• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • vicki 83
    TusenTankar skrev 2011-09-07 18:33:35 följande:
    Vicki: Precis, det är inte direkt någonting vi bestämmer över. Händer det så händer det, men jag tror det är bra att tänka så positivt som möjligt. Själv går jag runt och lyssnar i min iphone varje dag på  "Pregnancy Relaxation", har köpt skivan utomland och hon pratar på engelska,men finns säkert något snarlikt här i sverige. Kanske kan vara bra att lyssna på något sådant för att lugna nerverna lite?
    Men du... om du mår riktigt dåligt utav det så ring MVC och få komma på en kontroll? Har du varit på inskrivningsmötet än?
    har inte vart där ännu,ska dit 3 oktober. men ska på vul nästa onsdag!!Hoppas få se det lilla hjärtat slå då!
    det är verkligen vissa dagar! ibland tänker jag hur positivt som helst men vissa dagar e man super nojig!!
    Men du har helt rätt i att man ska tänka positivt!! du får dela med dig lite av din positiva enerig varje dag så kanske denna veckan går fortare

Usch idag ska jag jobba natt 10 timmar,första passet sen mitt riktiga illamående satte igång! Hoppas verkligen det funkar! så gott jag kommer sova imorgon bitti närj jag kommer hem
  • Beea

Väntar 3:an nu.. Är mega trött precis som med de andra 2, inget särskilt sug direkt men är oxå konstant hungrig känns det som..
    Har BF 18 april . Magen börjar redan komma och eftersom jag är tvilling själv och man kan ärva förmågan att släppa mer än ett ägg tyckte BM att vi kunde göra ett snabbt UL på inskrivningen den 20/9. Var där på hälsosamtal i måndags.
    Mår inte särskilt illa, däremot har jag vaknat mitt i natten och mått illa, inte så jag tror jag ska kräkas men tillräckligt för att jag ska vakna. Nån morgon har jag känt mig lätt illamående men det har nog snarare med min blskr nivå att göra. Har inte mått illa eller kräkts med de andra 2.

• TusenTankar

Vicki83: jag har bara varit på hälsokontroll än, ska på inskrivning den 6okt, känns ju som en evighet. Gör du vul pga att du är orolig eller är det vanligt att göra det nu? Fattat det som att måste vänta ända tills v.17 för ultraljud... Är ju göööör lång tid!
    Skönt att du kan börja jobba igen!
    Själv ska jag in till mamma imorgon, och berätta att hon ska bli mormor! Wiieeeee! Vet inte varför, men jag e supernervös samtidigt som det ska bli sååååå skönt!

• chiqita
    TusenTankar skrev 2011-09-07 22:38:24 följande:
    Fråga: äter ni folsyra? Eller andra vitaminer?
    Jag har ätit en multivitamin med det innan jag blev gravid och de första veckorna, men sedan jag blev dålig har jag gått över till ren folsyra, men om jag tatt det eller inte har berott på dagsformen. De dagar jag är riktigt dålig känns det som att den tabletten inte kommer hinna göra ngn nytta om den bara kommer upp igen liksom.. 
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • ÄlskadeT
    TusenTankar skrev 2011-09-07 22:38:24 följande:
    Fråga: äter ni folsyra? Eller andra vitaminer?
    Jag äter folsyra.
  • LillBus2012

Hej igen...
    Har varit tämligen trött och inte ens orkat kolla på FL de senaste dagarna (eller är det veckorna?). Ser att många av er kämpar med illamående och det låter så himla jobbigt! Hoppas att ni alla blir bättre snart (veckorna tickar ju åt rätt håll i alla fall). Är själv i vecka 7 och har bara mindre bekymmer, t.ex. byxor som inte passar (redan!) och bh:ar som inte räcker till (meloner!)... ja, småpotatis i jämförelse helt enkelt...

Har ett litet tips till er som måste gå upp och kissa på nätterna; försök att dricka rikligt på dagarna, men framåt kvällen kan man sluta dricka - det har i alla funkat för mig. Nu vaknar jag inte förrän vid 7-tiden av att jag är kissnödig - och då är det dags att gå upp ändå...

Funderar på vilken BM-mottagning jag ska välja... har inte skrivit in mig än. Om någon har bra tips på mottagningar i Sthlm så vore det toppen!

Kram på er alla & Godnatt!

BF 29 april 2012 - första barnet
  • vicki 83
    TusenTankar skrev 2011-09-07 22:36:38 följande:
    Vicki83: jag har bara varit på hälsokontroll än, ska på inskrivning den 6okt, känns ju som en evighet. Gör du vul pga att du är orolig eller är det vanligt att göra det nu? Fattat det som att måste vänta ända tills v.17 för ultraljud... Är ju göööör lång tid!
    Skönt att du kan börja jobba igen!
    Själv ska jag in till mamma imorgon, och berätta att hon ska bli mormor! Wiieeeee! Vet inte varför, men jag e supernervös samtidigt som det ska bli sååååå skönt!
    så då var denna natten gjord,bara en kvar sen ledig i helgen!
    jag valde att själv göra vul efter som jag fick ma som inte upptäcktes försen i v 12-13,fast fostret hade slutat växa redan v 7.
    Kände mig så lurad då för jag kände mig så gravid men var ju inte det.
    Jag ska gå hos barnmorsegruppen som är privat,där får man själv styra lite över vul, och allt det där...fast man får betala för de..men just nu känns det som de e värt varenda krona!
    Haha berättade för min mamma förra veckan,då hon var sånt stöd efter ma så känns det skönt att hon vet, men jag kände mig typ som 15 när jag skulle berätta det..vet inte varför det blir så
  • mamma2kids

jag äter inga vitaminer.v.9
    har någon av er provat en doppler?kan man höra fosterrörelser såhär tidigt.hörde att något rörde sig.men inget hjärta såklart.

• Tokstolla
    mamma2kids skrev 2011-09-08 08:45:01 följande:
    jag äter inga vitaminer.v.9
    har någon av er provat en doppler?kan man höra fosterrörelser såhär tidigt.hörde att något rörde sig.men inget hjärta såklart.
    Nah, det tror jag inte. Tror snarare det är tarmarna
Svar på tråden Aprilbebis 2012