• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • JohannaB

Jag äter mitt val kvinna, både bm och apoteket tipsade om den när man känner att man vill ha ett tillskott av allt, men ändå får i sig allt ganska bra i kosten.

Idag är jag tröttare än tröttast, fastän jag sovit som ett barn... och började gråta till ett southpark (!) avsnitt igår.

Snart helg!!

• mamma2kids

mjoo är nog det.haha böla till adopitonsprogrammet igår.men southpark as garv

• SarahIbrah

GodMorgon! :)

Hur mår ni alla idag ? ..

Första morgonen på länge som jag inte mår illa, hoppas att det håller på att gå över nu :) hehe.

Jag hade inskrivningen i Tisdags, dom sa att jag var i vecka 12 (?) Haha , jag skrattade lite och sa -nej det kan jag omöjligt vara! Dom tittade på mig och frågade en gång till när jag hade min sista mens, och enligt sista mensen är jag i vecka 12, vilket är OMÖJLIGT då min man kom hem den 20 juli, så efter det datumet blev bus till. Hehe .. Barnmorskan gav med sig tillslut och sa: Ja det ska bli spännande på UL och se hur gammal den lille är då :) haha :D .. Det var skoj :) .. Så jag är väl i vecka 6 - 9 ? .. Spännande...

• mamma2kids

typ v.8 eller nått måste de ju bli då

• Angiiee
    Loppan79 skrev 2011-09-08 00:28:15 följande:
    Hej igen...
    Har varit tämligen trött och inte ens orkat kolla på FL de senaste dagarna (eller är det veckorna?). Ser att många av er kämpar med illamående och det låter så himla jobbigt! Hoppas att ni alla blir bättre snart (veckorna tickar ju åt rätt håll i alla fall). Är själv i vecka 7 och har bara mindre bekymmer, t.ex. byxor som inte passar (redan!) och bh:ar som inte räcker till (meloner!)... ja, småpotatis i jämförelse helt enkelt...

Har ett litet tips till er som måste gå upp och kissa på nätterna; försök att dricka rikligt på dagarna, men framåt kvällen kan man sluta dricka - det har i alla funkat för mig. Nu vaknar jag inte förrän vid 7-tiden av att jag är kissnödig - och då är det dags att gå upp ändå...

Funderar på vilken BM-mottagning jag ska välja... har inte skrivit in mig än. Om någon har bra tips på mottagningar i Sthlm så vore det toppen!

Kram på er alla & Godnatt!

Ända mottagningen jag gillat är i Märsta, åkte runt och besökte dem, men dom i Märsta va ur gulliga :)
    Lycka till med sökandet ;)
  • SarahIbrah
    mamma2kids skrev 2011-09-08 09:57:55 följande:
    typ v.8 eller nått måste de ju bli då
    Tror jag med :) Men ska bli spänande och se sen ^^ haha :D
  • ÄlskadeT

Jag var på gymmet och tränade imorse. Har inte gjort det sen jag fick veta att jag är gravid. Kändes helt OK, men tog det betydligt lugnare än vanligt. Det enda som inte kändes bra var att jag nu ett par timmar efter fick blodsockerfall. Trots att jag ätit frukost och sen mellanmål efter träningen. Äter lunch nu så då ska det väl bli bättre igen.

• vicki 83

ne tjejer,har haft såna kramper i magen, känns som jag håller på att förlora lilla fröt!!vet inte ens om jag vågar åka upp till gyn akuten!!vill inte ha nåt tråkigt besked!! och mannen kommer inte hem försen nästa torsdag!! fan

• Tokstolla
    vicki 83 skrev 2011-09-08 15:08:25 följande:
    ne tjejer,har haft såna kramper i magen, känns som jag håller på att förlora lilla fröt!!vet inte ens om jag vågar åka upp till gyn akuten!!vill inte ha nåt tråkigt besked!! och mannen kommer inte hem försen nästa torsdag!! fan
    Är de ihållande kramper? Du måste åka in om du har ont. Det är farligt att ha ett utomkveds och du måste kolla upp det! 
    Har du ingen som kan följa med dig som stöd?  
  • vicki 83

jo e på väg nu ska åka precis!
    Tyvärr ingen som kan följa med..men det får gå ändå! håll nu tummarna för mig är ni snälla

Svar på tråden Aprilbebis 2012