• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Har ni börjat blivit sugen på nått spec? Jag är hela tiden sugen på pulvermos och frukt, men när jag väl börjar äta så får jag knappt ner nått typ som att magsäcken är pytteliten.. Innan jag blev gravid så älskade jag choklad.. Kan inte äta det längre, det är ju iof bra:P..

Har också börjat känna att det känns som att blodsockret är lågt hela tiden.. Blir bra om jag småäter på frukt..

När jag väntade sonen va jag bara sugen på Loka päron.. Men hade aldrig sånna här blodsockerkänningar.. Ska bli intressant att se hur alla värden ligger sen på inskrivningen..

• mamma2kids

joo naturell yogurt i mängder:D:D och KIWI

• TusenTankar
    Maximumtaste skrev 2011-09-07 13:57:52 följande:
    Mximumtaste:  Jag är hungrig hela tiden... och sugen på nästan allt, men så fort jag får det framdukat eller har gått in i köket så ersätts hungern med illamående. Men än så länge har jag inte blivit jättefäst vid någonting.

JohannaB: Åhhh vad mysigt att det syns! Vilken vecka är du i? Det enda min sambo har uppmärksamma än är att mina bröst blvit större =) hihi.

Vicki93: Men du har väl inte haft några blödningar? Jag knaprade i mig 2 st mariekex innan jag gick upp ur sängen idag, låg kvar 10 min, gick upp och var INTE illamående. Vet inte om mariekexen har en placeboeffekt eller om illamåendet faktiskt börjar vända eller om kexen kanske helt enkelt funkar. Så skönt... har till och med kunnat dammsuga och tvätta golven idag!
  • Beea

Hej hej!

En till med BF i april 2012.

Får man hänga på??

• chiqita
    Beea: Välkommen och grattis

Maximum: tja.. sugen eller inte.. det är ju inte allt som går ner numer. Idag har jag smällt i mig 4 hårdbrödmackor med ägg och kaviar och ytterligare 3-4 st utan ägg. Om det räknas som sug eller inte är ju frågan men det är i a fall något jag får i mig idag utan att må illa
    Bananer, te, riterade räkor, panerad fisk med remouladesås och ris är väl favoriterna annars.  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • ÄlskadeT
    Maximumtaste skrev 2011-09-07 13:57:52 följande:
    Har ni börjat blivit sugen på nått spec? Jag är hela tiden sugen på pulvermos och frukt, men när jag väl börjar äta så får jag knappt ner nått typ som att magsäcken är pytteliten.. Innan jag blev gravid så älskade jag choklad.. Kan inte äta det längre, det är ju iof bra:P..

Har också börjat känna att det känns som att blodsockret är lågt hela tiden.. Blir bra om jag småäter på frukt..

När jag väntade sonen va jag bara sugen på Loka päron.. Men hade aldrig sånna här blodsockerkänningar.. Ska bli intressant att se hur alla värden ligger sen på inskrivningen..
    Jag är sugen på allt surt. Precis som jag var när jag var gravid med dottern. Dricker mycket grapefruktjuice och om det inte finns hemma pressar jag citron och blandar med lite vatten.

För övrigt är jag konstant hungrig och skulle kunna äta hur mycket som helst...
  • vicki 83
    TusenTankar skrev 2011-09-07 14:25:55 följande:
    Mximumtaste:  Jag är hungrig hela tiden... och sugen på nästan allt, men så fort jag får det framdukat eller har gått in i köket så ersätts hungern med illamående. Men än så länge har jag inte blivit jättefäst vid någonting.

JohannaB: Åhhh vad mysigt att det syns! Vilken vecka är du i? Det enda min sambo har uppmärksamma än är att mina bröst blvit större =) hihi.

Vicki93: Men du har väl inte haft några blödningar? Jag knaprade i mig 2 st mariekex innan jag gick upp ur sängen idag, låg kvar 10 min, gick upp och var INTE illamående. Vet inte om mariekexen har en placeboeffekt eller om illamåendet faktiskt börjar vända eller om kexen kanske helt enkelt funkar. Så skönt... har till och med kunnat dammsuga och tvätta golven idag!
    nej inga blödningar,fast det hade jag inte vid mitt förra ma heller,då hade jag ifs kvar alla grav symtom oxå!!
    Trött jag blir på mig själv att man måste oro sig hela tiden!! händer det så händer det ju vare sig man e nojig eller inte
  • TusenTankar

Vicki: Precis, det är inte direkt någonting vi bestämmer över. Händer det så händer det, men jag tror det är bra att tänka så positivt som möjligt. Själv går jag runt och lyssnar i min iphone varje dag på  "Pregnancy Relaxation", har köpt skivan utomland och hon pratar på engelska,men finns säkert något snarlikt här i sverige. Kanske kan vara bra att lyssna på något sådant för att lugna nerverna lite?
    Men du... om du mår riktigt dåligt utav det så ring MVC och få komma på en kontroll? Har du varit på inskrivningsmötet än?

Svar på tråden Aprilbebis 2012