• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Har ju inte kunnat äta på 2 dagar igen. Sen blev jag sugen på pizza, tänkte att det spelar ingen roll- jag spyr ju upp den igen. Men vad hände? Åt en halv pizza i långsamt tempo. Och den har fått stanna kvar. Nu mår jag mycket bättre :) fattar ingen ting...

• LillaTjorven

jag mådde också verkligen pyton i en vecka o det kändes som det bara blev värre o sen vipps för någon dag sedan så mår jag inte illa mer! Tänk vad fort kroppen kan ändra sig. Tror kanske att mitt illamående är borta nu och inte kommer återvända den här grav. Man kan alltid hoppas. Jag är i v 9.

• vicki 83
    Simpan skrev 2011-09-06 19:12:55 följande:
    Har ju inte kunnat äta på 2 dagar igen. Sen blev jag sugen på pizza, tänkte att det spelar ingen roll- jag spyr ju upp den igen. Men vad hände? Åt en halv pizza i långsamt tempo. Och den har fått stanna kvar. Nu mår jag mycket bättre :) fattar ingen ting...
    hihi vad bra!! är det de man ska äta för att inte spy
    själv åt jag precis lite galea melon(eller hur det stavas) och mitt illamående avtog!!!
  • TusenTankar

LillaTjorven: Åhh va skönt att höra att det vände så snabb och "fort" hos dig. Det ger en lite hopp! Håller tummarna för att det kommer vända för mig också. (är i v8)

Vicki83: All heder till er gravida som redan har småbarn där hemma att ta hand om samtidigt som ni själv mår dåligt! Hoppas du får mera sömn denna natten =)

• chiqita

Själv har jag ätit panerad fisk m remouladsås . ännu osäkert om det får stanna men det smakade i a fall gott

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • ÄlskadeT

De senaste dagarna har jag haft lite lätt illamående då och då. Märkligt att det kan vara så himla olika från person till person!
    Jag mådde inte särskilt illa när jag var gravid med min dotter heller.

Däremot har jag ganska ont vid högra äggstocken. Det hugger liksom. Ibland gör det även ont på vänster sida. Hoppas att det är växtvärk...

• chiqita

ÄlskadeT: visst är det märkligt. Har en egen teori om att min kropp på något sätt mot att vara gravid. Mår pest som förra gången, får dubbelnysningar som jag aldrig har annars och under förlossningen förra gången blev jag ju superdålig med hög feber och uppkast.. Undra om man kan vara allergisk mot gravidhormoner..?

• vicki 83
    TusenTankar skrev 2011-09-06 20:00:02 följande:
    LillaTjorven: Åhh va skönt att höra att det vände så snabb och "fort" hos dig. Det ger en lite hopp! Håller tummarna för att det kommer vända för mig också. (är i v8)

Vicki83: All heder till er gravida som redan har småbarn där hemma att ta hand om samtidigt som ni själv mår dåligt! Hoppas du får mera sömn denna natten =)
    hihi söta du! ja jag hoppas också på massa sömn!!snart dags att bädda ner sig kanske!
  • hannisfashionista
    Angiiee skrev 2011-09-06 16:59:49 följande:
    ajemen, har de just nu =) växer och knakar förfullt där inne , v8 imorgon yey! =D
    Jag kan liksom inte komma ihåg att det var så med sonen... stickningar och små hugg... Däremot den molnande växt/mensvärken kommer jag ihåg... Härligt att vara i vecka åtta - själv är jag 7+4, då är man väl i vecka åtta eller vad man ska säga? Glad
  • ÄlskadeT
    chiqita skrev 2011-09-06 21:46:54 följande:
    ÄlskadeT: visst är det märkligt. Har en egen teori om att min kropp på något sätt mot att vara gravid. Mår pest som förra gången, får dubbelnysningar som jag aldrig har annars och under förlossningen förra gången blev jag ju superdålig med hög feber och uppkast.. Undra om man kan vara allergisk mot gravidhormoner..?
    Verkar ju nästan som en del är det!
Svar på tråden Aprilbebis 2012