• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Verra88
    chiqita skrev 2011-09-06 13:31:31 följande:
    Catlover: Oj vilka djupa funderingar. Tror precis som andra att det kan vara hormoner som spökar en del. Jag ,som var 32 när vi fick vår dotter, var också osäker och kan fortfarande bli det när jag tänker framåt. Först var det, "klarar jag verkligen att ta hand om en bebis", "kommer jag att kunna bli en bra mamma" därefter "hur ska jag klara av att ordna med smakportioner och allt som hör till", "hur ska det gå att ha en liten 1-åring", "oj, första barnkalaset, undra hur det ska gå" o s v. Men allt har gått galant, trots att vi fick veta med en 2-veckors baby att vi inte hade någon bostad om 6 veckor", och med min man som stöttar mig i vått och tort. I dag bor vi i hus, tänk "lilla jag" husägare, gift och med vårt andra barn i magen... Jag tar dagarna som de kommer och jobbar på att oavsett vad som ska göras inte ha några förinställda tankar om hur det ska eller borde bli, varken när det gäller tidsmässigt eller resultatet av det som görs. Tro mig, allt löser sig i slutänden. 
    Du ska så klart göra det som känns bäst för dig och jag hoppas att du finner styrka att prata igenom alla tankar med din sambo, för det viktigaste är att ni kan prata och kommunicera med varandra.

Ego: ytterligare en dålig dag och dessutom dålig natt där jag i tillägg haft så sjukt ont i höften på den sidan som legat ner mot madrassen. Det dumma är att jag bara kan ligga på den ena sidan för ligger jag på höger mår jag ännu sämre.. hmm.. Tips mot höftont mottages gärna. Sover redan med kuddar mellan knäna mot fogontet.. Blahh....om Agnes bara visste vad mamma går igenom för att hon förhoppningsvis ska få ett syskon.. Drömmer  
    Jag har lyckats berätta för Sambon, med gjorde det under tiden han jobba, som vanligt börja jag gråta av tanken. Han blev lite pafff sa han att det kom från mig, då jag som alltid velat det här men nu är jag som sagt inte säker, så jag fick ett nummer till kvinnokliniken så en kvinna ska ringa upp mig då hon får mitt meddelande.  Hoppas givetvis att hon ringer idag, men tvivlar tror det blir imorgon.

Har sån halsbränna också så det är inte klokt med tjockt i halsen. Blir så less, hoppas få komma dit imorgon eller snabbt som fan och prata om detta...
  • hannisfashionista

Hallå ! Jag har stickningar/ små hugg på höger sida där typ äggstocken-äggledaren är... Blev genast orolig för utomkveds.. Någon annan som har stick och lite hugg på höger sida?

• Angiiee
    hannisfashionista skrev 2011-09-06 16:58:27 följande:
    Hallå ! Jag har stickningar/ små hugg på höger sida där typ äggstocken-äggledaren är... Blev genast orolig för utomkveds.. Någon annan som har stick och lite hugg på höger sida?
    ajemen, har de just nu =) växer och knakar förfullt där inne , v8 imorgon yey! =D
  • Maximumtaste

Hannisfashionista: jag hade det runt v5-6 sen har det slutat.. Är snart i v9.. Har gjort vul och det sitter rätt:) har haft x men då är smärtan på sidan mycket mer molande tyckte jag.. Är nog olika för alla.. Du kan inte be om ett vul så du ser att det sitter rätt? Vilken vecka är du i?

• TusenTankar
    vicki 83 skrev 2011-09-06 16:12:31 följande:
    gud vad jag sover dåligt på nätterna,vaknar av att jag är illamående!!sover kanske bara 4 timmar per natt..e det inte nu man ska passa på att sova?!!
    fått behålla en fralla idag,än så länge..hoppas på att få behålla nåt mer under resten av dagen..e så jäkla trött på att kräkas!!!
    Hur mår ni andra?
    Stackare..! och jag som tyckt att jag har  det jättejobbigt. Är jätteillamående, men inte kräkts en enda gång (hittills..peppar peppar). Men ibland får jag för mig att det skulle hjälpa att få kräkas och att illamåendet skulle gå över... men det skulle nog inte hjälpa=(
    Just nu är min sambo och handlar kalla maträtter åt mig. Jag är superhungrig hela tiden... men så fort jag kommer till köket blir jag superillamående och börjar ulka. Idag satt jag ute i blåsten och åt för att slippa känna lukten av maten. hihi. Så... jag får iallafall i mig lite mat, även om det handlar om några få skedar per mål (men försöker äta oftare). I morses vaknade jag och mådde dåligt och blev kvar i sängen till 12.30... hört att mariekex ska vara bra på morgonen för lillamåendet. Så det finns med på inköpslistan idag =)
    Hur länge har du käkts och mått såhär?
  • chiqita

Vicki: låter ungefär som min natt.. Är också fruktansvärt trött på det.. Känns som att det ökat en nivå nu trots att jag är i 10e veckan.. Betvivlar att det är över efter 12 den här gången också.. Fått i mig en banan idag men den blev ju inte kvar... Urk

Simpan: hoppas det vänder snart för dig också..

Catlover: så skönt att du fått pratat med din sambo nu och hoppas hon från kvinnokliniken ringer snart.

Kramar

• TusenTankar
    hannisfashionista skrev 2011-09-06 16:58:27 följande:
    På mig hugger till till nått fruktansvärt när jag har nyst eller hostat till =)
  • vicki 83
    chiqita skrev 2011-09-06 17:11:50 följande:
    Vicki: låter ungefär som min natt.. Är också fruktansvärt trött på det.. Känns som att det ökat en nivå nu trots att jag är i 10e veckan.. Betvivlar att det är över efter 12 den här gången också.. Fått i mig en banan idag men den blev ju inte kvar... Urk

Simpan: hoppas det vänder snart för dig också..

Catlover: så skönt att du fått pratat med din sambo nu och hoppas hon från kvinnokliniken ringer snart.

Kramar
    ja jag tycker det ökar i styrka för varje dag som går!!ne känns just nu som det aldrig kommer försvinna!!men samtidigt e jag glad för symtomen för det borde ju tyda på att allt e bra...även om det inte var så sist! hoppas du får i dig nåt mer idag!!
  • vicki 83
    TusenTankar skrev 2011-09-06 17:11:17 följande:
    Stackare..! och jag som tyckt att jag har  det jättejobbigt. Är jätteillamående, men inte kräkts en enda gång (hittills..peppar peppar). Men ibland får jag för mig att det skulle hjälpa att få kräkas och att illamåendet skulle gå över... men det skulle nog inte hjälpa=(
    Just nu är min sambo och handlar kalla maträtter åt mig. Jag är superhungrig hela tiden... men så fort jag kommer till köket blir jag superillamående och börjar ulka. Idag satt jag ute i blåsten och åt för att slippa känna lukten av maten. hihi. Så... jag får iallafall i mig lite mat, även om det handlar om några få skedar per mål (men försöker äta oftare). I morses vaknade jag och mådde dåligt och blev kvar i sängen till 12.30... hört att mariekex ska vara bra på morgonen för lillamåendet. Så det finns med på inköpslistan idag =)
    Hur länge har du käkts och mått såhär?
    ne tyvärr hjälper det ju inte att kräkas..mår ju lika illa efter! Det e ju skitjobbigt även om man inte kräks,bara det här att gå och må illa!
    Gud va skönt att ligga kvar så länge i sängen! själv har jag och sonen vart vaken sen 07 helt slut nu!
    Jag är också jättekänsligt för dofter, tycker typ allt luktar illa! vilket inte är jättekul när man jobbar som undersköterska och har mycket saker omkring som som luktar illa i vanliga fall.
    jag har mått illa i 2 veckor men sista veckan har blivit värre! Jaså marie kex e bra, hihi blir lite dumt om min 4 åring ser att mamma ligger och äter marie kex i sängen på morgonen haha
  • Smarkan

Gick utmärkt hos bm igår. Var ju bara provtagning men alla värden var bra så det känns ju skönt!
    Hon flyttade mig dock så jag är enligt henne i vecka 9 + 5 idag. Räknad FL  4 april iställer för 1 april.
    Är glad att jag fått en underbart gullig barnmorska, känns som att det är en viktig bit på vägen att allt känns bra med henne. Nu ser jag framemot nästa vecka och själva inskrivningen.
    Illamåendet har lugnat ner sig lite men har tyvärr blivit ordentligt förkyld.

Svar på tråden Aprilbebis 2012