här på FM visar det 23.4.
  • Simpan

Angående närings drycker. Kan man bara gå och köpa såna eller måste man ha recept? Det går nedför för mig igen. Inte behållt någon fast föda på två dagar. Ketonerna börjar klättra igen.

• klemma

Simpan: Näringsdrycker köper du Receptfritt på Apoteket. Finns olika att välja på, dels klara som är ungefär som saft och dels dom som innehåller protein och är ungefär som milkshake i konsistensen. Misstänker att det bästa för dig är dom klara, kan nog vara svårt att få ner den tjockare varianten. Finns i olika smaker. Prova, faktiskt inte så dumma och innehåller en massa kalorier och näringsämnen. Lycka till!!

• jensan1

Hej alla.

Var på vul idag och bebisen hade växt som den skulle och hjärtat slog. Dock blev jag inte flyttad i tid som jag hoppats utan ligger kvar på BF26/4 istället för 20/4 som jag räknat med vad gäller utslad på äl-stickan. Jaja, man kan inte förstå allt som händer i kroppen antar jag. Det kanske ändras vid RUL, vad vet jag.

Läkaren var iallafall positiv och sa att allt såg jättefint ut. Så det är väl det man ska lyssna på kan jag  tänka mig.   

• Simpan

Jag drack Såna när jag låg inne. Men visste inte att man kunde köpa såna bara så där :) va bra tack då vet jag :)

• vicki 83

gud vad jag sover dåligt på nätterna,vaknar av att jag är illamående!!sover kanske bara 4 timmar per natt..e det inte nu man ska passa på att sova?!!
    fått behålla en fralla idag,än så länge..hoppas på att få behålla nåt mer under resten av dagen..e så jäkla trött på att kräkas!!!
    Hur mår ni andra?

Svar på tråden Aprilbebis 2012