• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • TusenTankar

Låter ju som att de flesta äver vitaminer. Här har vi fått olika budskap nämligen, men när jag ringde till sjukvårdrådgivningen för att få en sista åsikt och hennes löd: Man BÖR (måste ej, men BÖR) äta tillskott av Folsyra innan graviditeten (om man försöker bli gravid) och fram tills v.12. Där emot om man äter vitaminer (ex. Mitt Val kvinna...som jag åt) ska man tänka på att denna innehåller Vitamin A och för mycket utav vitamin A kan vara skadligt. Så man bör i så fall tänka på hur mycket vitamin A man äter under restan utav dagen.
    Skönt att höra att andra ätit denna också =)
    Just nu äter jag bara folsyra, i england är det lite lättare känns det som, finns en burk med en gravid kvinna på där det står: För gravida, ät innan graviditet och fram till v.12.

Vicki : Åhh, hoppas allt gått bra. tänker på dig! 

• JohannaB

Tänker på dig, Vicky83! Hoppas allt ser bra ut!

• LillBus2012
    TusenTankar skrev 2011-09-08 18:42:11 följande:
    Låter ju som att de flesta äver vitaminer. Här har vi fått olika budskap nämligen, men när jag ringde till sjukvårdrådgivningen för att få en sista åsikt och hennes löd: Man BÖR (måste ej, men BÖR) äta tillskott av Folsyra innan graviditeten (om man försöker bli gravid) och fram tills v.12. Där emot om man äter vitaminer (ex. Mitt Val kvinna...som jag åt) ska man tänka på att denna innehåller Vitamin A och för mycket utav vitamin A kan vara skadligt. Så man bör i så fall tänka på hur mycket vitamin A man äter under restan utav dagen.
    Skönt att höra att andra ätit denna också =)
    Just nu äter jag bara folsyra, i england är det lite lättare känns det som, finns en burk med en gravid kvinna på där det står: För gravida, ät innan graviditet och fram till v.12.

Vicki : Åhh, hoppas allt gått bra. tänker på dig! 
    aha, bra tips!
    var hittade du dem? på Boots? Ska leta!
  • LillBus2012
    vicki 83 skrev 2011-09-08 15:40:00 följande:
    jo e på väg nu ska åka precis!
    Tyvärr ingen som kan följa med..men det får gå ändå! håll nu tummarna för mig är ni snälla
    Hoppas att det gick bra! vi håller alla tummar vi har!
    BF 29 april 2012 - första barnet
  • vicki 83

tack alla ni snälla här inne!!!Läkaren såg att det var något som pulserade på det lilla fröet, så hjärtat slog!!!!
    Så skönt att se!!
    Hon kunde inte riktigt förklara kramperna...men skulle komma tillbaka och lämna urinprov imorgon!
    Hon tyckte jag skulle vila och ta det lite lugnt...vilket är lättare sagt än gjort!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012